Ga naar inhoud

Hoe staan de tomaten er bij in 2016

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is zo ver mijn tomaten planten zijn nu ondertussen allemaal ziek. Ik had verwacht dat ze al in juni phytophtora zouden krijgen zoals bij veel van de tuinburen. Gelukkig waren het maar een paar dat ziek geworden zijn de rest heeft het tot nu toe volgehouden. heb wel een een hoop tomaten kunnen oogsten, deze week de laatste oogst en dan is het tomatenseizoen voor ons voorbij ik kan niet wachten tot volgend jaar

• 4 weeks later...
Geplaatst:

image37101475431790.jpeg

Klein overzicht van een (klein) deel van onze oogst. De zwaarste tomaat was dit jaar de gold medal --> 508 gram. Direct gevolgd door een Corazon Boey --> 491 gram.

De Corazon Boey zat aan een tros met drie andere tomaten die samen 1459 gram wogen!! Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat de tak niet afbrak.

Geplaatst:

Na het ordenen van de kas en het strippen van de tomaten-en paprikaplanten had ik niet gedacht dat er nog oogst zou komen. Gisteravond toch nog een kilo of 4 geoogst. Komende week de laatste paprika's eraf en dan is het mooi geweest voor 2016. image86011476015312.jpeg

Geplaatst:

Ook hier nog steeds tomaten. Iedere keer als ik denk dat ik de laatste cherrytomaatjes pluk, blijken de planten toch gezond genoeg om weer een nieuwe lading te laten rijpen. Langzaamaan wordt de hoeveelheid wel steeds minder. Als de eerste nachtvorst hier nog even op zich laat wachten, dan kan ik denk ik nog we een of twee maaltjes plukken.

Geplaatst:

Mountain Magic levert nog steeds buiten (zonder afdak, warme muur of ander beschutting) tomaten op, maar staat niet meer in bloei. Kan de komende twee weken nog wel wat plukken verwacht ik als de vorst weg blijft (de grondvorst van afgelopen nacht lijkt ondanks -1c goed verwerkt te zijn). Geen phyto (dus de resistentie klopt), wel klein beetje van een of andere meeldauw.

Van de kruisbestomaten (bron: Vreeken) kan ik ook nog plukken,maar dat begint nu wel minder te worden.

Geplaatst: (aangepast)
Mountain Magic levert nog steeds buiten (zonder afdak, warme muur of ander beschutting) tomaten op, maar staat niet meer in bloei. Kan de komende twee weken nog wel wat plukken verwacht ik als de vorst weg blijft (de grondvorst van afgelopen nacht lijkt ondanks -1c goed verwerkt te zijn). Geen phyto (dus de resistentie klopt), wel klein beetje van een of andere meeldauw.

Van de kruisbestomaten (bron: Vreeken) kan ik ook nog plukken,maar dat begint nu wel minder te worden.

Klinkt echt goed! We zetten de Mountain Magic op het wensen lijstje.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Vandaag nog Magic Mountain geoogst. Is qua smaak geen wereldtopper (maar nog altijd minstens gelijk aan de AH), maar je krijgt er dus wel veel andere positieve eigenschappen voor terug.

Twee handjes vol (heb twee struiken). Denk dat het nu wel gebeurd is, maar misschien halverwege volgende week kan ik nog wat plukken. Kruisbestomaat is wel aangetast maar ook daar hangen nog genoeg vruchtjes in. In de kas doen twee tomatenplanten van Angela (San Marazzo en mini-Kumato) het nog goed genoeg en twee andere planten, vormen nog steeds nieuwe bloemen. De rest is geruimd omdat er teveel vocht binnen kwam door o.a. de daklichten wat dus ........... Phyto opleverde.

Geplaatst:

Leuk Goldfish,

De komende dagen kan ik in de kas nog behoorlijk wat soorten oogsten:

Gold Medal

SAN Marzano

pomodori roma

Super sweet 100

Corazon boey

Millefleurs

Rose de Berne

Reizigertomaat

De smaak vd tomaten neemt wel wat af maar doordat het overdag toch steeds rond of boven de 20gr wordt in de kas staat het afrijpen niet stil.

Het grappige is dat de tomaten die groen van de struiken kwamen tijdens het strippen toch ook nog behoorlijk goed afrijpen. Dat was alles bij elkaar toch zeker een kilo of acht..

• 4 maanden later ...
Geplaatst:
Oscar, geen ervaring mee, maar misschien je zaden volgende keer niet bij zo'n groot bedrijf kopen, maar bij Daps of bij Diana?

waarom niet bij een groot bedrijf maar bij een kleintje? het is niet dat daar nooit een verkeerd zaadje in een zakje terecht komt.

Ken je SeedsPro eigenlijk wel? want zo extreem groot zijn ze niet. het is een Nederlands bedrijfje wat ontstaan is vanuit hobby. De eigenaar heeft hier op het forum een account

Grappig, dat je ons vanuit hobby bestempeld. Om je een idee te geven, veel dille welke je voorverpakt in de supermarkt ketens Europa kan kopen worden gekweekt uit het door ons geleverd zaad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...