Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een tijdje kom je het overal tegen: aardbeienmunt. Nu ben ik gek op aardbeien. Helaas ben ik er ook geweldig allergisch voor (en voor alle andere bosvruchten), zo erg dat ik er van in shock raak en dus doodga zonder medische hulp. Ik ben dus nogal voorzichtig met alles waar 'aardbei' voor of op staat. En ik vraag me af of ik deze munt kan eten of als thee kan drinken. Mijn boerenverstand zegt van wel, immers het is een heel ander soort plant. Maar tegelijkertijd vraag ik me dat ook echt af. Want waar komt anders de aardbeiensmaak vandaan?

Is er iemand die dit weet?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Munt is geen vrucht, dus je aardbeien allergie kan het niet triggeren. Als je andere soorten munt wel kan nemen, kun je het gerust proberen hoor.

Geplaatst:

Maar je moet er ook weer niet van uitgaan, dat aardbeimunt ook echt naar aardbeien smaakt of zelfs ruikt. Dat doet ze niet naar mijn beleving. Helemaal niet zelfs. Waarom het zo heet, weet ik eigenlijk ook niet. Vaag, misschien , heel in de verte , iets zoets.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Wij hebben onlangs aardbeienmunt gekocht op een plantenmarkt en het ruikt inderdaad niet echt naar aardbeien, ook de smaak heeft niets van aardbeien. In onze beleving gaat de geur meer naar aardbeienthee en smaakt het iets zoet met een kleine hint van munt. Om water op smaak te brengen is het wel een lekkere soort.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Mirte-vruchtjes schijnen een beetje naar wilde aardbei te smaken. Het is geen aardbei. Ik denk dat het belangrijk is naar de wetenschappelijke naam de kijken. Maar je bent ook allergisch voor alle bosvruchten, dus ik vraag me ten zeerste af of je wel tegen mirte-bessen kan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...