Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaailingen in volle zon

wendylieb123

Aanbevolen berichten

Altijd lastig rond deze tijd als het nog te koud is buiten en niet genoeg licht binnenkomt.

Dit topic geeft wat meer info over lichtbehoefte:

licht-lichtbehoefte-t12172.html

En zie dat een aantal plantjes wel erg overstrekken... misschien een beetje opnieuw rangschikken?

Maar ze zien er wel gezond uit... alleen wat lang...

Heb dat ook een aantal jaren gehad, nu zaai ik vooral de tomaten een stuk later.

De plantjes zullen zelf wel aangeven als het te warm voor ze wordt, dan laten ze de blaadjes wat hangen e.d. (zolang ze genoeg water hebben en het hangen van de blaadjes dus niet daaraan ligt).

Denk dat de pepers het niet zo snel te warm zullen hebben. Mochten ze wat witte vlekjes ontwikkelen door zonnebrand dan kan je wit papier voor het raam plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan wat vochtdruppeltjes op het blad geven en eventueel wat brandplekjes. Maar tot nog toe gaat het hier goed, ook zonder folie.

Zo veel mogelijk licht vind ik belangrijker dan een paar brandplekjes

Maar bij tomaten ben ik voorzichtiger, want die zijn gevoeliger voor schimmeltjes.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zien heel mooi uit. Omdat ze niet van boven zon krijgen, zou het zonschade nooit heel erg zijn. Ik zou volgende jaar wel wat later zaaien (tomaten), want nu moet je nog paar weken wachten, maar je planten zijn nu al een beetje te groot voor je potten. Als ze slap worden of de bladeren niet meer groen zijn zou ik gewoon wat doorzichtige papier voor het raam zetten (bijvoorbeeld oude krant en dan alleen op zonnige dagen). Het kan ook helpen ook als je de voorste plantjes af en toe wisselt met de achterste. Maar dat hoef je nu niet te doen.

Mijn planten staan ook richting zuid, maar dan krijgen ze ook van boven zon en sommige hebben al wat schade (gelukkig niet de tomaten, maar wel koolplantjes). Het kan echt heel snel gebeuren. In de ochtend waren ze nog super en sávonds niet meer Ik zet ze binnenkort in mijn kas, het is daar warm genoeg voor de koolplantjes en minder zonnig in de achterkant)

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...