wendylieb123 Geplaatst: 17 april 2016 Share Geplaatst: 17 april 2016 Hallo, Ik heb mijn zaailingen van tomaat, paprika, komkommer en courgette op het zuiden staan. Een deel op de vensterbank en in een opbergrek.Ze staan als de zon schijnt de hele dag in de volle zon. Is dit wel goed. Ik heb foto's toegevoegd voor de duidelijkheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AnnekeW Geplaatst: 17 april 2016 Share Geplaatst: 17 april 2016 Aan je foto's te zien staan je plantjes er prachtig bij en gaat dat helemaal goed. Hou ze gewoon goed in de gaten. Ze laten het je wel weten als ze het niet naar hun zin hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wendylieb123 Geplaatst: 17 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2016 Bedankt voor je reactie Anneke. De zon begint echter steeds vaker en langer te schijnen.Wanneer weet ik dat ze te warm staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AnnekeW Geplaatst: 17 april 2016 Share Geplaatst: 17 april 2016 Als ze slap gaan hangen en/of blaadjes verkleuren, je ziet het echt wel aan ze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wendylieb123 Geplaatst: 17 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2016 Oke dan weet ik waar ik op moet letten.Bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 17 april 2016 Share Geplaatst: 17 april 2016 Altijd lastig rond deze tijd als het nog te koud is buiten en niet genoeg licht binnenkomt. Dit topic geeft wat meer info over lichtbehoefte:licht-lichtbehoefte-t12172.html En zie dat een aantal plantjes wel erg overstrekken... misschien een beetje opnieuw rangschikken?Maar ze zien er wel gezond uit... alleen wat lang... Heb dat ook een aantal jaren gehad, nu zaai ik vooral de tomaten een stuk later. De plantjes zullen zelf wel aangeven als het te warm voor ze wordt, dan laten ze de blaadjes wat hangen e.d. (zolang ze genoeg water hebben en het hangen van de blaadjes dus niet daaraan ligt).Denk dat de pepers het niet zo snel te warm zullen hebben. Mochten ze wat witte vlekjes ontwikkelen door zonnebrand dan kan je wit papier voor het raam plakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wendylieb123 Geplaatst: 17 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2016 Dank je wel Erny. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 17 april 2016 Share Geplaatst: 17 april 2016 Ik plak van dat statische folie tegen de ruit als de zon hard schijnt.Maar als ik jouw planten zie, haal ik dat maar weer weg Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wendylieb123 Geplaatst: 18 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 18 april 2016 Wat een goed idee van dat folie. Ik ga toch uit voorzorg patroonpapier tegen het raam plakken als de zon de hele dag schijnt. Ik heb toch wel het idee dat het nu te warm begint te worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Toto Geplaatst: 23 april 2016 Share Geplaatst: 23 april 2016 Kan het veel kwaad dat een blaadje tegen het raam komt als de zon er een hele dag op schijnt? Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 23 april 2016 Share Geplaatst: 23 april 2016 Dat kan wat vochtdruppeltjes op het blad geven en eventueel wat brandplekjes. Maar tot nog toe gaat het hier goed, ook zonder folie.Zo veel mogelijk licht vind ik belangrijker dan een paar brandplekjes Maar bij tomaten ben ik voorzichtiger, want die zijn gevoeliger voor schimmeltjes. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Estemy Geplaatst: 23 april 2016 Share Geplaatst: 23 april 2016 Ze zien heel mooi uit. Omdat ze niet van boven zon krijgen, zou het zonschade nooit heel erg zijn. Ik zou volgende jaar wel wat later zaaien (tomaten), want nu moet je nog paar weken wachten, maar je planten zijn nu al een beetje te groot voor je potten. Als ze slap worden of de bladeren niet meer groen zijn zou ik gewoon wat doorzichtige papier voor het raam zetten (bijvoorbeeld oude krant en dan alleen op zonnige dagen). Het kan ook helpen ook als je de voorste plantjes af en toe wisselt met de achterste. Maar dat hoef je nu niet te doen. Mijn planten staan ook richting zuid, maar dan krijgen ze ook van boven zon en sommige hebben al wat schade (gelukkig niet de tomaten, maar wel koolplantjes). Het kan echt heel snel gebeuren. In de ochtend waren ze nog super en sávonds niet meer Ik zet ze binnenkort in mijn kas, het is daar warm genoeg voor de koolplantjes en minder zonnig in de achterkant) Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.