marijke Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Dit voorjaar ben ik druk bezig de bloementuin helemaal op de schop te nemen.Nu zoek ik nog een niet al te grote (geen mini) boom op de hoek van het terras.De boom komt aan het water te staan op het zuiden .Achter de geplande plek staan een rij hortensia's en twee Japanse Sierkersen.Wij dachten aan een 'treurvorm' , bijvoorbeeld een goudenregen. Maar deze blijkt enorm giftig te zijn. Wie wijst mij op een goed alternatief? Opeenvolgend staan langs het water een krentenboom, forsythia, dan een stoep naar het water, dan de nieuwe boom, vervolgens hortensia's (roze) en de Japanse Sierkers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AnnekeW Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Wat is het probleem met 'enorm' giftig? Je wil iets wat eetbaar is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Yosha Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Bedoel je het hoekje naast de tegels aan de waterlijn waar die geraniums staan? En dat je er nog overheen wilt kunnen kijken? Je hebt al hortensia's maar een pluimhortensia op stam is misschien ook leuk. Zoiets? Ik weet niet of ze bij je andere hortensia's passen? En het is meer een struik dan een boom, maar misschien ook het overwegen waard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marijke Geplaatst: 20 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 20 april 2016 Alvast dank voor het meedenken Anneke: Het is niet de bedoeling dat het een eetbare boom is hoor, maar het leek mij niet verstandig om direct aan het terras, waar je eet/drinkt, een giftige boom te plaatsen. Wij hebben geen kleine kinderen meer (een stel pubers stoppen niet meer alles zomaar in hun mond, hoewel...mijn voorraadkasten zijn soms wel heel snel leeg... ), maar wel een hond en een stel katten die er graag bijzitten op het terras. Yoshua: Ja, die plaats bedoel ik (1 m diep en 2 m breed), maar wij hoeven er niet overheen te kijken. Aan de overkant van het water is een (voor ons rustige dorp) drukke doorgaande weg...ik blijf af en toe zwaaien , daarbij is het terras zomers best heel warm: wat schaduw is echt niet verkeerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AnnekeW Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Hmmmm als je de bloemetjes niet door de sla wil doen, hoef je hem niet meteen af te schrijven hoor. Ook huisdieren eten niet zomaar van giftige planten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Is een kweepeer een idee? Die worden niet al te hoog, geven schaduw en leveren ook nog wat op Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Amo Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Treur den, kleine plataan..zo aan het water lijkt mij een knotwilg leuk maar sommige mensen houden daar niet van . Ik denk dat er heel veel mogelijkheden zijn, groenblijvers, bladverliezers en fruitdragers, keuze te over? Ligt aan smaak en waar je van houd ook palmjes etc zijn verkrijgbaar wat niet zo groot is Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Wat een mooie plek daar zo bij het water! Zelf vind ik de Magnolia erg mooi, staat nu overal volop prachtig te bloeien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennis78d Geplaatst: 21 april 2016 Share Geplaatst: 21 april 2016 Om in het Japanse thema te blijven...een Japanse Esdoorn? Die groeien langzaam en je hebt er heel het jaar in diverse kleuren plezier van. Quote http://www.moestuinforum.nl/blog/dennis78d/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marijke Geplaatst: 21 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 21 april 2016 Hartelijk dank voor al jullie ideeën.Ik ga er mee aan de slag! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 24 april 2016 Share Geplaatst: 24 april 2016 Om bij de laatste tip, die Japanse esdoorn te blijven : die zou ik dus afraden voor zo'n open zonnige en vooral winderige plek. Dat is vragen om dode punten in je boom , gekruld blad van de mooie boompjes. En ze zijn daar te duur voor. Die moet je beschut en niet te heet zetten. Denk bv ook eens aan een Clerodendron trichostonum, fargessi. Een niet zo bekende boom, bij mij als tig jaren goed winterhard, laten nazomerbloei en prachtige bessen. En de boom geurt heerlijk ( de bloemen dan ). Absolute faf van mij. Maar verder is natuurlijk heel veel mogelijk. Mooie Wisteria op stam, half over het water, ook prachtig. En ook giftige peulen ja. maar wat zou dat. Die eet je niet. En kleine kinderen geef je een tik op de vingers als ze iets naar binnen dreigen te proppen. Er is zó veel giftig in een tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.