Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Passiflora caerulea als kamerplant?


MoestuinLieN

Aanbevolen berichten

Ik kreeg gister een passiflora caerlea cadeau. Pracht van een plant !! Op het kaartje staat ' geschikt voor de border en als kamerplant'.

Nu vroeg ik me af of er daadwerkelijk mensen zijn die een passiflora als kamerplant hebben?

Mij lijkt dit niet zo geschikt? Volgens wat ik altijd gehoord heb, loopt passiflora flink uit, of heb ik dat nu zo verkeerd voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tuin hier beklimt ze het 3e jaar de 13 meter brede gaas aan de achterkant over de hele breedte (1 plant).

 

Opgebonden en regelmatig gesnoeid (verdraagt ie prima....is ook makkelijk te stekken) in een flinke pot zou ze in een grote serre als een soort "kamerplant" kunnen. Op een vensterbankje.....? Lijkt me geen goed idee.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een soort van 'serre' hebt wel ja. Licht van boven en van 3 kanten op z'n minst. Gewoon voor het raam ( direct aan het glas - licht dus van 1 kant ) blijft ie leven ja, maar zal slecht of nauwelijks bloeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...