Borsalino Geplaatst: 3 februari 2012 Auteur Geplaatst: 3 februari 2012 Inderdaad Limo, moest ge het rekensommetje aan onzen Elio voorleggen die zou diep nadenken en zeggen "dwey" Zal het wel uiteindelijk juist hebben gehad anders was die gebuisd voor zijn ingangsexamen Minister, is daar de moeilijkste vraag naar het schijnt Quote
Bit Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Kan enkel kwaad als het ook overdag -5 is of lager.Zoals het voor hier eruit ziet is het enkel s'nachts -5, overdag 1 graad. Heb vliesdoek genoeg om ze eventueel in te pakken. Hoe gaat het nu inmiddels ? Mijn aardbeien staan binnen hoor, in de koude kamer ( + 4 a 5 gr nu , heb het raam er maar wat verder open gezet ) Staan de bakken bij jou nu op de grond ? dikker afgedekt ? Dat worden nu toch echt klompen ijs toch ? -20 gr vannacht in Flevoland Quote
Borsalino Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 Ze staan op de rekken ingepakt. Planten die in de volle grond staan bevriezen met deze temperaturen ook tot diep in de grond, is dus ook een blok ijs.Enkel tegen het uitdrogen moeten ze goed beschermd zijn. https://www.moestuinforum.nl/nieuw-aardbei-project-t2035-200.html#p67364 Quote
LucV Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Dit topic gaat over het aardbeien project* van borsalino. Probeer vragen die afwijken van dit thema (dus bijv evie2 aardbeien vragen/discussie) in een eigen topic te stellen. Liever 10 topics met een goede titel voor een afwijkende vraag (na zoeken) dan 10 vragen in één topic waardoor een topic onleesbaar wordt en de antwoorden nooit meer terug te vinden zijn. Als voorbeeld: een vraag naar ervaring met Evie2 ras kan beter een eigen topic krijgen. Zo houden we het forum een beetje leesbaar bij drukte, krijg je sneller een antwoord en zijn de topics overzichtelijker Quote
Borsalino Geplaatst: 12 maart 2012 Auteur Geplaatst: 12 maart 2012 De aardbeien in de serre, Lambada-Sonata-Elliany en Elvira. De foliekappen over de aardberekken geplaatst. Quote
Borsalino Geplaatst: 18 maart 2012 Auteur Geplaatst: 18 maart 2012 De aardbeien in de serre hebben bijna allemaal een bloemstengel. Heb gisteren toen ik de aspergeklauwen ging afhalen nog wat aarbeiplantjes meegebracht die ik nog niet had. Dit jaar wordt een testjaar wat smaak-oogstperiode-ziektebestendigheid-opbrengsuiterlijk-kleur betreft.Daar ga ik dan van overhouden die me bevallen en elkaar wat oogst betreft opvolgen. Lambada = opbrengstrasElvira = opbrengstrasElliany = opbrengstrasMalwina = opbrengstrasSonata = opbrengstrasVima Zanta = testrasElsanta = testrasDarselect = testrasPolka = testrasFlorence = testrasHoneoye = testrasFigaro = testras DoordragersAva = testrasMalling Pearl = testrasEvie 2 = opbrengstras Quote
Limoncello Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Ik denk dat de aardbeitelers schrik beginnen te krijgen als ze dees zien Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
dennislp Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 En ik denk dat er uitgeverijen zijn die wel een dealtje willen sluiten met Borsalino Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Borsalino Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Jaja, die liggen allemaal krom van het lachen peins ik Quote
Borsalino Geplaatst: 20 maart 2012 Auteur Geplaatst: 20 maart 2012 De aardbeien in de serre met de druppelaars. De eerste bloemen aan de Lambada. Quote
senne Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 amai die in de serre gaan er nogal vandoor Quote
Borsalino Geplaatst: 20 maart 2012 Auteur Geplaatst: 20 maart 2012 Ik vertroetel die, mijn vrouw noemt mijn aardbeien mijn minnaressen Quote
Menph Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 Haha! Mag ik vragen op welke wijze je de serre verwarmd en hoeveel energie je verbruikt? Quote
Borsalino Geplaatst: 20 maart 2012 Auteur Geplaatst: 20 maart 2012 Met bio-gas, vreet elke dag 10 kilo bonen, 5 kilo ajuin en een bak bloemkolen.Als ik in de serre werk is die verwarmd op 5 minuten. Maar stinken man........................................... Nee graptje, is helemaal niet verwarmd.Heb er wel een gasvuur staan moest het te koude nachten zijn, maar tot hiertoe was koudste nacht 6.9° toen het buiten -1.9° was.Dus heeft nog niet gebrand. Quote
Menph Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 Ok, ik dacht die stookt vast bij. De planten zijn al zo mooi ontwikkeld. Als de planten bloeien, bestuif je ze dan met een penseel? Of wacht je op bestuivers van buiten? Quote
Borsalino Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 Ja met een penseel niet, eerder met een klein schildersborsteltje.Heb ook een plumeau voor de grotere oppervlakten zoals de buitenaardbeien, mochten er niet genoeg zoemers rondvliegen als de bloemen bestoven dienen te worden. Doe dan wel mijn geel pakje met zwarte strepen aan en ga dan zoemend van bloem naar bloem Zing dan meestal ook het liedje van Maya de Bij Veel vliegt er nog niet rond en dan moeten ze nog meestal via de ramen in de serre geraken. En een hommelvolk aankopen is me te duur. Zelf een koninging vangen enz...... is me teveel werk en niet 100% zeker of het lukt.Er kwam nochthans gisteren er eentje op mijn schouder zitten. Quote
Limoncello Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Dat was waarschijnlijk Willie de bij die op uw schouder kwam zitten Op foto is het van maar in 't echt is het nog veel Die van mij zijn mooi aan het opkomen. Heb er gisteren 4-7-12+3 opgedaan en de buizen op geplaatst. Vandaag plastic gaan halen maar ga deze van beneden tot boven plaatsen om een serre effect te hebben en als het warmer wordt rol ik ze op.Het nieuwe ras dat ik geplant heb is precies door een modderstroom heengegaan. Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Borsalino Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 Het nieuwe ras dat ik geplant heb is precies door een modderstroom heengegaan. Juul zal een snotvalling gehad hebben Quote
senne Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Doe dan wel mijn geel pakje met zwarte strepen aan en ga dan zoemend van bloem naar bloem Zing dan meestal ook het liedje van Maya de Bij Haha daar is ie weer met zijn verhaal Quote
Borsalino Geplaatst: 25 maart 2012 Auteur Geplaatst: 25 maart 2012 De Lambada staat vol met bloemen. Bij de Sonata zijn er ook al her en der bloemen op komst. Het aardbeirek in de serre. Het aardbeirek buiten. Quote
Borsalino Geplaatst: 27 maart 2012 Auteur Geplaatst: 27 maart 2012 Vandaag langs Erwin geweest en met enkele nieuwe rassen thuisgekomen.Heb nu in totaal volgende rassen.LambadaDarselectHoneoyeRumbaElviraKimberlyVima ZantaEllianyPolkaElsantaSymphonySonataIndukaFlorenceMalwina En van doordragers.Evie 2Malling PearlAvaEve's Delight Quote
Bit Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 impressive ! Mag ik nog een keer ( het is vast al eerder gevraagd aan je ) vragen welke jij het lekkerst vindt ? Doordragend, eenmaal , maakt mij niet uit. Quote
Borsalino Geplaatst: 27 maart 2012 Auteur Geplaatst: 27 maart 2012 Bit hier staat het https://www.moestuinforum.nl/nieuw-aardbei-project-t2035-90.html Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.