Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nieuwe moestuinierster


Carina1966

Aanbevolen berichten

Toen ik kwam:

 

image67501462992316.jpeg

 

Dit weekend. Het lijkt alsof er nog niet veel gebeurd is maar ik heb al heel wat gespit en onkruid verwijderd, etc etc.

 

image74801462991611.jpeg

 

Dit was een paar weken geleden

 

image60591462992532.jpeg

 

Hallo,

 

Ik ben een vrouw van 50 met een dochter van 14. En met sinds iets meer dan een maand een moestuin bij een moestuincomplex. Het is een stuk waar nog veel werk is te verrichten. De grond is, heb ik gehoord, zavel, maar in elk geval gemengd met behoorlijk wat klei. Het is ongeveer 125 m2. En de grond is nu kei en keihard. Maar stuk voor stuk hoop ik het te doen.

Het zit in een natuurgebied en er overlast van konijnen, en meer maar de konijnen zijn het lastigste. En ik zie er idd heel veel lopen als ik er naartoe fiets. En ook fazanten, wilde paarden, runderen. Er zit een ransuil met jongen, muskusratten, ijsvogels, etc etc. En ganzen, vossen.

Ik ben nog druk doende de grond voor te bereiden, onkruid te verwijderen, hek in orde maken, composthoop begroeid met brandnetel met nog een keer omgezet worden en het gaas erachter maken, etc etc.

Soms vraag ik me af waar ik aan ben begonnen maar ik noem het mijn moestuintherapie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's een stevige klus.. allemaal met de hand? Zavel is volgens mij de op één na mooiste grond die er bestaat (na Limburgse löss). Helaas geldt dat ook voor onkruid

 

Succes met de tuin!

Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden!

In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...