Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pootaardappelen "maken" en bewaren


Sie

Aanbevolen berichten

Graag jullie ervaring. Heb gelezen dat klein geoogste aardappelen prima oogstgoed is voor volgend jaar. Klinkt prima en zeker logisch, en heb kort op het forum gezocht naar hoe dit te bewaren.. koel, niet of juist wel donker.. heb echter geen kelder of koele zolderkamer. Koelkast? Of gewoon in een krat in de schuur? Hetzelfde geldt voor uien en sjalotten? Dank vast voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nieuwe volkstuintje is vroeg in het voorjaar gefreesd door de vereniging, maar het staat echt Vol met uitlopende aardappels. De een nog mooier en gezonder dan de ander.

Ik haal ze weg, want ze passen niet in mijn plannen, maar zelfs de aardappels waar ze uit komen zien er in meerderheid nog puntgaaf uit.

The difference between a flower and a weed is a judgement

Foonfoto dagboekje van mijn volkstuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Als je zelf poters achteruit wilt houden, neem dan alleen poters van gezonde stammen. Wanneer je een stam rooit met alleen maar kleine aardappeltjes er in, kan dit een zieke stam zijn. Neem dus alleen poters van stammen waar grote, normale aardappelen aan zitten en neem daar de kleinere aardappelen van. Ook niet die hele kleintjes want ze krimpen nog iets en dan houd je ook net niets over.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...