speets Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 (aangepast) Zaad gekocht bij een klein webwinkeltje. De omschrijving wasTomaat Tumbler. Prachtige hangende tomatensoort die zeer veel kleine 3cm vruchtjes produceert die lekker zoet smaken! dieven of ondersteuning niet nodig.Ik geef toe dat de mijne (50 cm hoog!) wat gefileerd is, maar ik herken er met de beste wil van de wereld niets van, behalve dat het inderdaad een tomaat is Waarschijnlijk een kruising dus. Zijn er meer mensen met deze ervaring? EDIT: even onderstreept 14 mei 2016 aangepast door Gast Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
weknow Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Moeilijk te zeggen nu. Mijn ervaring is dat een grote tomaat niet vanaf het begin de hardste groeier hoeft te zijn en omgekeerd. In ieder geval zou je bij het uitplanten de plant gerust een 20 cm. dieper mogen zetten. (Onderste bladparen even verwijderen). Daarmee staat ie steviger, de bloei begint lager en de plant zal nog extra wortels maken. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aluapje Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Lijkt mij toch echt meer een gewone stamtomaat. Een tumbler is veel gedrongener en de bladeren zijn ook veel kleiner. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Raquette Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Ja, ziet er voor mij ook echt niet uit als een struiktomaat. Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
speets Geplaatst: 14 mei 2016 Auteur Geplaatst: 14 mei 2016 Ik bedoelde eigenlijk te vragen of hier meer mensen zijn met deze ervaring met tumbler-zaad van een kleine webshopje? (Ik noem bewust niet de naam ) Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Bubbels Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Het is niet de Tumbler die je verwachtte nee. Ik weet niet bij welke webshop je de zaden hebt gekocht, maar de kans op een kruising is zo'n 5% als je zaden koopt van een kleine particuliere webshop. Heb er zelf ook eentje en ik weet gewoon dat het heel veel werk is om je bloemen te beschermen tegen kruisbestuiving. Dus behalve bij heel zeldzame soorten doe ik er ook echt geen zakjes omheen. Waarmee ik maar wil zeggen; waarschijnlijk een kruising, misschien per ongeluk de zaden verwisseld door de webshop, kan gebeuren, wel zo spannend om te zien wat eruit komt. Mocht je er toch problemen mee hebben; even de webshop mailen. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
speets Geplaatst: 14 mei 2016 Auteur Geplaatst: 14 mei 2016 Welnee, geen problemen. Gewoon een vraag Bij problemen benader ik uiteraard de shop zelf. Daarom wil ik ook de naam niet noemen (maar jij was het niet ) .Als je 100% safe wilt spelen, moet je bij een van de gerenommeerde shops kopen en daar betaal je dan ook naar hè. Eerlijk gezegd heb ik de ene helft al in de container gegooid want ik wilde hem ophangen. Op de grond is geen plaats meer. Maar je hebt gelijk: wie weet komt er wel iets heel aparts uit Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Bubbels Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Grappige is dat de enige keer dat ik een compleet andere plant uit zaad kreeg dan ik verwachtte ik de zaden bij een "groot" bedrijf had gekocht. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Raymon Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Ik heb precies hetzelfde! Heb ze dus ook niet ondersteund of gediefd. Quote
speets Geplaatst: 2 juni 2016 Auteur Geplaatst: 2 juni 2016 Ik heb precies hetzelfde! Ik heb er twee samen 'rondgedraaid' in een pot gezet: die lange slungelstam zit nu onder de grond en hij bloeit. Maar op een manier die ik nog niet eerder gezien heb: hij maakt twee bloeistengels achter elkaar op een blad. En de hoofdstam lijkt verder te groeien uit een okselknop. Die andere doet dat ook zo Tomaten kunnen vreemde kunsten uithalen met bloeitrossen op vreemde plaatsen, maar gaat het bij jou ook zo? Zou dat standaard zijn voor dit ras? Is in elk geval productief P.S. gaat die van jou niet omvallen als je hem niet steunt? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Bubbels Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Ja die gaat wel omvallen. Misschien is het toch een tumbler hoor. Maar dan eentje van een groter formaat. Het lijkt me in ieder geval een struiktomaat, dus voorzichtig zijn met dieven. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
speets Geplaatst: 3 juni 2016 Auteur Geplaatst: 3 juni 2016 Het lijkt me in ieder geval een struiktomaatO ja? Waar kun je dat aan zien? Ik las vandaag op het stokje bij de Legends dat dat ook struiktomaten zijn. Was ik al weer vergeten, niet meer op gelet. Heb hem gediefd Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Geplaatst: 4 juni 2016 Auteur Geplaatst: 4 juni 2016 O ja, nu zie ik het ook: op het volgende blad heeft hij zowaar drie bloemtrossen gemaakt. Maar de top is 'eruit gegroeid' Ik teel al jaren tomaten, maar heb kennelijk nog nooit een struik gehad. Een tuin blijft je verrassen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Bubbels Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Struiken maken heel veel van hun vruchten op de dieven, en heel veel in één keer. Legend is een semi-struik, dus er komen nog wel tomaten aan hoor. Komt goed. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Ann123 Geplaatst: 1 november 2016 Geplaatst: 1 november 2016 Was het nu een tumbler, Speets? Ik dacht zaadjes van de Tumbler te kopen in een kleine webwinkel (denk aan de omschrijving te lezen dezelfde als degene waar jij zaadjes kocht) maar wil niet een echte struik maar wel een hangtomaat. Quote
speets Geplaatst: 2 november 2016 Auteur Geplaatst: 2 november 2016 Het was wel een zelftopper en hij wilde ook wel hangen, maar er zaten veel te weinig vruchtjes aan.De planten leken in de verste verte niet op het bijbehorende plaatje.Ik had zelf het vermoeden dat iemand zaadjes via Ali-express of zo had besteld en in kleine porties doorverkocht. Nou ja, wie voor 50 cent op de eerste rang wil zitten, moet ook wel eens op de blaren zitten Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.