Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

pompoenen in het gras zaaien ??


rogerde

Aanbevolen berichten

Allen opnieuw gegroet.

 

Ik heb pompoenen gezaaid in perspotjes en hoop dat er mischien toch een paar uitkomen.

Weknow ik heb uw opmerking, met dank, genoteerd en zal naast elke geplant perspotje een paar zaden zo in de grond steken..

 

Maar ik heb volgende vraag : ik wil liefst niet opnieuw 20 m2 graszoden afsteken, maar zou me liever beperken tot een vijftal keer 1a 2 m2 en er dan op rekenen dat de plant zijn eigen weg vindt. Dit is hier vroeger namelijk al gebeurd met aanvaardbare resultaten en de konijnen schijnen geen pompoenen te lusten. Maar de laatste paar jaren lukt mijn arbeidsbesparende truc niet meer zo goed ??

 

En ik heb ook gemerkt dat de plant zich af en toe "vastzet" in de grond...

Weet iemand of ze daar ook "wortel" en voedingstoffen uit de grond haalt, of blijft alles van de hoofdwortel komen ??

En mag ik eventueel zeeeer voorzichtig een handje helpen om de plant te leiden ? Mischien raaskal ik nu, maar ik heb weiig tijd om het op te zoeken ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een pompoen wortels op de kruipende takken maakt dan gebruikt hij deze ook voor water en voedingsstoffen op te nemen. Verder is pompoen niet heel goed in gras doden. Ik zou er karton, worteldoek of iets anders overheen leggen.

 

Eten konijnen niet van pompoen (ik heb het nooit geprobeerd)? De konijnen bij mij lijken vrijwel alles aan te vreten als ze er de kans toe krijgen. Veel succes ermee.

 

Pompoenen kunnen kun je prima leiden. Ze moeten wel genoeg voeding krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pompoen houdt van zeer vruchtbare grond, als de bodem niet vruchtbaar genoeg is, groeit de pompoen ook minder goed. Je zou kunnen proberen om een gat van 1m2 in de omtrek uit te graven en daar flink wat oude mest in te stoppen. Aarde erbovenop en de pompoenplant erin. Hoe de pompoen in het gras groeit, kan ik niet zeggen. Dit jaar ga ik dat wel proberen als experiment, maar of het werkt kan ik komend najaar pas zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dank voor uw reactie.

 

Ik he geen percelen meer vrij, dus ik zal het er waarschijnlijk op wagen met de pompoenplantjes, waarvan ik er toch te veel heb.

Ik heb slakken in de moestuin al redelijk succesvol bestreden met die slakkenvallen uit de Aldi.

 

Groeten en nogmaals dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...