Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo, even mijn dakmoestuin voorstellen

Dakmoes

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, wat een leuk forum!

Ik ben Linda en heb sinds kort een moestuin op mijn dak (ca 20 m2). Had vroeger een volkstuin van 80 m2, maar dat was teveel eten en ook onhandig omdat het een eind bij huis vandaan was en ik daar geen schuur of kas mocht hebben.

Moestuinieren in bakken is wel anders merk ik, en ik probeer het te combineren met mijn dak-konijntjes, zodat ik hopelijk niet teveel omhoog en omlaag hoef te slepen. De bedoeling is: stro + konijnenkeutels in de compostbak, compost op de moestuin, eetbare planten & groenteresten aan konijntjes voeren, dan hun stro + keutels weer in de compostbak, enzovoorts.

In de praktijk werkt het niet zo (heb ik al gemerkt), dus dat wordt een ontdekkingstocht.

Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda, welkom! Wat fantastisch, een moestuin op het dak! Ik zou er graag foto's van zien en ben superbenieuwd hoe je alles naar boven hebt gekregen, en hoe je wist dat je dak stevig genoeg was. Ik ben zelf voorzichtig begonnen met twee pompoenen op het keukendak...

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...