Kim97 Posted June 4, 2016 Share Posted June 4, 2016 Goedenavond allemaal Ik heb me wel eens geprobeerd te verdiepen in het dieven van tomaten, maar ik kwam er maar niet uit wat nu wel een dief is en wat niet. Ook las ik dat bepaalde soorten niet gediefd hoeven te worden. Ik weet niet wat voor soort tomaten ik heb, en ik weet ook niet of dit dieven zijn... Het zijn wel aparte takjes die horizontaal lijken te groeien Wat moet ik hiermee doen denken jullie? Afknippen of toch laten zitten. Ook komen een paar van deze horizontaal groeiende takjes op de grond te liggen, moet ik deze dan sowieso afknippen? Tomaten kunnen daar ziek van worden toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toto Posted June 4, 2016 Share Posted June 4, 2016 Die horizontale takken zijn de bladeren. De 'plantjes' tussen de horizontale stengels en de stam zijn de dieven. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 linkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toto Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 Diana heeft het twee berichten geleden er ook nog eens over gehad: http://www.mooiemoestuin.nl/tomaten-dieven-3/ Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krikke83 Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 De dieven zitten dus zoals gezegd in de oksel. Deze moet je verwijderen om de productie te vergoten, tenzij jouw tomatenplant een struiktomaat is dan laat je ze staan. Takken die op de grond liggen mogen verwijderd worden. Later op het seizoen mag je geleidelijk takken langs onder verwijderen. Minstens 2 takken per tros houden wel. Veel succes! Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim97 Posted June 5, 2016 Author Share Posted June 5, 2016 Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog eens goed gekeken en (op goed geluk) alle dieven die ik zag afgeknipt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Dieven doe je dus niet of heel beperkt bij struiktomaten. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Om verwarring te voorkomen: het zijn geen 'takken' en ook geen 'stengels', maar bladstelen.Een tomaat heeft een samengesteld blad.Hier staat een leuke presentatie om je kennis van (de benaming van) bladeren en onderdelen wat op te krikken Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts