Jump to content

Pompoen + Courgette bladeren geel en slap

Kim97

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen hangen mijn courgette en pompoen bladeren slap en worden ze licht groener en geel. Ik geef ze iedere dag voldoende water, daarna lijkt het bij de courgette wel iets beter te gaan. Wat kan ik nu doen? 2x per dag water geven, of moet er soms voeding bij?

133242078936066274293741991678375o82421465393829.jpg13383616893606624096041798451024o72111465393831.jpg13383446893606644096039120427847o22021465393830.jpg

Ik hoor graag van jullie

Kan liggen aan het feit dat ze met teveel samen in aarden potten staan, of alleen in een pot die een beetje nipt is. De planten op zich hebben veel water nodig en aarden potten verdampen ook water via de pot en staan rapper droog.

Als het om een enkele plant zou gaan, kan het aan maden liggen die net onder de grond de stam doorboren. Heb daar dit jaar een paar komkommers aan verloren...

Oh bah, ik hoop niet dat het maden zijn...

Ik dacht trouwens dat ik ze (meer dan) genoeg water geef, het water komt er namelijk aan de onderkant van de pot weer uitlopen. Ik giet alleen op de grond en niet op de bladeren.

Ik dacht trouwens dat ik ze (meer dan) genoeg water geef, het water komt er namelijk aan de onderkant van de pot weer uitlopen. Ik giet alleen op de grond en niet op de bladeren.

Precies... je giet het water aan de bovenkant erin en het loopt er direct weer aan de onderkant uit.

Blijft weinig hangen voor de plant. De wortels krijgen een douche maar kunnen nauwelijks drinken.

Beter is om de potten in een bak met water te zetten en naar believen een uur (of twee) water te laten opnemen en ze dan weer terug op hun schoteltje te zetten.

En dit doe je dan elke keer als je ze water nodig hebben.

Juíst die hydrokorrels moeten zich steeds goed volzuigen met water. Alleen water erlangs gieten helpt echt niet.

Courgette en pompoenplanten zijn echte zuipers dus hebben heel wat vocht nodig. En mest/voeding!