Kim97 Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Hallo iedereen, Sinds een paar dagen hangen mijn courgette en pompoen bladeren slap en worden ze licht groener en geel. Ik geef ze iedere dag voldoende water, daarna lijkt het bij de courgette wel iets beter te gaan. Wat kan ik nu doen? 2x per dag water geven, of moet er soms voeding bij? Ik hoor graag van jullie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Meer water geven om te beginnen. Ze staan sowieoso te verdrogen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Kan liggen aan het feit dat ze met teveel samen in aarden potten staan, of alleen in een pot die een beetje nipt is. De planten op zich hebben veel water nodig en aarden potten verdampen ook water via de pot en staan rapper droog. Als het om een enkele plant zou gaan, kan het aan maden liggen die net onder de grond de stam doorboren. Heb daar dit jaar een paar komkommers aan verloren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim97 Posted June 8, 2016 Author Share Posted June 8, 2016 Oh bah, ik hoop niet dat het maden zijn... Ik dacht trouwens dat ik ze (meer dan) genoeg water geef, het water komt er namelijk aan de onderkant van de pot weer uitlopen. Ik giet alleen op de grond en niet op de bladeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassie76 Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Courgettes en pompoenen laten wel vaker hun bladeren hangen op het heetst van de dag. In de avond trekt dat meestal wel weer bij. Blijven ze echter slap, dan duidt dat toch meestal wel op een gebrek aan water. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Ik dacht trouwens dat ik ze (meer dan) genoeg water geef, het water komt er namelijk aan de onderkant van de pot weer uitlopen. Ik giet alleen op de grond en niet op de bladeren.Precies... je giet het water aan de bovenkant erin en het loopt er direct weer aan de onderkant uit. Blijft weinig hangen voor de plant. De wortels krijgen een douche maar kunnen nauwelijks drinken. Beter is om de potten in een bak met water te zetten en naar believen een uur (of twee) water te laten opnemen en ze dan weer terug op hun schoteltje te zetten. En dit doe je dan elke keer als je ze water nodig hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim97 Posted June 8, 2016 Author Share Posted June 8, 2016 Daar had ik nog nooit van gehoord Erny, werkt dat ook als er van die hydrokorrels onderin zitten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim97 Posted June 8, 2016 Author Share Posted June 8, 2016 Ze zijn inderdaad weer bijgetrokken bassie! Alleen de bladeren blijven geel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Juíst die hydrokorrels moeten zich steeds goed volzuigen met water. Alleen water erlangs gieten helpt echt niet. Courgette en pompoenplanten zijn echte zuipers dus hebben heel wat vocht nodig. En mest/voeding! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niensss Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Die van mij werden weer wat vrolijker door de bodembedekker van de action! Blok voor 6 liter, kost daar dacht ik 1 euro. Heeft de aardbeien hier ook heel goed gedaan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim97 Posted June 10, 2016 Author Share Posted June 10, 2016 Bedankt voor de tip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts