Die Niels Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Hoi, Ik heb in een aantal bakken doordragende aardbeien staan. Ik wil het rijpende fruit beschermen tegen de vogels en daarvoor heb ik netten gekocht.Maar ik wil wel dat de nieuwe bloemen bestoven worden terwijl de andere aardbeien in dezelfde bak aan het rijpen zijn. Komen de bestuivertjes door het net heen? of moet ik het net dan toch weg laten?Hoe doen jullie dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Wat is de maasgrootte van je net?Ik heb gemerkt dat 22x22 mm aan de kleine kant is voor hommels. Iets als 28x28 mm is meer geschikt. Zolang het maar niet zo groot is dat vogels erdoor kunnen.22x22 mm is wel groot genoeg voor bijen en zweefvliegen (die lijken op kleine dunne wespen, en ze zweven echt, ik noem ze wel eens "kleine helicopterwesp") Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Die Niels Posted June 16, 2016 Author Share Posted June 16, 2016 De maasgrootte is 17x17 mm, dat is wat te klein dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 Niet die hele goedkope zwarte netten kopen, want die kosten veel jonge merels het leven Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Die Niels Posted June 17, 2016 Author Share Posted June 17, 2016 Niet die hele goedkope zwarte netten kopen, want die kosten veel jonge merels het leven Oh nee, dat wil ik niet, birdies zijn verder welkom in mijn tuin. Komt dat door de maasgrootte van die netten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 Ja. Ze steken hun kop erdoor om van jouw aardbeien te snoepen en kunnen dan niet meer terug. Dan raken ook de poten verstrikt en de vleugels, en dan sterven ze een ellendige dood Voor een paar euro meer heb je een beter net én jonge merels. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Die Niels Posted June 17, 2016 Author Share Posted June 17, 2016 Als je het over de duvel hebt... Net een musje in de tuin aangetroffen waarbij precies dat is gebeurd. Ik kon het arme beestje wel los knippen maar ze is wel weg gevlogen met een ongevraagd halsbandje, hopelijk niet te strak. DIt was met mijn net met 17 mm maasgrootte. Maar dan moet is juist de 28 mm hebben om dit te voorkomen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 Dat gebeurt bij zwarte netten van draad.Ik heb veel plezier van zwart plastic netten van ik dacht de LIDL.Ze zijn erg stug niet geknoopt maar gesmolten en vogelvriendelijk. Door de kleine vierkante mazen komen er ook geen volwassen slakken door.De mazen zijn 10mmx10mm schat ik.De aardbeien blijven er ook minder in hangen en ze zijn erg duurzaam.Met bevruchten heb ik nooit problemen gehad. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 Ik vermoed dat deze hetzelfde zijn:http://www.hornbach.nl/shop/FloraSelf-Vogelnet-500-x-200-cm-zwart/8678875/artikel.html Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 Die goedkope vogelkillers heb je in zwart en groen en kosten een paar euro. Overal te koop. Maaswijdte 17 mm en inderdaad nylon draad.Bijvoorbeeld: Deze vogelvriendelijke zijn iets duurder maar voldoen prima. Ook overal te koop.Ze hebben dezelfde opbouw als uien- en sinaasappelnetjes: Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Die Niels Posted June 18, 2016 Author Share Posted June 18, 2016 Ik heb inderdaad die van de action, toch maar even ander net halen dan. Bedankt voor de hulp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariellexxx Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 Hoe zit het met het gaas van bv. een hor gordijn? Is dat al eens gebruikt door iemand? Ik heb nog een stuk liggen, en wil dit over de aardbeien doen straks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 Vitrage gebruik ik ook. Ik Heb ook een mooie paarse klamboe voor over de bessenstruik.Heb ook nog fijn horrengaas liggen maar daar wil ik met een frame een kooi van maken zodat je het makkelijk kan verplaatsen om te schoffelen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 met horgaas komen de bestuivers niet meer bij de bloemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariellexxx Posted June 19, 2016 Share Posted June 19, 2016 Oké! Dankjewel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts