appelvrouw Geplaatst: 12 juli 2012 Geplaatst: 12 juli 2012 8 potten aalbessen op dikke suikersiroop..het moest een soort jam-achtige substantie worden ( red currants preserves) ( het recept kwam uit mijn Amerikaanse weckboek), maar het is nog dun ( wel erg mooi met de bessen nog vrijwel heel)Maak ik siroop dan wordt het gelei, en maak ik jam dan wordt het vruchten op sap, snappen jullie dat nou? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Annette Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 ja heb ik ook last van : mijn aardbeien jam was te dun, nog een keer gekookt en vervolgens 1,5 pot minder door het inkoken en nog erg dun Maar ik limonade van sinasappel smaakt het alleen naar suiker terwijl het zelfde recept bij een vriendin heerlijk is... snap er niks van Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl
greetje11 Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Gisteren 3 flessen besssensap gemaakt.Van het restant gelei gemaakt, geloof dat ik er plakken van kan snijden zo stijf, Ik snap het ook niet meer Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 juli 2012 Auteur Geplaatst: 13 juli 2012 Ik heb 8 potten met doperwten geweckt: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Zeeuw Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Das een werk geweest om die allemaal te doppen pfff maar wel lekker Quote
bertie Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Het is raar, dat er geen vogels zijn die morellen eerder opeten dan ik ze kan plukken. Een te droog voorjaar, lees ik, waardoor er te weinig insecten voor de vogels waren. Mislukte nesten als gevolg daarvan.Inderdaad weet ik niet waar de zwaluwen zijn gebleven. Ondertussen draagt de morel overvloedig.Vandaag zomaar een paar kilo geplukt, zonder ladder of trap.Ik moet er niet aan denken wat er af komt als ik wél een trap gebruik! Zwarte bessen geplukt, daar zijn er ook véél te veel van! Marmelade gemaakt van morel en zwarte bes. Het idee was 80%-20%. Geen idee of we dat gehaald hebben, want de keukenweegschaal gaf een overflow.Suiker 3:1. Er zit nog zó veel smaak in de rest van de morellen - daarom het overblijfsel met wodka in een weckfles. Resultaat uiteindelijk 9 potten marmelade. Wel geproefd natuurlijk! Het smaakt geweldig! Quote
jootje Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Gisteren weer courgette zoetzuur gemaakt. Recept komt van Thessa.En.....een " paar" potjes ( hand) creme..vaseline met goudsbloem! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 juli 2012 Auteur Geplaatst: 15 juli 2012 Dank voor de foto van de potjes vaseline! Erg sjiek hoor, zo! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Wat mooie potjes,waar kan je die krijgen/kopen? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
jootje Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Thea: kenkkruidenshop.nlGevaarlijke site hoor! Quote
Annette Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 2 potten kruisbessen gelei en 2 potten zwarte bessen gelei. de kruisbes lijkt wel wat dun, ik zie het resultaat morgen wel. Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl
appelvrouw Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 En.....een " paar" potjes ( hand) creme..vaseline met goudsbloem! Zo jij bent gek op deze handcrème..of zitten de andere potten niet vol? Heb je de crème met alleen vaseline gemaakt zoals hier ergens staan? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 16 juli 2012 Geplaatst: 16 juli 2012 Inderdaad gemaakt zoals beschreven hier ergens....of op de site van Danielle Houbrechts. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Geplaatst: 17 juli 2012 4 potten met zoet-zure courgette. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bertie Geplaatst: 17 juli 2012 Geplaatst: 17 juli 2012 4 potten met zoet-zure courgette.Ik sta ook op het punt ..Kun je zegen hoe je dit gedaan hebt, en wat je gebruikt hebt? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Geplaatst: 17 juli 2012 Stukjes courgette, in de weckpotten, en er een mengsel van een halve liter azijn, een halve liter water, 500 gram suiker, en 2 eetlepels zout bij gegoten (aanpassen aan hoeveelheid courgettes natuurlijk...). Dan nog 30 minuten wecken op 90 graden. Niets speciaals met kruiden ofzo dus. We gebruiken de stukjes door gerechten, vooral met kipstukjes in pitabroodjes. Erg lekker! (vorig jaar heb ik ze ook zo geweckt). Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 17 juli 2012 Geplaatst: 17 juli 2012 1 portie Catalogna in de vriezer + twee porties doperwtjes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 17 juli 2012 Geplaatst: 17 juli 2012 Vandaag een grote portie sperziebonen in de vriezer gedaan. eerst geblanceerd natuurlijk, Quote
Conny Geplaatst: 17 juli 2012 Geplaatst: 17 juli 2012 Ik heb 8 potten met doperwten geweckt: Wat is het recept Jorieke ??? Groetjes,Conny. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Jorieke123 Geplaatst: 18 juli 2012 Auteur Geplaatst: 18 juli 2012 @Conny: Uit het Weckboek: 150 gr suiker op 1 liter water. 120 minuten bij 100 graden. Ze doen er ook nog een theelepel peterselie bij. Maar ik gebruik de erwten voornamelijk om door gerechten te doen, dus niet om ze zo te eten. En dan is die peterselie niet echt nodig. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Stukjes courgette, Hoeveel courgettes heb je dan op deze hoeveelheden? (ongeveer) Enne, zijn het echt (mini) stukjes of plakjes? (of staat het recept ergens?) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 18 juli 2012 Auteur Geplaatst: 18 juli 2012 In het boek willen ze dat je stukken maakt van 1 cm dik. Van gehalveerde, jonge courgettes. Maar ik heb ze wat kleiner gemaakt. Met die hoeveelheden mix, gebruiken ze een kilo courgettes in het boek. Ik weet niet precies hoeveel ik had, ik maak vaak net wat teveel van die mix en vries het in als het teveel was. Want ik maak nog wel meer courgettes in deze zomer. Ik schil de jonge courgettes trouwens maar half. Dus om en om een reep van de schil er af. Ziet er leuker uit, en de schil is toch niet stug als de courgettes nog jong zijn. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Thanks..ik ga ervan uit dat er met het aankomende warme weer wel veel courgettes zullen komen..dan ga ik dit eens maken. Maak jij kleine potten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 18 juli 2012 Auteur Geplaatst: 18 juli 2012 Ik maak potten van een halve liter. Die zijn net wat te groot voor 1 maaltijd, maar dan eten we wat stukjes op brood met kaas ofzo de volgende dag. 250 ml is net te klein. Je stopt het er vrij losjes in, dus ze zitten nou ook weer niet propvol. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.