Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

8 potten aalbessen op dikke suikersiroop..het moest een soort jam-achtige substantie worden ( red currants preserves) ( het recept kwam uit mijn Amerikaanse weckboek), maar het is nog dun ( wel erg mooi met de bessen nog vrijwel heel)

Maak ik siroop dan wordt het gelei, en maak ik jam dan wordt het vruchten op sap, snappen jullie dat nou?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Het is raar, dat er geen vogels zijn die morellen eerder opeten dan ik ze kan plukken.

Een te droog voorjaar, lees ik, waardoor er te weinig insecten voor de vogels waren. Mislukte nesten als gevolg daarvan.

Inderdaad weet ik niet waar de zwaluwen zijn gebleven.

Ondertussen draagt de morel overvloedig.

Vandaag zomaar een paar kilo geplukt, zonder ladder of trap.

Ik moet er niet aan denken wat er af komt als ik wél een trap gebruik!

Zwarte bessen geplukt, daar zijn er ook véél te veel van!

Marmelade gemaakt van morel en zwarte bes. Het idee was 80%-20%. Geen idee of we dat gehaald hebben, want de keukenweegschaal gaf een overflow.

Suiker 3:1.

Er zit nog zó veel smaak in de rest van de morellen - daarom het overblijfsel met wodka in een weckfles.

Resultaat uiteindelijk 9 potten marmelade.

Wel geproefd natuurlijk! Het smaakt geweldig!

Geplaatst:
En.....een " paar" potjes ( hand) creme..vaseline met goudsbloem!
Zo jij bent gek op deze handcrème..of zitten de andere potten niet vol? Heb je de crème met alleen vaseline gemaakt zoals hier ergens staan?

Geplaatst:

Stukjes courgette, in de weckpotten, en er een mengsel van een halve liter azijn, een halve liter water, 500 gram suiker, en 2 eetlepels zout bij gegoten (aanpassen aan hoeveelheid courgettes natuurlijk...). Dan nog 30 minuten wecken op 90 graden.

Niets speciaals met kruiden ofzo dus. We gebruiken de stukjes door gerechten, vooral met kipstukjes in pitabroodjes. Erg lekker! (vorig jaar heb ik ze ook zo geweckt).

Geplaatst:
Stukjes courgette,

Hoeveel courgettes heb je dan op deze hoeveelheden? (ongeveer) Enne, zijn het echt (mini) stukjes of plakjes? (of staat het recept ergens?)

Geplaatst:

In het boek willen ze dat je stukken maakt van 1 cm dik. Van gehalveerde, jonge courgettes. Maar ik heb ze wat kleiner gemaakt. Met die hoeveelheden mix, gebruiken ze een kilo courgettes in het boek. Ik weet niet precies hoeveel ik had, ik maak vaak net wat teveel van die mix en vries het in als het teveel was. Want ik maak nog wel meer courgettes in deze zomer.

Ik schil de jonge courgettes trouwens maar half. Dus om en om een reep van de schil er af. Ziet er leuker uit, en de schil is toch niet stug als de courgettes nog jong zijn.

Geplaatst:

Thanks..ik ga ervan uit dat er met het aankomende warme weer wel veel courgettes zullen komen..dan ga ik dit eens maken. Maak jij kleine potten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...