jootje Geplaatst: 24 augustus 2012 Geplaatst: 24 augustus 2012 Courgette, courgette en nog es courgette! 4 bakjes soep voor 2 personen, 1 bakje voor 1 persoon. Grote zak met blokjes courgette in de vriezer. Gele courgette in repen gesneden en in zoetzuur gezet. 5 potjes. En een schattig potje met komkommer marble. En 3 zakjes prei in de vriezer. Genoeg courgette in ieder geval! Ben er wel een beetje klaar mee. Er gaat vast nog wel een en ander afkomen, dus dat word veel weggeven! Quote
Heylane Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 41 potten pruimen op siroop en 8 grote potten appelmoes (van valappels) Kostte toch nog aardig wat tijd, ook al omdat ik de potten nog niet helemaal voorbereid had (etiketten eraf weken en krabben en poetsen kostte bijna een uur). Halverwege realiseerde ik me dat bijna 10 kilo pruimen niet in 25 potjes ging passen, dus heb ik er meer potjes bij gehaald. Ik ben nu al wel aardig door mn potjes heen. Op mn werk maar een oproep doen of ze potjes voor me willen sparen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2012 41 potten? Gaaf! Ennug Jootje: Jij kan de hele winter nog genieten van je courgette-planten dus? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 6 potten bramenjam (nog 5) buurvrouw heft er al 1 gescoord Quote
Heylane Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Nog even een fotootje omdat ik stiekem wel een beetje trots ben op mijn werk Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2012 Erg gaaf Heylane! Wat doe je met die pruimen? Eet je die zo? Of bij ijs ofzo? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Heylane Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Voornamelijk pruimencrumble. Het is ook erg favoriet als cadeautje (potje pruimen, mooi stofje erover heen, lintje erom met het recept van crumble eraan)En dan heb ik ook nog flink wat kruisbessen in de vriezer (nog lekkerder in de crumble!), want ik heb geen potjes genoeg. Dat wordt iedere avond crumble ben ik bang Quote
Helly Geplaatst: 27 augustus 2012 Geplaatst: 27 augustus 2012 Wat lekker zoveel pruimen. En dat zijn idd veel potjes. Veel crumbles om naar uit te kijken Quote Good things come in small packages
Annette Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 4 liter courgette soep Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl
appelvrouw Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 6 porties ratatouille..ik had gisteren van de overgebleven groentes van het feest onder andere 2 kilo aubergines en 4,5 kilo tomaten gehad..samen met enkele paprika`s, courgettes en kruiden uit eigen tuin en megapan ratatouille gemaakt...6 porties dus in de vriezer... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
nanda Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 Aubergines op z'n indiaas... Daar ruikt het huis nog wel een paar dagen naar Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Een aantal potten courgette soep-a-la-mij Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Erny Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 "Oude" vriezer van mijn ouders gekregen wegens verhuizing (mét snelvriesoptie!) en dus weer veeeel ruimte om in te vriezen: Sap gemaakt van zwarte bessen en in ijsblokjesbakjes gegoten en in de vriezer gezet.Sap gemaakt van aardbeien en in ijsblokjeszakjes gegoten en in vriezer gelegd.Bramen in gevroren.(En niet uit eigen tuin maar wel tip van iemand hier: (te) rijpe bananen in stukjes in zak in de vriezer.)Dit alles voor later gebruik in banaan/fruitshakes. Augurken in het zout gezet... die moeten vandaag of morgen de pot in. Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 5 potten snijbonen met zilveruitjes op zuur, 3 zakken rauwe prei, 1 zak rauwe navet alle vier voor in de vriezer... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
ilse Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Geen idee of het goed is gelukt daarvoor zal ik denk ik nog even geduld moeten hebben.Maar mijn poging: Worteltjes geweckt in de snelkookpan. (Helaas kan geen foto uploaden. Hij geeft het volgende weer: DSCN1579.JPG (1.15MB) - IO Error) Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
ilse Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Nu lukte het uploade weer wel dus voila mijn worteltjes in de hoop dat het goed is gelukt Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2012 Heel veel flessen met limonade siroop. In de smaken Pruim/perzik en appel/peer/braam. Met lelijk en overrijp fruit dat we halen voor de varkens Ook veel potten jam van de prut die overbleef na het ontsappen (met weer wat sap om het lekker smeuïg te maken) en zometeen nog wat fruitleer! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Heylane Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 courgettesoep (6 liter gisteravond en toen vanmorgen (om 6 uur!!) nog 4 liter) Gelukkig had ik lieve hulp die de weckpan uit wilde zetten, want anders was ik te laat op mn werk geweest Quote
RobO Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 augurken 2x 0,5 lcourgette, ui, paprika 1lcourgette, ui, wortel, 1l(...mag niet meer van mijn vrouw wegens gebrek aan koelkast en eetlust ) Quote
greetje11 Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Gisterenavond 4 potten bramenjam en 4 potten frambozenjam gemaakt Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Voor het eerst sperziebonen in de weck.Ik heb hier wat rondgevraagd..de kooktijden scheelden behoorlijk, maar had m.i. ook te maken of de boontjes waren voorgekookt of niet. Uiteindelijk heb ik het recept van weckonline gevolgd..drie minuten blancheren en 2 uur koken. We zullen zien of het nog eetbaar is De pan staat net op. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Jorieke, dat klinkt heerlijk. Koop jij nog wel eens drinken in de supermarkt of maak je nu zoveel in dat je t hele jaar door komt met je siroopjes/sap? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 30 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2012 Het zag er even naar uit dat we toch weer wat zouden moeten kopen in de supermarkt. Omdat de bramen-oogst erg slecht is. Daar hadden we vorig jaar erg veel van.Maar gelukkig zat er nu veel fruit bij de kratten groente/fruit van de marktkraam waar we elke dinsdag varkensvoer halen. En heb ik hopelijk genoeg gemaakt voor het hele jaar. Al vliegt de limonade er in de zomer nogal hard doorheen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
eelzuhtjuh Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Zure bosuitjes en courgette Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.