Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Courgette, courgette en nog es courgette! 4 bakjes soep voor 2 personen, 1 bakje voor 1 persoon. Grote zak met blokjes courgette in de vriezer. Gele courgette in repen gesneden en in zoetzuur gezet. 5 potjes. En een schattig potje met komkommer marble. En 3 zakjes prei in de vriezer. Genoeg courgette in ieder geval! Ben er wel een beetje klaar mee. Er gaat vast nog wel een en ander afkomen, dus dat word veel weggeven!

Geplaatst:

41 potten pruimen op siroop en 8 grote potten appelmoes (van valappels)

Kostte toch nog aardig wat tijd, ook al omdat ik de potten nog niet helemaal voorbereid had (etiketten eraf weken en krabben en poetsen kostte bijna een uur).

Halverwege realiseerde ik me dat bijna 10 kilo pruimen niet in 25 potjes ging passen, dus heb ik er meer potjes bij gehaald. Ik ben nu al wel aardig door mn potjes heen. Op mn werk maar een oproep doen of ze potjes voor me willen sparen.

Geplaatst:

Voornamelijk pruimencrumble.

Het is ook erg favoriet als cadeautje (potje pruimen, mooi stofje erover heen, lintje erom met het recept van crumble eraan)

En dan heb ik ook nog flink wat kruisbessen in de vriezer (nog lekkerder in de crumble!), want ik heb geen potjes genoeg.

Dat wordt iedere avond crumble ben ik bang

Geplaatst:

6 porties ratatouille..ik had gisteren van de overgebleven groentes van het feest onder andere 2 kilo aubergines en 4,5 kilo tomaten gehad..samen met enkele paprika`s, courgettes en kruiden uit eigen tuin en megapan ratatouille gemaakt...6 porties dus in de vriezer...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

"Oude" vriezer van mijn ouders gekregen wegens verhuizing (mét snelvriesoptie!) en dus weer veeeel ruimte om in te vriezen:

Sap gemaakt van zwarte bessen en in ijsblokjesbakjes gegoten en in de vriezer gezet.

Sap gemaakt van aardbeien en in ijsblokjeszakjes gegoten en in vriezer gelegd.

Bramen in gevroren.

(En niet uit eigen tuin maar wel tip van iemand hier: (te) rijpe bananen in stukjes in zak in de vriezer.)

Dit alles voor later gebruik in banaan/fruitshakes.

Augurken in het zout gezet... die moeten vandaag of morgen de pot in.

Geplaatst:

courgettesoep (6 liter gisteravond en toen vanmorgen (om 6 uur!!) nog 4 liter)

Gelukkig had ik lieve hulp die de weckpan uit wilde zetten, want anders was ik te laat op mn werk geweest

Geplaatst:

Voor het eerst sperziebonen in de weck.

Ik heb hier wat rondgevraagd..de kooktijden scheelden behoorlijk, maar had m.i. ook te maken of de boontjes waren voorgekookt of niet. Uiteindelijk heb ik het recept van weckonline gevolgd..drie minuten blancheren en 2 uur koken. We zullen zien of het nog eetbaar is

De pan staat net op.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jorieke, dat klinkt heerlijk. Koop jij nog wel eens drinken in de supermarkt of maak je nu zoveel in dat je t hele jaar door komt met je siroopjes/sap?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Het zag er even naar uit dat we toch weer wat zouden moeten kopen in de supermarkt. Omdat de bramen-oogst erg slecht is. Daar hadden we vorig jaar erg veel van.

Maar gelukkig zat er nu veel fruit bij de kratten groente/fruit van de marktkraam waar we elke dinsdag varkensvoer halen. En heb ik hopelijk genoeg gemaakt voor het hele jaar. Al vliegt de limonade er in de zomer nogal hard doorheen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...