Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Oh wat klinkt dat lekker Jorieke

Good things come in small packages

Geplaatst:

Dat is een idee . Zou dat zelf ook eens kunnen vragen, voor de kippen van ons moe , durf ik dat ?

Geplaatst:
  • Auteur

Het smaakt een beetje als een Olvarit Fruithapje Helly

We zijn er de hele dinsdag druk mee, met dat afval. Bijna alles gaat in grote tonnen en wordt gekookt voor de varkens. Maar zo af en toe vis ik er wat bruikbaars uit. Zo ook 2 kratten met appels die allemaal aan 1 kant lelijk zijn. Dat lelijke snij ik weg (gaat naar de kippen) en nu staat alles te ontsappen.

Geplaatst:

Die zijn erg lekker hoor Jorieke

Geplaatst:

Handig Jorieke, zo kun je gratis je voorraad aanvullen.

Goed idee eigenlijk, maar of ik dat durf te vragen op de markt

Geplaatst:
  • Auteur

Dit is via iemand anders tot stand gekomen, ik ben zelf ook niet zo'n held Het is echt veel hoor! 's ochtends een caddy en een aanhangwagen vol, en 's middags nog een keer alleen de caddy vol. Het meeste is echt snot, lelijk en zwaar 'over de datum'. Maar dat maakt onze varkens niets uit! Heeeerlijk! Een krat vol met mango's met een bruine kant! Jammmmm half ingedroogde suikermaïs kolven! (3 kratten vol )

Geplaatst:

Eigenlijk best ongelofelijk wat er steeds maar weer wordt weg gegooid. Waar gaat dat dan naar toe als jij t niet ophaald?

Geplaatst:
  • Auteur

Dan gaat het met plastic en houten kratjes allemaal naar de stort. Alles bij elkaar. Betalen per kg. Echt dood en dood zonde.

Die houten kratjes nemen we ook mee, daar koken we alles dan op.

Geplaatst:

Plastic kratjes ook Hoe zien die er uit?

Geplaatst:
  • Auteur

Nee, die plastic kratjes niet. Die kiepen ze leeg. Maar er zit een heleboel plastic om groente (denk aan kleine verpakkingen met groene asperges, een zakje om een krop sla, doosjes met aardbeien, etc.) en fruit heen, en dat gaat ook weg. Ze scheiden dus niets.

Geplaatst:

Wat zonde! En wat slecht voor het milieu

Tja.. dat vind ik toch echt geld weggooien hoor.

Geplaatst:
  • Auteur

En dan halen we het nog maar bij 1 kraam, en staan er nog veel en veel meer op alleen nog maar die markt in Doetinchem. Stel je voor hoeveel er in de gemeente, in een gebied, in een provincie, in een land wordt weggegooid.

Maar goed, terug ontopic

Geplaatst:

Salie en tijmsiroop nog iets meer ingekookt tot stroperig geheel..smaakt best goed!

1 (één) Borlottiboon geoogst en besloten dat ik ze morgen oogst om in te vriezen...ze zien er prachtig uit.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Voor het invriezen worden ze alleen maar gedopt? Of blancheer je ze nog?

Jorieke, je kunt het ook verplaatsen naar de babbeltuin

Geplaatst:

Wat te doen met al die kleine mini-tomaatjes (Kruisbestomaat en World's smallest bestjestomaat)...? Inmaken dus, met recept van Diana. Ben erg benieuwd hoe dit gaat smaken.

img032731511346944957.JPG

En zakje met snijbonen in de vriezer.

Geplaatst:

Ben benieuwd hoe dat gaat smaken Erny. Ziet er wel leuk uit in die potjes.

Geplaatst:

Prachtig Erny!

Helly: rauw invriezen en gewoon koken daarna. 2 meter plant gaf een emmer bonen en 4 porties van 350 gram. Niet al te veel, wel erg lekkerimg858526221346967222.JPGimg859196331346967243.JPGimg859563401346967262.JPG

Geplaatst:

Oww ja, das weinig opbrengst voor zoveel meters

Geplaatst:

Het waren lage Borlotti`s

Geplaatst:

@appelvrouw, ik heb voor een paar weken gedroogde borlotti bonen gekocht bij de lidl, met de intentie die fijn de grond in te stoppen komend seizoen. Aanrader, of juist niet? Ze lijken mij enorm lekker maar zal er met mijn grote gezin wel flink wat van nodig hebben.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

billedoontjes (volgens de allermooiste kleindochter van de wereld)...uhm dilleboontjes, dus

Geplaatst:

7 potten pruimenjam.

Jongens ik kom om in de potten jam.(60 potten van alles wat)

Ik stop ermee. Kan wel handeltje beginnen

Geplaatst:
gedroogde borlotti bonen gekocht bij de lidl Aanrader, of juist niet?

Ik zag dat er ook stok Borlotti`s zijn, of die lijken er in ieder geval heel veel op..ook rode gespikkelde peulen. Die zullen wel meer opbrengst geven. Én bij mij was een halve meter ingestort foor een woelmuis oid

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic