Jorieke123 Geplaatst: 9 september 2012 Auteur Geplaatst: 9 september 2012 69 flesjes Bockbier! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 9 september 2012 Geplaatst: 9 september 2012 Proost . Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
jootje Geplaatst: 10 september 2012 Geplaatst: 10 september 2012 Jorieke: daar zijn dus je geitjes gebleven! Mooi voorraadje! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 september 2012 Auteur Geplaatst: 10 september 2012 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
marianne81001 Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Vn de enige boom die dit jaar wel appels gaf, 4 potten appel-bessenjam (de bessen hadden tussne oogst en verwerken in de vriezer gelegen) en 8 potten appelmoes varierend van heel fijn licht zuur, tot grovere zoete.Vorige week bieten, wortels , bloemkoolsoep en courgettesoep. Helaas moeten constateren dat de stoofperen en andere appelbomen dit jaar geen vrucht hebben.. Maar ja je kunt niet alles hebben tenslotte;). Quote
RobO Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 2 kg courgetteblokjes ingevroren + 1 kg tomatensaus Quote
helena Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 12 potten gevuld met de winterwortelen in schijfjes voor de stamp, 8 potjes en juliënne voor in soep en saus. De resterende zomerworteltjes waren genoeg voor 6 maaltijden van de winter. De tuinbonen en asperges ( niet van eigen oogst ) uit de vriezer alsnog geweckt om ruimte in vriezer te creeeren voor de boerenkool. Quote
Gemma Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 14 liter stoofperen ingeweckt.8 liter druivensap gewonnen uit de druiven van mijn schoonouders.3 liter appelsap gemaakt.21 potten (375 ml ) appelmoes gemaakt.Dus de voorraadkast is weer aardig aangevuld.Vanmiddag nog een paar potjes courgette op zoet/zuur maken van gele en groene courgettes. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Jee Gemma, en dat allemaal in een dag? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Geplaatst: 19 september 2012 Er schijnt wat onduidelijkheid te zijn over waarom we zoveel flesjes bier maken/hebben gemaakt. Omdat ik hier ooit eens heb gezegd dat ik geen alcohol drink. ( )Die flesjes zijn dus allemaal voor.... Joep! Want die woont hier ook nog. Gelukkig Hij zal ze voorlopig nog niet op hebben, dus we doen er wel even mee. Zo, dan is dat ook weer duidelijk. Is alles weer goed met de wereld. Enzo.. 69 flesjes Bockbier! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Heylane Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 66 potten appelmoes en appelstukjes (gelukkig was mijn huisgenootje zo lief om de voorraadkast op te ruimen:thumbup:) Het schijnt dat wij de enige waren op het tuinpark met appels. We hadden 'slechts' 45 kilo. Gelukkig kon ik zeker 10 kilo uitdelen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 O ik ben jaloers...ik heb mijn mijn hele grote boomgaard en 6 appelbomen slechts een half kistje te vroeg geoogste appeltjes... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
helena Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 De appelmoes van vorig jaar is allang op. Wacht op een leuke moesappel aanbieding maar die komt er misschien wel niet dit jaar. . Quote
Helly Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Zijn er geen boomgaarden in je omgeving? Hier in de regionale krant staat altijd een advertentie van een boomgaard waar je ze zelf kunt plukken dus ik neem aan dat dat goedkoper is, handig voor veel appelmoes. Quote Good things come in small packages
Heylane Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Het schijnt een heel slecht appeljaar te zijn. Onze (twee) bomen geven normaal gesproken ook veel meer fruit. Aangezien niemand appels heeft klaag ik niet over mijn oogst. Vandaag heb ik 6 potten kruisbessen, 12 liter vlierbloesem-sinaasappellimo, 6 liter vlierbloesem-citroenlimo gemaakt (ik had de ruimte nodig in de vriezer).En ik heb 3 flessen saliesiroop, 3 flessen thijmsiroop en een half potje saliehoning gemaakt. Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 6 potjes Sambal Badjak à la Jet Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 2 potjes atjar tjampoer a la Rob, van bloemendaalse gele, komkommer, ui Quote
Indy Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 Mijn tomatenplanten geruimd.Alle rode en groene er af gehaald.De rode lekker in de sla gedaan,en van groenen chutney's gemaakt.Dus ook de rijpe pepers er af gehaald en de paprika's en die samen met de groene tomaten verwerkt tot heerlijke chutney's. Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 pepersherry Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 En Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Hoe maak je dat????? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 zie recepten! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yola Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Pompoen chutney, bijna klaar, pompoensoep net gegeten en op mijn petroleumstel staat appelstroop poging 2.Gisteren bietjes ingemaakt in zoetzuur, recept van hier gebruikt.Heb nog nooit zoveel aan het fornuis gestaan als dit jaar, mijn zoons zijn al bang dat ik een huisvrouw ga worden Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.