Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Doorgeschoten mais?


femmie

Aanbevolen berichten

Dit is het eerste jaar dat ik mais heb, maar volgens mij gaat het niet zo lekker met ze. Op de tweede foto zie je bovenin een soort bloem? wat erop lijkt of ie doorgeschoten is. De eerste foto (andere plek) ziet er heel anders uit. Daar komt al een kleine kolf in lijkt. Maar de plant is nog zo klein. Ik herinner me maisplanten heel anders....

 

Ps. Sorry voor het onkruid

 

2016061718273711941466690433.jpg

 

2016062118242067081466690454.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's maken is niet mijn sterkste kant haha. Zal morgen nog is proberen. Maar op de onderste foto is een plant heel dun en lang, terwijl die andere planten (op een andere plek) er dus anders uitzien. Als ze bovenin een 'bloem' horen te hebben is er misschien niks aan de hand.

 

Dat van die donkere plek is een goeie. Ze hebben daar vanaf een uur of 1 zon. Misschien wat te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je mais te arm staat en misschien te donker.

Ook houdt mais van beschutting tegen de wind en voor een goede bevruchting zet je ze in een vierkant met zo veel mogelijk planten bij elkaar.

 

Hier mijn mais twee weken terug, inmiddels ben ik de sla aan het oogsten en is de mais na een bui en met de warmte twee keer zo groot.

De eerste mannelijke bloemen worden zichtbaar bij de eerste planten.

 

2016060916085543241465574597.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...
Dit is het eerste jaar dat ik mais heb, maar volgens mij gaat het niet zo lekker met ze.

 

Ik zag vandaag dat een van mijn maisplanten hetzelfde heeft als die van jou, het is een soort korenaar geworden in plaats van een normale maisbloem. Ik denk zelf dat het dat ook is, een of ander gras dat ik per abuis heb aangezien voor een van de maisplanten.

 

Dat brengt mijn totale aantal maisplanten op vier minus een is drie, twee naast elkaar en een helemaal aan de andere kant van de tuin. Er zijn er zoveel gesneuveld, het is triest en ik verwacht ook niet dat ik dit jaar mais kan oogsten. Maar ach, laat maar groeien, straks zijn ze betere mulch dan dat stro met van die zaden erin waar planten uitkomen die je voor mais aanziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...