harmony Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Ik heb straks nog wel wat ruimte over, wat kan ik nog zaaien?Voor capucijners is het te laat toch? Maar wat dan wel? Ik heb rode kool, bloemkooltje, boerenkool, boontjes (kidney, spercie, borlotti, tuinbonen), peultjes (al een maaltje van gegeten), groenlof, lollo rosso, pluksla, paksoi, tomaatjes, mais.Ben benieuwd naar jullie tips, groet, Monique Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Ik heb deze week mijn paksoi gezaaid, stond vanaf juni op het zakje. Ik heb wel de baby paksoi versie. Boerenkool kan volgens mijn zadenbeschrijving pas volgende maand gezaaid worden, net als de Chinese kool en veldsla. Voor de rest kan je de hele zomer door sla en andijvie zaaien. Bloemkool, broccoli, rode biet, wortel en erwt of prinsessen- of dopboon (volgens verpakking) kan ook nog.Dit heb ik opgezocht uit mijn boekje "De groentetuin van A tot Z". Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted June 17, 2011 Author Share Posted June 17, 2011 Sla blijf ik idd doorzaaien, ik geloof dat ik herfstboerenkool heb, in ieder geval wel de zaai-aanwijzing van het zakje gevolgd. De paksoi komt mooi op, die van mij kun je als plukpaksoi gebruiken of het laten volgroeien tot een krop.En net zag ik dat ik nog stoksnijbonen (phaseolus vulgaris Hunter) kan leggen, tot half juli, ga ik nu even doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 zelf zaai ik nu geen groente meer tenzij het vlug groeid, sla, snijbiet radijs enzv.maar dan heb ik nu wel weer mooi tijd om vaste groente en kruiden te zaaien die kunnen dan mooi opgroeien en in de herfst in iedergeval voor het vriezen gaan ze de grond in. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manolito Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 maar dan heb ik nu wel weer mooi tijd om vaste groente en kruiden te zaaien die kunnen dan mooi opgroeien en in de herfst in iedergeval voor het vriezen gaan ze de grond in. wat zijn zoal vaste groenten? Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Ja dat vraag ik me ook af Dat zou echt wat voor mij zijn, groente die je niet elk jaar opnieuw hoeft te zaaien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 misschien oerprei... aardpeer... doorlevende brocolli 'nine star' ... boomui, eeuwig moes? Als vaste groenten... op de site van het vlaams zaadhuis vind je een jaarkalender met wanneer je wat kunt zaaien.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Brave Hendrik, hertshoornweegbree, zeekool, rabarber Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts