heidike_21 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Ieps heeft er iemand intressen in het ruilen van zaden ?Ik heb het volgende beschikbaar : Mechelse tros ( staakprinsessen zonder draad ) Paprika carliston Groen-gele puntpaprika Rode paprika Paprika barancio Oranje blokpaprika Gele paprika Paprika Baghera Oranje paprika Pepers : Filius Blue Chillipeper rawit Little elf Adjumba red Peper spaanse gele Jalapenona White bullet madam jeannette spaanse rode Hot Lemon Numex twilight Fresno Black pearl Ying Yang bonen Rucola Spinazie wintertype pepino's Hollandse veldsla Ananaskers Witte uitjes Radijs Tuinkers Graag zou ik willen ruilen tegen : Gentiaan Duizendguldenkruid MaskerbloemIjzerhard Zuring ZonnehoedwortelVlierVenkelTijm SmeerwortelSint-JanskruidSallieRozemarijn Heemst Griekse alant EngelwortelDuizendblad Bijvoet BrandnetelAloe vera MonnikskapVrouwenmantelDilleBleekselder Sinaasappel-Munt > Mentha citrata "'orange''Aardbei-Munt > Mentha arvensis ""Strawberry""Grapefruit-Munt > Mentha x piperata f. citrataBananen-Munt > Mentha arvensis ''Banana''Ananas-Munt > Mentha suaveolens "'Ananas""Chocolade-Munt > Mentha x piperita "'Chocolate"'Pepermunt-Munt > Mentha piperitaWater-Munt > Mentha aquaticaMarokaanse-Munt > Mentha spicata moroccanEau de Cologne-Munt > Mentha x piperita citrataFragaria vesca 'Apricot' abrikoos aardbeiTurkse raket -Pompoen turkse oranje Maxim aardbei Heb je toch intresse in enkele zadensoorten maar heb je geen van gevraagde soorten , laat het toch maar weten .Ik wil er altijd wel eens over nadenken http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Tjonge... das een hele lijst. Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted June 17, 2011 Author Share Posted June 17, 2011 Tjonge... das een hele lijst. Inderdaad het is heel wat http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 ik heb wel interesse in pepino, ananaskers, filius blue, hot lemon, mme jeannette, little elf en numex twilight...ik heb (gevraagd) dille, rozemarijn (heel pakje heb ik dubbel) en pepermunt..misschien heb je interesse in mini sla of rode sla of pluksla of paarse lenteui of rode bladmosterd of mini komkommer, spigariello (bladbroccoli) siberische kool of doorlevende broccoli of snijbiet of papaver orientalis of.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank vwl Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Hey Heidike, Kom je toevallig ook naar de moestuindag? Ik heb eventueel tijm (stekjes), Marrokaanse munt (stekjes) en dille (zaad) Welke soort radijs heb je? Ik heb wel interesse in de oranje blok paprika en hollandse veldsla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Mocht je naar de moestuindag komen: ik kan wel wat vrouwenmantel uitgraven. Opsturen lijkt me zinloos. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Ik heb dille en venkelzaad. Heemst en St.Janskruid heb ik misschien wel kleine uitgezaaide plantjes van, moet ik even kijken, kan ik uitsteken, en dan kijken we verder.Ik heb wel belangstelling voor mechelse tros, de yinyangboontje en witte uitjes,(zijn dat kleine inmaakuitjes?) Ik heb trouwens ook nog een kleine aloe vera over, maar ik zou echt niet weten hoe die bij jou te krijgen. Wat is zonnehoedwortel? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 zonnehoedwortel is denk ik echinacea.. Ik heb aardig wat St. Janskruid planten. Al een paar jaar oud. Maar die durf ik niet op te sturen nu. Dus op de moestuindag kan ik ze voor je klaarzetten. Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 ik heb wel interesse in pepino, ananaskers, filius blue, hot lemon, mme jeannette, little elf en numex twilight...ik heb (gevraagd) dille, rozemarijn (heel pakje heb ik dubbel) en pepermunt..misschien heb je interesse in mini sla of rode sla of pluksla of paarse lenteui of rode bladmosterd of mini komkommer, spigariello (bladbroccoli) siberische kool of doorlevende broccoli of snijbiet of papaver orientalis of.... Ik heb wel intresse in minikomkommer en mini sla http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 Hey Heidike, Kom je toevallig ook naar de moestuindag? Ik heb eventueel tijm (stekjes), Marrokaanse munt (stekjes) en dille (zaad) Welke soort radijs heb je? Ik heb wel interesse in de oranje blok paprika en hollandse veldsla. Ik heb gewone radijs en de chinese radijs is onderweg .Naar de moestuindag ? Ik wil wel maar het is toch o zo ver weg om met onze kleine pruts van net 1 jaartje naar toe ge komen .Zeer jammer ik moet trouwens van Vosselaar komen http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 Mocht je naar de moestuindag komen: ik kan wel wat vrouwenmantel uitgraven. Opsturen lijkt me zinloos. Vrouwenmantel heb ik ondertussen al gevonden.Ik heb hem gisteren besteld bij Vreekens zaden maar toch hartelijk bedankt http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 Ik heb dille en venkelzaad. Heemst en St.Janskruid heb ik misschien wel kleine uitgezaaide plantjes van, moet ik even kijken, kan ik uitsteken, en dan kijken we verder.Ik heb wel belangstelling voor mechelse tros, de yinyangboontje en witte uitjes,(zijn dat kleine inmaakuitjes?) Ik heb trouwens ook nog een kleine aloe vera over, maar ik zou echt niet weten hoe die bij jou te krijgen. Wat is zonnehoedwortel? Van die witte uitjes weet ik zelf niets ik kreeg ze van een goede vriendin .Het zijn niet behoorlijk veel zaadjes .Van de mechelse trots en de yingyangboontjes heb ik er zeker nog heel veel van .Zonnehoedwortel ken ik zelf niet maar ik zou deze graag aankopen voor de werking van dit kruid : * Bij infecties: keelpijn, wondjes in de mond, ontstoken tandvlees, mondabcessen, geblokkeerde speekselklieren, koorts na vaccinaties. * Vergroot de weerstand tegen infecties, preventief voor patienten die vaak kleine infecties hebben. Goed voor kinderen met kleine infecties aan de luchtwegen. * Bij huidziekten: steenpuisten, acne, abcessen en eczeem met warme rode huid. * Bij zweren van maag en 12-vingerige darm. * Bij herpes. * Bij allergien. * Bij depressie met uitputtingsverschijnselen. * Kan worden gebruikt met antibiotica. http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Dat is dan echinacea purpurea Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Aah, ik dacht al.Hoezo wortel, gebruik je die als werkzaam bestanddeel? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 jup. Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 ik heb wel interesse in pepino, ananaskers, filius blue, hot lemon, mme jeannette, little elf en numex twilight...ik heb (gevraagd) dille, rozemarijn (heel pakje heb ik dubbel) en pepermunt..misschien heb je interesse in mini sla of rode sla of pluksla of paarse lenteui of rode bladmosterd of mini komkommer, spigariello (bladbroccoli) siberische kool of doorlevende broccoli of snijbiet of papaver orientalis of.... Ik heb wel intresse in minikomkommer en mini sla okidoki! als je je adres pm-t, stuur ik het naar je toe (met antwoordenvelop) Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 ik ben nieuw op dit forum en lees over moesruildag. waar en wanneer is dat? ik heb trouwens veel zaadjes van allerlei plantjes en wil best wat ruilen; hoe doen we dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 als je zaadjes wilt ruilen, gewoon een nieuw topic openen in vraag en aanbod... met je vraag/aanbod Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 als je zaadjes wilt ruilen, gewoon een nieuw topic openen in vraag en aanbod... met je vraag/aanbod ja doen we!! en dan zie ik wel hoe het allemaal in zn werk gaat.Jij woont ook al bij mij in de buurt. Ik denk dat ik er dan meteen een zaadjes/plantjes/stekjes ruildag op een terrasje in Maastricht aan vast organiseer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 uitstekend idee!!! nu nog ff mooi weer bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts