Johannes Posted August 12, 2016 Share Posted August 12, 2016 Sinds vandaag zitteen er allemaal bruine vlekken op mijn nog groeiende Atlantic Giant pompoen. Gisteren zaten de vlekken er nog niet en het voelt niet zacht aan. Weet iemand misschien wat dit is en wat ik er tegen kan doen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 hoe ziet het blad er uit? witte vlekken?dan zal het wel meeldauw zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Posted August 13, 2016 Author Share Posted August 13, 2016 Met het blad is niks mis, ik heb er vorige jaren wel eens meeldauw gehad maar dat is dit niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 Misschien omdat het hier en daar best heel koud is geweest van de week 's nachts? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 Dat heb ik ook weleens op de mini-pompoenen. Ik hou het erop dat de plant slechts energie en voeding voor een X-aantal pompoenen heeft en de pompoenen die daarna aangemaakt worden op deze manier ook weer afsterven. Is niks schokkends in ieder geval hier. Hooguit schokkend voor mij, omdat ik dan minder pompoenen heb als gehoopt. Sommige planten krijgen dit soort pompoenen al na 1 grote vrucht en andere pas na meerdere vruchten. Overigens, als je echt een zo groot mogelijke pompoen wil kweken, dan is het wel prettig dat de andere pompoentjes afsterven, dan kan de vrijgekomen energie en voeding weer naar de ene pompoen gaan die eraan zit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts