weknow Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 (edited) Deze lijstjes zullen nog wel een aantal keren aangevuld en ge-update worden...... Maar hier alvast toch al een begin: Te geef/ruil:[/color] - Zeer verse zaden van Zwartmoeskervel. (Zaad is niet lang kiemkrachtig!) - Zaden tuinboon "Sutton dwarf" aankoop 2016. (Lage soort, het zijn er meer dan ik nodig heb, kan een 40-tal zaden missen)- Zaden suikermais "Rising sun F1" (aankoop 2016, ca. 25 stuks)- Zaden van Vitis amurensis ("Amoerdruif") oogst najaar 2015. Mooie en krachtige klimmer, een wilde druif, zeer geschikt voor bosrand/voedselbos met eetbare vruchtjes. Vraagt 6 a 8 weken koude stratificatie voor kieming, die daarna 0 tot 2 jaar kan duren.Meer info bijv. hier: http://www.pfaf.org/user/Plant.aspx?LatinName=Vitis+amurensis- Zaden pompoen "Delicata" gekocht voorjaar 2016. Totaal ca. 12x. Komkommervorm, creme met groene strepen in lengte. Zou romig en zoet moeten smaken en beter nog dan een butternut. (Nog niet geproefd zelf , maar voor liefhebbers het proberen waard...denk ik) - Zaden groene asperge "Mary washington" gekocht najaar 2015. De helft zelf gezaaid afgelopen voorjaar en goede opkomst en groei. Ca. 35 zaden over. Teelt groene asperges is veel gemakkelijker dan van witte en kan ook goed op klei, die veel organisch materiaal bevat. - Zaden Spaghetti-pompoen (Cucurbita pepo va. fastigata) gekocht voorjaar 2015. Ca. 15 zaden. Heb ze zelf 2 jaar met succes geteeld, maar kan vanwege plaats maar weinig pompoenen zetten. Plant blijft wat kleiner dan meeste pompoenen, vergelijkbaar met augurk in grote. Bewaart vrij lang als rijp geoogst.- Zaden Catalpa bignoides. Snelgroeiende boom met opvallend grote bladeren. Met succes zelf gezaaid dit jaar, maar deel zaden is over. Vraagt 3 a 5 weken koude stratificatie. Zaden uit 2015.- Zaden Rosa rugosa ("rimpelroos") De beste en mooiste bottelroos. Zaden zijn gedroogd, uit 2015, en hebben stratificatie nodig om te kunnen kiemen. Voorweken 24 uur in lauw water en dan in een bakje met licht vochtig zand in de koelkast 8 a 12 weken.....kiemen onregelmatig daarna...sommige direct, andere pas een jaar later.- Potjes piccalilly zomer 2016 om te ruilen.....- Potjes zoetzure komkommer/augurk/courgette zomer 2016 Toegevoegd op 12 september: zaaitray/bomentray 52,5 x 30,5 x 6cm. 104 potjes. Vrij stevig, dus meerdere jaren te gebruiken. 2 stuks nieuw. Palmentray diep met 60 potjes. 53 x30 x 11 cm. 4 stuks nieuw. Verse zaden van wonderboom Ricinus communis, de purperode variant (zaden zijn nu aan het rijpen...)Meer info bijv. hier: http://zaaisite.nl/info/ricinus_communis.htm Toegevoegd 16 septemberstekken (zeer grote plantkluit gescheurd) van gele lis. 3 x (Is een oeverplant/moerasplant) Ooit was ze echt bont (zie foto), maar intussen is dat aan de plant van 20 jaar+ niet zo goed meer te zien. Toegevoegd 29 september:Authentieke letterbak te geef of te ruil.Ca. 82 x 35 cm. Met veel kleine vakjes. Is beetje krom, want echt hout. Gevraagd/gezocht:- Diepe bloempotten...heb ik altijd groot tekort aan. Voor opkweek van bomen en stekken. Geef je iets weg...ben je helaas meestal ook weer zo een pot kwijt. Hier wat foto's om je een idee te geven van wat ik bedoel:- Enkele appels/peren van wat minder gangbare rassen.......om te kunnen proeven en zo weer wat andere rassen te leren kennen.....- Pitten van Nashi-peren van eigen oogst van dit jaar. (Om te zaaien....wat peren mag ook, dan kan ik meteen de mama proeven )- Pitten van dwerg (-sier) perzik........- Enkele zeer lekkere walnoten....(en als je een dwergboom zou hebben staan....de zou helemaal leuk zijn) om als zaad te gebruiken.- Om te leren kennen/proeven/verbreden van mijn mogelijkheden: Potje chutney/jam/zoetzuur/stroop e.d. van eigen makelij...bijvoorbeeld ruilen met iets van mij....? Wordt binnenkort vervolgd! Edited September 29, 2016 by Guest Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 Zwartmoeskervel lijkt mij wel wat. wat voor jam blieft u? Gewoon of hot? Ik heb o.a. aardbei vlierbloesen zonder en met hitte, bramen, bramen/kaneel,rozeblad, aalbes en zo nog e.e.a. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 18, 2016 Author Share Posted August 18, 2016 Zaadjes van zwartmoeskervel voor jou, Stan. Hoef er niets voor terug. Zou een te ongelijke ruil zijn voor jam o.i.d. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Ik heb mogelijk wel diepe potten voor je, zou ik even moeten zoeken. En ik geloof dat mijn spaghettipompoenzaden op zijn (ik ben dol op spaghetti pompoen), moet ik ook even nakijken. Ik laat het weten. Ik zet beiden hier alvast neer, zodat ik het niet vergeet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Ik heb gekeken. Ik heb inderdaad geen spaghettipompoenzaden meer en ik kon ze deze zomer niet krijgen, dus zou ik graag wat zaden van je hebben. Ik heb 4 diepe potten voor je. Laat maar even weten of je wilt ruilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted September 12, 2016 Author Share Posted September 12, 2016 Toegevoegd op 12 september in aanbod zaaitray/bomentray 52,5 x 30,5 x 6cm. 104 potjes. Vrij stevig, dus meerdere jaren te gebruiken. 2 stuks nieuw.Afbeelding Palmentray diep met 60 potjes. 53 x30 x 11 cm. 4 stuks nieuw.Afbeelding Verse zaden van wonderboom Ricinus communis, de purperode variant (zaden zijn nu aan het rijpen...)Meer info bijv. hier: http://zaaisite.nl/info/ricinus_communis.htm Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 Goedemiddag Wino, Ik heb eigenlijk wel belangstelling voor de mais...en kun je nog een paar pompoenzaden "delicata" missen? Hoef er maar een paar..... om te proberen... . Had jij nog wensen? Ik ga zowieso even voor je kijken voor diepe potten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted September 16, 2016 Author Share Posted September 16, 2016 Toegevoegd in mijn aanbod: stekken (zeer grote plantkluit gescheurd) van gele lis. 3 x (Is een oeverplant/moerasplant) Ooit was ze echt bont (zie foto), maar intussen is dat aan de plant van 20 jaar+ niet zo goed meer te zien. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 Weknow de zaadjes zijn bij mij aangekomen, hartelijk dank! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted September 29, 2016 Author Share Posted September 29, 2016 Authentieke letterbak te geef of te ruil.Ca. 82 x 35 cm. Met veel kleine vakjes. Is beetje krom, want echt hout. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts