Jump to content

Waar aardbeiplanten kopen in België?

Ann123

Recommended Posts

Ik vind verschillende webwinkels, maar allen in Nederland. Ik zou bij een van hen kunnen bestellen maar wellicht zijn er dichter bij. De streek rond Brussel of Aalst zou ideaal zijn. Ze hoeven geen webwinkel te hebben maar wel verschillende rassen. Iemand goede ervaringen met een verkoper van aardbeiplanten? Niet aveve.

Versturen de meeste bedrijven niet ook gewoon naar Belgie? Wat ik eerder wilde zeggen is dat dit niet de tijd is om aardbeiplanten te kopen. Dit doe je normaliter rond maart. Je koopt dan frigo planten, die zitten in rust in de koelcel in de wintermaanden. Als je die rond maart koopt en plant oogst je hetzelfde seizoen.

• 5 months later...

Ik heb vorig jaar door omstandigheden geen stekken kunnen nemen van mijn aardbeien en mijn veldje moet vernieuwd.

In de tuincentra in de buurt vind ik doorgaans alleen opgefokte, al bloeiende of vruchtdragende planten en dat vind ik geen ideaal plantmateriaal.

Kent iemand een adresje in de buurt van Gent of een betrouwbare online shop waar ik nog een aantal aardbeiplantjes (bij voorkeur Lambada) zou kunnen kopen?

Ik heb vorig jaar door omstandigheden geen stekken kunnen nemen van mijn aardbeien en mijn veldje moet vernieuwd.

In de tuincentra in de buurt vind ik doorgaans alleen opgefokte, al bloeiende of vruchtdragende planten en dat vind ik geen ideaal plantmateriaal.

Kent iemand een adresje in de buurt van Gent of een betrouwbare online shop waar ik nog een aantal aardbeiplantjes (bij voorkeur Lambada) zou kunnen kopen?

Veel gebruikt hier op het forum is: https://kweduivenvoorden.nl. Hebben ook Lambada! Zeer tevreden over dit bedrijf!

Ge moogt er bij mij gratis komen halen, stuur maar een PB

Ik had dit topic geopend tijdens de zomer. Dacht dat ik makkelijk stekjes zou vinden op dat moment. Maar neen dus. Ik ga wachten tot maart en dan zijn ze vlot verkrijgbaar.

Dank je, Willy, voor je aanbod. Had er een 's' in je naam gezeten, dan ging ik graag in op je aanbod, maar Aalter is voor mij veel verder dan Aalst.