Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kas bedekking


rommert

Aanbevolen berichten

hallo

 

ik heb laatst een kas gemaakt van plastic. maar nu het zo hard waait scheurt het plastic.

tijd voor een nieuwe bedekking.

maar wat is het goedkoopst? glas polycarbonaat of golfplaat of is er ook nog een andere optie? als het maar goedkoop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft prijs van beide materialen moet je zelf even vergelijken wat nu goedkoop is. Dan zal je ook lezen in hoeverre beide materialen uv-bestendig zijn en dus wel of niet verkleuren en verouderen onder invloed van wind en uv straling.

 

Ik denk overigens dat je met polycarbonaat platen een betere koop doet dan met golfplaten maar ik hem me er niet in verdiept. Dat zal je zelf moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk plastic heb je gebruikt?

 

Ik gebruik serre plastiek en die gaat al 2 jaar mee, is nog niks mis mee, kost 0.90€ de m².

Is er in 6, 8 en 10 meter breed.

 

Zie hier op de tuin ook sommigen van die goekope bouwplastiek gebruiken, gaat met moeite mee tot de eerste storm, en begint te scheuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee welk het juist is, was het bedoeld voor een serre?

 

Wat ik gebruik is 0.15 dikte er staat een merk opgedrukt wat vervaagt, is filleclair als ik me niet vergis.

Deze folie is veel stugger dan andere bouwfolie van dezelfde dikte.

 

Het is natuurlijk ook hoe je deze hebt vastgemaakt, het moet echt strak zitten, ligt het te fladderen, ja dan gaat alles stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de plastiek wel ook echt zeer goed aanspannen, je moet er op kunnen trommelen.

 

Ook zien dat de plastiek geen harde vouwen heeft, had zo een stukje gebruikt dat een jaar opgevouwen had weggelegen, en daar was een harde vouw in ontstaan, daar is die binnen de maand op doorgescheurd.

 

Vouw je plastiek op dan zeker geen vouwen, moet zeer losjes zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later ...

hmmm nu een jaar later zit ik weer met hetzelfde probleem ik had eerst op mn vorige kas (die van 3 bij 3 meter) dat laminaat folie van de hubo gebruikt. ook daar zitten lijnen in waar het plastic langzaam in tweeen is gescheurd. nu heb ik mn kas een keer zo groot gemaakt (3 bij 6 meter) dus ik heb nu voor deze grotere ruimte steviger folie nodig. weet iemand toevallig een website of een winkel waar je zulk stevig plastic kan halen? het moet wel de grote herfststormen kunnen houden anders blijf ik mn geld eraan uitgeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Googelen op foliekas, dan kom je er wel.

Er is ook wel gewapend folie te koop.

Wil je overal van af zijn dan zijn stegdobbelplaten (polycarbonaat) nog het beste maar kan niet op een rond frame.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: maar die kun je toch niet op maat zagen? voor de gevel enzo.

 

Lie zegt: voorzichtig zagen of zelfs snijden met een stanleymes( onze nw bedekking van de -voormalig lekkende- kas is met doorzichtige golfplanten van de gamma)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het plastic er dan teveel bijlangs schuurt. ik heb nu schildersplastic gekocht 0.06 mm ben benieuwd op dat zal houden.

 

Nee als het afdekfolie betreft. Dit is veel te dun en zonde van de tijd om het erop te monteren.

Je hebt speciaal folie voor kassen wat een stuk dikker is en een optie beter is gewapend folie. Hierin zit een ruitjespatroon van nylon draad in verwerkt.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij op de kas en op de bak liggen op beide policarbonaatplaten. Onlangs heeft het hier zeer hard gehageld maar zonder schade.

Ik denk dat de kwaliteit voor jouw bak erg dun is. Wel jammer hoor

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...