pau11 Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 Goeiemorgen, de helft van mijn droogbonen zijn na 24 uur in de vriezer een beetje zacht geworden. Kan ik die zachte droogbonen nog gewoon bewaren of moet ik ze er tussen uit halen en weggooien ? Groet, Pauline Quote
RobO Geplaatst: 1 september 2016 Geplaatst: 1 september 2016 bedoel je de zaden of de peulen?je had ze toch wel in een afgesloten bakje gedaan? Quote
Erny Geplaatst: 2 september 2016 Geplaatst: 2 september 2016 En waren ze van te voren wel goed gedroogd? Quote
Roelie Geplaatst: 5 september 2016 Geplaatst: 5 september 2016 Dat vraag ik me ook af, ik doe al een leven lang droogbonen een nachtje in de vriezer en heb dit nog nooit meegemaakt. Maar weer een tijdje laten liggen achter glas, in de zon en ze drogen heus nog wel. Quote
Berber Geplaatst: 7 september 2016 Geplaatst: 7 september 2016 Ik lees dit toevallig en vraag me af: Waarom moeten droogbonen in de vriezer? Quote berbertuiniert.blogspot.nl
Aluapje Geplaatst: 7 september 2016 Geplaatst: 7 september 2016 In de boon kan een rupsje of iets dergelijks zitten dat je hele bonen oogst kan vernietigen. Door ze een nacht in de vriezer te leggen doodt je die diertjes en is je oogst dus langer te bewaren Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Erny Geplaatst: 7 september 2016 Geplaatst: 7 september 2016 De bonenkever: acanthoscelides-obtectus-ofwel-bonenkever-t19636.html Quote
Berber Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Goed om te weten, ga ik dat ook doen! Quote berbertuiniert.blogspot.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.