Heylane Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Mijn vader kijkt met een lichtelijk jaloerse blik naar tuinen waar het hele jaar Agapantus lijkt te bloeien.Hij heeft zelf ook een Agapanthus gekocht maar die heeft 1 bloem gebloeid en daarna niet meer. Ik wil hem graag verrassen met een doorbloeiende Agapanthus, maar Google geeft niet-thuis. Weet een van jullie wellicht welke soort ik moet hebben zodat ik de goede soort heb voor hem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Helaas, die bestaan niet. Althans niet voor ons klimaat. De plant komt oorspronkelijk uit Zuid Afrika en daar zijn de zomers nat en warm en de winters droog en vrij koud (0-5 graden vorst) Met een beetje geluk kunnen ze in de volle grond overwinteren maar als we een strenge winter krijgen, is het gedaan met de pret. Staan ze in de volle grond bij je vader? Misschien overwinteren ze te warm? Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted September 6, 2016 Author Share Posted September 6, 2016 In de winter zullen ze niet bloeien natuurlijk, maar wel de hele zomer (mei/juni - sept/okt). Dat was ook een beetje verkeerd geformuleerd natuurlijk. Die van mijn vader bloeien maar met 1 bloem en that's it. Volgens mij zijn er wel soorten die meer dan 1 bloem maken en die ook een milde winter kunnen overleven.Ze staan in een grote pot (lekker beschut) en s winters gaan ze in een (onverwarmd) kasje uit de wind en de kou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Ze staan hier al jaren in de tuin. Op het Noorden. Ze bloeien wel, maar niet van harte.Ik denk dat ze het in de zon veel beter zullen doen. En misschien ook maar in de volle grond zetten? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts