aardbeijim Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Ja het duurt nog lang de zomer is er zelfs nog niet.Maar ik dacht er vandaag aan. Ik heb over mijn tomaten een overkapping staan van plastic maar als die er in september/oktober ofzo uit zijn staat er niks meer.Maar ik denk dat in de winter zo`n overkapping toch wel goed help tegen lichte vorstbestendige planten.Klopt dit wat ik denk?Zoja wat zou ik in de winter er onder kunnen zetten die een overkapping in de winter nodig hebben?Sla? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Ik moet me er ook nog in verdiepen maar ik wil in het najaar de volgende groente planten in de kas (glas dus houdt wel iets meer kou buiten dan jou overkapping):- spitskool- sla plantjesNatuurlijk wel redelijk winterharde rassen kiezen. Dat betekent dan vooral dat je die groente vooral vroeg in het voorjaar kunt oogsten.In januari/februari zaai ik er spinazie, wortel, radijs, raapsteeltjes, ... Veldsla teel ik zonder overkapping, net als stengelui (en natuurlijk prei). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 JA het stuk is 9,20 m² dus daar kan ook wel een beetje veldsla onder.IS makkelijker oogsten.Ik heb toch de tijd dan tot half mij.Maar er is tunnelfolie aan de bovenkant en aan de zuidwest kant(komt veel regen aan die kant).Zou ijsbergsla ook gaan? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 Zijn er eigenlijk groentes behalve aardappels die dan niet als nateelt/voorteelt mogen? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted June 20, 2011 Author Share Posted June 20, 2011 Heeft niemand hier meer info over? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Rustig aan Jim, geduld is een schone zaak Veldsla zal wel lukken, al zal het daar tegen Limburg aan wel iets kouder zijn dan in Zeeuws-Vlaanderen.Ijsbergsla zal niet lukken, je kan beter een 'winter' kropslaras gebruiken zoals artic king / johnEven helder krijgen, je overkapping is dicht aan alle kanten? Alleen een overkapping heeft maar beperkt nut en de kans is groot dat die plastic overkapping kapot gaat door het gewicht van sneeuw en hagelstenen, zeker als die horizontaal is Aanvulling op het lijstje:Winterbloemkool (dalton f1 zie berichten frans en borsalino) Zijn er eigenlijk groentes behalve aardappels die dan niet als nateelt/voorteelt mogen?Enkel groente met een relatief kort groeiseizoen kunnen gebruikt worden als voor/na-teelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 IK ga deze week de plastic over de overkapping doen(tunnelfoli).Dan zal ik een foto plaatsen.Ik zal eens opzoek gaan op internet naar wintergroente.Bedankt jorg.JA ik weet dat aardappelen niet gaat maar misschien zijn er groente die je beter niet als voor/na teelt doet bij tomaten dat bedoelde ik. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Rucola en kervel. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 Ik had gevonden dat je ook tuinboon kan zaaien eind oktoberen omdat het seizoen erop te oogsten.Maar is hier het groeiseizoen van de tuinboon te lang voor of zou dit als voorteelt lukken? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Rucola Moet je dat nog wel afdekken in de winter, zodat het wat minder koud is? Was veldsla nou ook mogelijk voor in de winter? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Nee, afdekken is niet nodig. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts