aseel Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Beste medestanders, Ik heb een 2 jaar oude zure kers staan met een 5 a 7 centimeter dikke stam. Ik vinde de zure kers niet lekker. Wat ik me afvroeg wat ik hier op kan enten. Ik wil hierop eigenlijke abrikoos enten of pruim. Is dat mogelijke? En welke ent methode zal ik hierop toepassen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Kers en zure kers vallen in de categorie 'Prunus Avium" Hierdoor kun je er geen pruimen/perzik/nectarine etc. op enten, het enthout stoot elkaar af en zal dus nooit samen groeien , blijft over: of een variëteit zoete kers of een andere zure kers die je misschien wel lekker vind? Je kunt er ook een sierkers op enten. Er zijn talrijke ent methodes die geschikt zijn voor kers, bv, spleetenting, occuleren, chipbudding... hierover is een zee van mogelijkheden te vinden, google er maar op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aseel Posted October 24, 2016 Author Share Posted October 24, 2016 Nou dat is duidelijke persica. Had toch stiekem gehoopt dat het wel kon.Heb wel wat kersen staan waar ik enthout van kan krijgen. Hij groeit in de tunnelkas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts