Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Ow Jenneke, dat is niet fijn. Jaren terug in ons oude huis had mijn bovenbuurvrouw hetzelfde euvel en ging het bij ons opeens regenen in de keuken.

Geplaatst:
  • Auteur

Hee Jenneke, daar zat ik vorige week ook mee. Gelukkig stond er in het overstromingsgebied ook een zak met houtpellets kattebakvulling dus die heeft veel water geabsorbeerd. Verder was het duidelijk hoe scheef de vloer is en waar het water heenloopt (onder de kasten natuurlijk ).

Dus hele boel naar voren gereden (wasmachien staat op plank met wieltjes, erg handig) en gecheckt.

Alles leek in orde dus de afvoeruiteinden, ook die van de afwasmachien, weer in de afvoer gestoken (heb daarvoor een Y-splitsing gekocht). Misschien dat hij er voorheen niet helemaal goed inzat? En een eerste x leeg laten draaien. Geen lekkage.

Wasje gedraaid, geen lekkage. Mooi dacht ik.

Afgelopen week... wasje gedraaid... wél weer lekkage!

Dus, of de slang zit nu weer (?) niet goed in de afvoer óf... er is ook een verstopping gaande zoals bij jou.

Dus dat zal ik ook eens checken. De afvoerbuis is niet verstopt want de afwasmachien geeft geen lekkage.

Succes met jouw euvel.

Geplaatst:

"De afvoerbuis is niet verstopt want de afwasmachien geeft geen lekkage"

Dat zegt niet alles. Een vaatwasser verbruikt 15-20 liter; een wasmachine ongeveer 60 liter per wasbeurt. Een wasmachine voert per spoelbeurt meer water af.

Bij een gedeeltelijke verstopping zou het water van de vaatwasser nog net weg kunnen, het water van de wasmachine niet.

Wat bij een gedeeltelijke verstopping ook meetelt is de hoeveelheid water die er net daarvoor afgevoerd wordt (douche / bad / gootsteen / WC).

Die hoeveelheid zou dan de afvoer bijna vol doen lopen. Dat loopt langzaam weer weg. Als er dan ook een was staat te spoelen, is dat de druppel die de emmer ...

Je zou eens -met een trechter- een 10 liter emmer water door de afvoer kunnen gooien, niet al te snel. En een halve minuut later (of zo) weer een emmer. Als mijn wilde gok klopt dan loopt de eerste emmer wel weg, de tweede niet meer.

Mocht je gootsteenontstopper gaan gebruiken: als dat oplost wordt het vrij warm tot erg heet. Zo heet dat kunststof afvoeren kunnen smelten. Eerst even inlezen dus.

Geplaatst:

Oh let alsjeblieft op met gootsteenontstopper, vreselijk spul en als het fout gaat ben je nog veel verder van huis.

Zo'n hele lange dunne metalen veer (er is vast een beter loodgieterswoord voor) doet vaak wonderen.

Geplaatst:
  • Auteur

Goeie tip Henk, om de afvoer zo te testen.

En mijn wc/douche gedeelte zit in een ander gedeelte van mijn huis en die afvoer gaat via een gehele andere weg.

Maar in het keukengedeelte heb ik zeker al vaker verstopping gehad dus dat zou niet raar zijn.

Pippi bedoelt volgens mij een ontstoppingsveer.

Geplaatst:

Een ontstoppingsveer kan wonderen doen, niet nat wegleggen, zodra het geroest is word het vrij onbruikbaar. Drogen op een kachel? In de oven?

Je kan ook de sifon volledig demonteren, daar zitten regelmatig hele donsdekens, haren en andere pluizen samen.

Geplaatst:

Een ontstoppingsveer kan wonderen doen, niet nat wegleggen, zodra het geroest is word het vrij onbruikbaar. Drogen op een kachel? In de oven?

Je kan ook de sifon volledig demonteren, daar zitten regelmatig hele donsdekens, haren en andere pluizen samen.

Geplaatst:

vaak zijn het ook gebruiktwasmiddelklonters,

raggen met een ontstopspiraal is het enige dat echt helpt

via het sifon dopje onderin en via de aanvoerbuis waar de slang in hangt

wat ontstopper toch maar voor de klevende restjes (heb nog nooit gesmolten buizen gehad want het wordt nooit warmer dan 100 graden)

Geplaatst:

Bij mij vorige week de leidingen verstopt resten wasmiddel waren de boosdoener de loodgieter is bijna 2 uur bezig geweest om de boel weer open te krijgen.

Ontstopper gebruik ik niet meer de keer dat ik dat heb gedaan overal lekkage de rubbers en koppelingen waren erdoor aangetast.

De loodgieter adviseerde regelmatig heet water met opgeloste soda erdoor doen het beste voordat je naar bed gaat.

En wasmachine op heet wassen ook met eventueel soda.

Geplaatst:

goeie tip!

(die ontstopper is hier alleen voor de buizen, daar zitten geen koppelingen meer)

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb de moed nog niet gehad om er weer mee bezig te gaan, denk dat dat volgend jaar wordt... maar er zijn hier goede tips gegeven om te testen. Thanx!

Brouwmarkt update:

Geen presentje ontvangen wegens te late levering... dus dat ging niet door jongens, was leuk bedacht van jullie maar de Brouwmarkt doet duidelijk niet aan presentjes of kortingsbonnen oid.

Maar had ook niets meer gehoord, zou teruggebeld worden, dus... heb ik nóg maar eens gebeld.

Dit keer vriendelijke jongeman die wist te vertellen wat de oorzaak was van de vertraging (samenvallen van twee drukke periodes in het bedrijf), zijn excuses aanbood en ook waarschijnlijk wel wist welke onvriendelijke medewerker ik de eerste 2x aan de lijn had gehad en hem zou aanspreken op de klantvriendelijkheid.

Dus, case closed. Mócht ik nog een x bij hen bestellen dan houd ik rekening met een levertijd van minstens vier dagen.

Geplaatst:

pot met mung boontjes voor verse tauge is door de vrouw uit het zicht geplaatst en door mij helemaal vergeten

tauge95471483394909.JPG

1 ding is zeker er is kiemkracht meer dan genoeg

gr Adriaan

(liefhebbers voor goedgewortelde stekjes ??)

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

gewoon lekker wokken, beetje bitter maar wat zoete ketjap doet wonderen

• 2 weken later...
Geplaatst:

ken je dat..sta je lekker te koken

gaat het lampje van de afzuigkap kapot

oh ja en het reservelampje had ik ook al gebruikt

hierna led!!

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
  • Auteur

Oh, tuurlijk, dat kan ook. Mijn afzuigkaplampje is ook kapot en vergeet steeds nwe mee te nemen.

Ledjes heb ik toevallig wel op voorraad.

Geplaatst:

Wachten.....

De lampen zijn gekocht, het rek in elkaar gezet, timer gekocht voor de stekkers en een warmtemeter...

Nu wil ik zaaien!!! Maar te vroeg

Geplaatst:

Nu wil ik zaaien!!! Maar te vroeg

prei.......

groetjes Adriaan

Geplaatst:
  • Auteur

Ga vast met wat tuinkers e.d. beginnen, met als excuus dat je de afstand en temperatuur wilt testen.

Geplaatst:

het je niet voorstellen op dit forum is al een keer aan de orde geweest

maar jezelf registreren, een vraag stellen en niet eens het fatsoen hebben om een paar dagen later even de antwoorden te lezen en (ik weet het is veel gevraagd) dank je wel te zeggen.

kan-iemand-onze-haan-slachten-omgeving-groningen-t21540.html

zo dat lucht op.................

gr Adriaan

Geplaatst:

Ja, dat topic zag ik ook. Er waren goede tips gegeven, maar als je al niet eens meer de moeite doet om daarop te reageren, hoor je ook niet op dit forum thuis vind ik. Alleen daarom al ben ik voorstander van een verplichte voorstelronde, voordat je elders kunt posten.

Geplaatst:
Alleen daarom al ben ik voorstander van een verplichte voorstelronde, voordat je elders kunt posten

ook ik heb me pas na m'n 7e post voorgesteld

waarom? eigenlijk geen flauw idee meer

en of de topic starter nog meekijkt maakt mij eigenlijk ook niets uit, we bouwen steeds meer kennis op met elkaar

maar a-sociaal is het wel

gr Adriaan

Geplaatst:

Maar misschien heeft diegene die het bericht heeft geplaatst wel jullie reacties gelezen alleen niet meer gereageerd?

Je kunt ook kijken zonder in te loggen.

Geplaatst:

nooit aan gedacht...

maar het blijft in mijn optiek wel netjes om even bedankt te zeggen

gr Adriaan

Geplaatst:
  • Auteur

Jaha... ik zat ook nog te wachten op nieuws of de haan eindelijk geslacht was of dat ik mijn vader (wonend in Leek) erop af moest sturen...

Geplaatst:

Dat is natuurlijk waar Paddestoelengek maar niet iedereen denkt zo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.