Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:
27 minuten geleden, Dahli zei:

heftig om te lezen hoe naar je van die schimmel bent geworden.

Wat voor mij het meest heftig was, was de reactie van de huisarts. Kan geen kwaad, zei ze, en neem maar een oxazepam. Good grief! Eenmaal een psy-diagnose in je dossier achtervolgt dat je je hele leven. Ik was benauwd, dus het zal wel paniek geweest zijn? Ook paniek dat mijn huid reageerde natuurlijk. Ik ben echt he-le-maal klaar met artsen. Zo werd ook een jaar jaar geleden mijn hartstilstand geduid als paniek. Eenmaal in het ziekenhuis bleek ik toch echt echt een verhoogde troponine te hebben (krijg je alleen als je hart heeft stilgestaan). Of toen ik volhield dat ik naar de dermatoloog wilde, en de huisarts (haar collega) dat niet nodig vond. Toen ik een klacht wilde indienen werd ik toch doorverwezen - hey tóch huidkanker. Maar geen excuus of zo. Integendeel: je zult nu wel geen vertrouwen meer in me hebben, zoek maar een andere huisarts. Grrrrrr. En als dit naar de klaagbank moet, ook prima. Maar de frustratie was deze keer toch echt van die bizarre reactie op mijn klachten na inademing van de schimmel in mijn zuurkoolpot.

En ja @Dahli, beetje huiverig voor nieuwe schimmel ben ik inderdaad. Maar hey, dat zal vast ook psychisch zijn 😡

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Fijn als je hond in de tuin poept. Mijn man had eerst gekeken of er niets lag en toen ging hij bladeren bij elkaar harken.
Ik wou wat bladeren in mijn bakken doen, dat deed ik met mijn handschoenen en ik dacht: wat ruikt het hier raar?

Zat er poep aan mijn handschoenen. Die heb ik gelijk maar weggegooid. Onze hond heeft achter de rug om van mijn man toch ergens zitten bouten.

Geplaatst:

Alles is relatief @Petrasmoestuin, ik heb vandaag gehoord dat mijn hond een agressieve tumor heeft en wordt volgende woensdag indien nog mogelijk geopereerd, ik heb ook al gevloekt op wat poep in de moestuin, vandaar dat dit ook afgescheiden is van de rest maar toch komt ze er soms binnen, en nu denk ik is het dat maar.

Geplaatst:

Sterkte @redzebra 😐

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Sterkte @redzebra . Vreselijk als je huisdier ziek is. Ik hoop voor jullie dat hij of zij operabel is en dat de hond nog een tijdje bij jullie mag zijn.

Geplaatst:

@redzebra Sterkte! Hoop dat na de operatie deze nog vele jaren mee gaat.

Geplaatst:

@redzebra sterkte! Ik hoop dat ze opknapt na de operatie en nog een tijd bij jullie kan zijn. En gelukkig kan ze nog geopereerd worden. Ik had vorig jaar 2 honden achter elkaar die ik gelijk achter kon laten op 7-jarige leeftijd.

Geplaatst:

Bedankt, het was hier nieuws wat we echt totaal niet verwachten, ze is wel al 10 jaar, maar gezond, ze maakt een deeltje van het gezin uit en ging vandaag op controle na een oorontsteking en we dachten dat ze gewoon iets allergisch reageerde op geneesmiddelen en kregen dit mee. Operatie gaat door op voorwaarde na scan volgende woensdag voor uitzaaiing, dus even afwachten.

Geplaatst:

Bah, RedZebra.

Als je een hond neemt, weet je, ooit komt die dag. Maar op deze manier doet extra zeer. Hoop dat er nog wat aan gedaan kan worden . Succes!

Geplaatst:

Sterkte @redzebra. ❤️

Geplaatst:
5 uren geleden, redzebra zei:

ik heb vandaag gehoord dat mijn hond een agressieve tumor heeft

Sterkte!

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Mijn hond is er sinds een paar dagen wat aan gewend dat de klok achteruit is gegaan. Het kostte bij haar wel 6 weken. Elke dag werd ze opdringerig en wou naar buiten om 15.00 uur, terwijl mijn man dat altijd om 16.00 uur doet.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Vrijdagavond konden wij niet streamen naar de t.v. Wij werken met Ziggogo. Steeds stopte hij en stond hij te draaien. Net in het weekend met al onze favoriete programma's. Ook op de computer draaide hij niet goed.
Ik gisteravond naar technische dienst gebeld van onze provider en tja, in het weekend is het natuurlijk moeilijk Dus dat zou neerkomen dat ze maandag hier in het kastje gaan kijken, intussen konden ze wel de lijn checken en zagen wel dat er iets niet helemaal goed was.

Goed dat ik gebeld heb, niet dat het probleem helemaal is opgelost, maar ik kon even later wel via mijn computer programma's bekijken, met slechts 1 hapering. Niet echt leuk, want mijn man zat naast mij op een klapstoel. Programma van vrijdag teruggekeken en dan alle programma's van zaterdag.
Dus van 18.00 - 22.30 achter mijn laptop en gelukkig heb ik wel een groter scherm erachter staan.
Vanmorgen heeft mijn man op zijn telefoon wat gevolgd, want ik kan ander niets op mijn laptop gaan werken.
Die media weet wat, ik kan mij niet herinneren dat ik vroeger dit soort problemen had.

Geplaatst:
3 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

Mijn hond is er sinds een paar dagen wat aan gewend.

Waaraan Petra?

Geplaatst:
3 hours ago, Petrasmoestuin said:

Vrijdagavond konden wij niet streamen naar de t.v. Wij werken met Ziggogo. Steeds stopte hij en stond hij te draaien. Net in het weekend met al onze favoriete programma's. Ook op de computer draaide hij niet goed.

Ik heb een mediastreamer en een paar portable harddisks,en neem op de computer op met OBS Studio.Zélfs in het zeldzame geval dat m'n internetverbinding het laat afweten,heb ik altijd wel iets om naar te kijken wanneer het mij past.......😉

Geplaatst:
3 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

Ik gisteravond naar technische dienst gebeld van onze provider en tja, in het weekend is het natuurlijk moeilijk Dus dat zou neerkomen dat ze maandag hier in het kastje gaan kijken, intussen konden ze wel de lijn checken en zagen wel dat er iets niet helemaal goed was.

Ik zou even het ziggo modem herstarten (dat grote kastje), maar vooral dat kastje waar de coax kabel in zit even 20sec uit, daar trek je even de adapater uit.
Dat kastje ziet er zo uit:
shopping?q=tbn:ANd9GcSFMteH_OQfuYZA3t0ZPE0gmmBaccVeu1N0E724ZErV5wMTRNF4an5X5bx3yisWS4t0VQR3dfQPBYW7-ciCL0XuVLMKoOaddlZ16Gm23YmeMH9ssPLXDFFs

Kastje zorgt voor versterking van coax signaal en splits Internet van tv signaal.

Geplaatst:

@rorror @Petrasmoestuin zegt volgens mij dat zij via ‘Ziggo go’ kijken. En ik vermoed via een Duitse provider. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze dan niet bekabeld tv kijken, maar via internet dus. Denk ik hoor 😊.

Geplaatst:

Daar had ik overheen gelezen.. 🫣

Geplaatst:

@redzebra Hoe is het met jullie hond gegaan?

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
2 uren geleden, rorror zei:

ziggo modem herstarten (

Het feit is dat wij gebruik maken van mijn bonuszoon die in Nederland zit😊
Wij willen geen aansluiting hier in Duitsland, voor diverse redenen. En voorheen deden wij het ook zo in Spanje.

Maar wij kwamen er vanmiddag achter dat een versterker die in de eethoek staat los zat, dus uit. Dat kwam door de kerstverlichting die wij steeds uit doen. Ik kon vanuit mij computer wel streamen, maar vanaf onze telefoons niet. Ik deed het nooit, maar mijn man kijkt veel t.v. en die kijkt altijd t.v. via zijn telefoon.
Ik denk dat de chromecast opnieuw geladen moet worden. Maar wij weten niet meer hoe wij dat gedaan hebben. Mijn man had een gmail account, 2 jaar niet gebruikt en nu verdwenen. Misschien toentertijd dat emailadres gebruikt, geen idee.
Maar ik denk dat het niets met zijn g-mail account te maken heeft denk ik achteraf, omdat het op mijn computer wel lukt en ik heb een ander emailadres.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

@woldistel helaas al uitgezaaid, maar toch geopereerd omwille van haar welzijn. Operatie is goed verlopen en sinds dit weekend zijn alle wonden dicht en loopt ze terug vrij van belemmeringen rond. Aan haar gedrag te zien, voelt ze zich heel goed en volgens dierenarts kan dit nog een hele tijd zo zijn, we gaan wel zien, voorwaarde is haar goed welzijn.

Geplaatst:

Oh wat een wonder @woldistel Je kunt nog een tijd van haar genieten.

Geplaatst:
Op 14-12-2025 om 13:38, Petrasmoestuin zei:

Vrijdagavond konden wij niet streamen naar de t.v.

.......
Die media weet wat, ik kan mij niet herinneren dat ik vroeger dit soort problemen had.

Vroeger ....had je gewoon een zwart-wit tv met alleen Nederland 1 en 2 erop en kon je naast testbeeld soms ook nog een uitzending van "der maus" bekijken op de Duitse televisie, al dan niet met sneeuwbeeld.😅

Geplaatst:

Wij kunnen nog steeds niet streamen via de telefoon. Zoonlief willen wij nu niet vragen wat te doen, hij heeft het druk met de feestdagen in de winkel te staan. Komt wel weer.
Ja klopt @driepinter ik moet eerlijk zeggen dat het wel een relaxte tijd was. Ik was meer met creatieve dingen bezig dan met de t.v. en telefoon.

Buiten spelen, tekenen en blokfluit spelen b.v.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.