Geplaatst: 2 uren geleden2 u 7 uren geleden, Arja zei:Lekker stevig vergeleken met de siliconen vormen, die lijken me zo lastig te hanteren!Helemaal mee eens. Ik heb net het tweede filmpje in de post van Loes bekeken: wat een gekluns, dat kneden in zo’n flubberding. In de gebruiksaanwijzing staat ‘roeren’? Daar zie ik niets van in het filmpje. Gewoon kneden, fijn juist! Maar dan wel in een stevige kom.@Petrasmoestuin Als ik het goed begrijp ga je dit ding nu dus alleen als bakvorm gebruiken? Dan kun je net zo goed (beter in mijn optiek) een goede pan met deksel gebruiken. Wordt het brood nog mooi rond ook. En je kunt op hogere temperaturen bakken. Alhoewel het recept aangeeft dat je op 200 graden moet bakken, geeft jouw aankoopsite aan dat dit ding tot 220 kan. Dat zou ik niet doen met siliconen. Gezondheidstechnisch.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Sjonge Petra wat een enorm onhandig recept en ook de vorm. Wat een gedoe. Eerlijk, ik zou hem terugsturen als ik jou was. Met een groot kruis door het recept en het woordje schande erbij want teveel deeg, te lange rijstijden en rare handeling tijdens het bakken. Niet geschikt ❌Belachelijk ding voor als je geen bakervaring hebt
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 30 minuten geleden, appelvrouw zei:terugsturenDat kan alleen als ik hem niet gebruikt zou hebben. Ik gebruik hem wel op mijn manier. Geen zin in om terug te sturen, misschien dat ik wel ga klagen. En ja @Dahli Ik heb ook een emaille pan die in de oven kan, daar kan ik inderdaad ook een brood in zetten, niet aan gedacht. Jazeker als je geen bakervaring hebt, dan weet je niet beter. @appelvrouw Ik heb het dus nog gauw verholpen.
Geplaatst: Zojuist1 min 4 uren geleden, woldistel zei:broodbakmachineDie heb ik ook. Al vele jaren al 5 x vervangen denk ik. Maar ik vind niet dat ik daar mooie broden uit krijg. Meestal maal ik het deeg daarin, haal de kneedhaken eruit voor de 2e rijs en dan bak ik af in de oven.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.