Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Offtopic: Verpakkingen (enquête)

Featured Replies

Geplaatst:

De meeste van jullie zullen niet altijd groentes in de supermarkt hoeven te kopen, aangezien die zelf in de tuin worden verbouwd. Maar de winter staat voor de deur en de voorraad in de diepvries zal gedurende de winter vast en zeker afnemen.

Ik doe een onderzoek naar de wensen en behoeften van consumenten naar (duurzame) verpakkingen. In hoeverre zijn jullie hier eigenlijk mee bezig? Ik heb hier een enquête over gemaakt met 15 meerkeuzevragen die via de volgende link te vinden is: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=292693

Het gaat hierbij niet alleen om voedselverpakkingen, maar om verpakkingen in het algemeen.

Maar wat vinden jullie eigenlijk fijn aan de moestuin? Is dat lekker bezig zijn in de natuur of hebben jullie een duidelijke voorkeur voor lokaal eten en weten wat je eet?

Ik vind het zelf altijd wel fijn om in de frisse lucht bezig te zijn. Daarnaast werkt het voor mij ontspannend en heb ik veel aardigheid aan de (moest)tuin.

Geplaatst:

Ik wil vooral géén verpakkingen. I.i.g. zo min mogelijk. Is echt extreem met hoeveel verpakkingsmateriaal je zit als je een keer "uit de supermarkt" kookt.

En mocht er toch verpakking nodig zijn dan graag met snel composterend materiaal. Dus niet dat wat jaren nodig heeft om omgezet te worden.

De verpakkingen uit aardappelzetmeel e.d. zijn een stap in de goede richting.

Verder is vaak de verhouding tussen de grootte van het product en de hoeveelheid verpakkingsmateriaal totaal uit verhouding. Koop je een heel klein artikel en zit er een mega grote verpakking omheen. Echt zeer ergerlijk.

Geplaatst:
  • Auteur

Daar geef ik u gelijk in. U bent dus wel bewust met verpakkingen bezig.

Geplaatst:

De enquête ingevuld.

Geplaatst:

Ik heb de enquete ook ingevuld, maar ik miste ook wel de vragen over GEEN verpakking. Ik hoef helemaal geen verpakkingen, heel vroeger waren er ook geen verpakkingen en dat ging prima.

Ik vind het trouwens ook heel irritant dat bio-groente soms wel in een verpakking zit en de gewone groente niet. Dat stickertje met het keurmerk kan je ook op die kool plakken hoor, veel beter dan die hele kool in plastic verpakken.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt.

Je kunt je natuurlijk per product afvragen of een verpakking nuttig is en een functie heeft. Als de verpakking de houdbaarheid van een product verlengd, kan ik mij voorstellen dat een verpakking voor de meeste mensen wel gewenst is.

Geplaatst:

Maar meestal is de verpakking juist fout (dus de dingen die luchtdicht verpakt moeten worden zitten in open zakken en de dingen die in open zakken bewaard moeten worden zitten helemaal in plastic gerold)

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik vind het trouwens ook heel irritant dat bio-groente soms wel in een verpakking zit en de gewone groente niet. Dat stickertje met het keurmerk kan je ook op die kool plakken hoor, veel beter dan die hele kool in plastic verpakken.

Jammer is het zeker, maar het is wettelijk verplicht om zo onderscheid te maken tussen biologisch en niet-biologisch. Oftewel: zo snel mogelijk naar alles biologisch, dan is onderscheid niet meer nodig.

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Jammer is het zeker, maar het is wettelijk verplicht om zo onderscheid te maken tussen biologisch en niet-biologisch. Oftewel: zo snel mogelijk naar alles biologisch, dan is onderscheid niet meer nodig.

Inderdaad.

Of doe alles wat bio is gewoon los en plak een sticker met een doodshoofd op alles wat niet bio is. Moet je eens kijken hoe snel iedereen biologisch gaat eten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.