Nedlets Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Ik heb een tuinkas gekregen, 250x200. Deze is gebruikt en heeft polycarbonaat platen. Ze zijn niet allemaal even mooi meer. Is het mogelijk deze te vervangen voor glas? Ik heb geen flauw idee wat de kosten hiervan zullen zijn, of kan ik beter dan de hele kas vervangen voor een ander? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Zolang de platen nog heel zijn[ ook al zijn ze minder mooi] dan zou ik ze gebruiken. Bovendien als je glas zou willen gebruiken: is de constructie daarop berekend? Glas weegt nogal wat. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 + kijk eens hoe je glas in de profielen kunt plaatsen....dat is anders.....zal wellicht een aanpassing nodig zijn...als het al kan. Polycarbonaat heeft ook voordelen t.o.v. glas. Het is minder mooi en na een 15 jaar kan het wat brekerig worden (er zijn meerdere kwaliteiten PC) maar isolatie is beter en ook is witkalken e.d. niet nodig. Het lage gewicht kan ook een voordeel zijn (makkelijk verplaatsbaar, met 2 mensen til je het op), maar het is windgevoeliger en soms is extra bevestiging nodig van de platen. (Tip: met een metalen ring + bouten een gat maken en aan de steunen binnenin de kas vastmaken). Als je de fabrikant weet, zou je daar eens kunnen informeren. Sommige merken gebruiken zelfs dezelfde frames voor beide materialen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nedlets Posted December 9, 2016 Author Share Posted December 9, 2016 Thx voor de reacties. Bij nader inzien hou ik het toch bij het PC. De platen zijn nog goed, alleen iets verkleurd maar dat is geen probleem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 lijkt me heel wijshier is een tuinbuuv bezig geweest met vervangen maar de kas bleek toch niet stevig genoeg voor glas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts