Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Polycarbonaat vervangen voor glas?

Nedlets

Recommended Posts

Ik heb een tuinkas gekregen, 250x200. Deze is gebruikt en heeft polycarbonaat platen. Ze zijn niet allemaal even mooi meer. Is het mogelijk deze te vervangen voor glas? Ik heb geen flauw idee wat de kosten hiervan zullen zijn, of kan ik beter dan de hele kas vervangen voor een ander?

+ kijk eens hoe je glas in de profielen kunt plaatsen....dat is anders.....zal wellicht een aanpassing nodig zijn...als het al kan.

Polycarbonaat heeft ook voordelen t.o.v. glas. Het is minder mooi en na een 15 jaar kan het wat brekerig worden (er zijn meerdere kwaliteiten PC) maar isolatie is beter en ook is witkalken e.d. niet nodig. Het lage gewicht kan ook een voordeel zijn (makkelijk verplaatsbaar, met 2 mensen til je het op), maar het is windgevoeliger en soms is extra bevestiging nodig van de platen. (Tip: met een metalen ring + bouten een gat maken en aan de steunen binnenin de kas vastmaken).

Als je de fabrikant weet, zou je daar eens kunnen informeren. Sommige merken gebruiken zelfs dezelfde frames voor beide materialen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.