Anna3 Geplaatst: 24 maart 2017 Geplaatst: 24 maart 2017 Mag ik een bestelling bij je doen? Ik zou graag wat rode zuring, broccolizaden (allebei kan dat?) en wat broed willen. Als je over hebt heb ik ook wel belangstelling voor Duizendblad. Ik kan even kijken of mijn speciale tijmsoorten zich hebben uitgezaaid. Heb in elk geval een bontbladige citroentijm. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 maart 2017 Auteur Geplaatst: 24 maart 2017 Welke van de 2 soorten duizendblad wil je? Of van allebei 1? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2017 Auteur Geplaatst: 28 maart 2017 Ik heb 2 zwarte bessenstruikjes gevonden, nu 1 tak (10 tot 20 cm) 'groot'. Ik weet niet welke soort het is. Ik heb ze opgepot voor de liefhebber Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kim Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Hi Jorieke, heb je toevallig nog wat kruidvenkel en een of twee framboosjes over? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2017 Auteur Geplaatst: 28 maart 2017 Vast wel Kruidvenkel sowieso. En de framboosjes piepen nu alweer boven op verkeerde plekken, terwijl ik toch echt dacht dat we ze er allemaal uit hadden gehaald. Komt wel goed dus. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2017 Auteur Geplaatst: 28 maart 2017 Als iemand extra plantjes heeft van zoete aardappel/bataat, dan houd ik mij aanbevolen. Die van mij lijkt alleen maar te gaan rotten, dus ik weet niet of het wat gaat worden. Â Ook kan ik citroenen (echt de vrucht) gebruiken, wie weet heeft iemand die Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela (†maart 2025) Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Mijn zoete aardappelen hebben het de hele winter prima gedaan en deze week zijn ze overleden Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Mag ik een zwarte bes jorieke? Als er verder niemand komt mag ik er dan twee? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2017 Auteur Geplaatst: 28 maart 2017 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Heb jij toevallig nog wat zaailingen Marjolein /marjoraan opgepot die je kwijt wil? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 maart 2017 Auteur Geplaatst: 29 maart 2017 Jazeker Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Graag zoveel je kwijt wil, hebt of kunt... moet flink wat drogen hier.. Quote
SuusP Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Zou ik wat groene spruitbroccoli mogen? Ik hoop dat ik half april nog vroeg genoeg ben met zaaien voor een herfst oogst Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Anna3 Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Ik kan even kijken of mijn speciale tijmsoorten zich hebben uitgezaaid. Heb in elk geval een bontbladige citroentijm. Wil je die bonte citroen? De andere hebben zich nog niet echt uitgezaaid. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 maart 2017 Auteur Geplaatst: 31 maart 2017 Graag Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Ok, neem ik mee! Ik probeer ook nog wat vlinderstruikken voor je te maken Geen succesgarantie, maar als het lukt neem ik ze mee. Quote
Indy Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Mocht ik het redden, heb jij dan een stek eeuwige moes voor mij? Mijn eeuwige moes blijkt toch niet zo eeuwig. Ik heb ook wel een vlinderstruik voor je. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 maart 2017 Auteur Geplaatst: 31 maart 2017 Je kunt de stek(ken) zelf van de plant halen hier. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Ik ga van die paarse 'sprouting broccoli' nu al wat zaaien. ik zie op de zakjes, nu ik beter lees, dat die paarse juist meer OOK voor de lente/zomer is dan die groene. Dat die groene snel door kan schieten bij warmere temperaturen. En je wilt de bloemknoppen eten, maar wel pas als de plant al een flinke struik is geworden, en niet al na te korte tijd. Dus die groene is vooral voor het overwinteren, al staat er bij die paarse dat ie heel goed tegen kou kan. En op die groene niet Als ik (voor de zoveelste keer) het zakje goed lees, dan is die groene vooral een 'gewone' broccoli die na het oogsten van de grote krop nog meer kleintjes maakt. Maar doen niet alle kolen dat? Zucht... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Ja, ik heb ook ooit een poging gedaan om dat te begrijpen....snap het nu nog steeds nie....maar ik houd het voor de zekerheid maar op de gewone...je weet wel niet overwinterende broccoli. Quote
balkontuinder Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 De vaagheid. Misschien moet ze eens van die ellendige lange bijsluiters bij zaden doen zoals de apotheek bij medicatie. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 april 2017 Auteur Geplaatst: 2 april 2017 Tja. Nou de paarse zijn in ieder geval zeker voor de teelt waarin je ze in de winter in je tuin laat en ze dan nu zo ongeveer kan oogsten. Dus voor de mensen die dat willen, doe ik zaden in een zakje Die zaai je dan van de zomer. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
SuusP Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Ik vind die broccoli (of calabrese of wat ook) sowieso maar ingewikkelde lui De paarse overwintervariant heb ik al, dus voor mij geen extra zakje dan. Thanks voor de info! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.