Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Oh sorry Charly, dat ik nog niet had gereageerd op die vragen in je PB

Ik moet je teleurstellen: Nee voor de leghokken van de kippen. Sorry. Ze gaan flink door het lint als ze in hun eentje zitten. Ook al zit die ander er naast, en horen ze elkaar, ze MOETEN dan naar elkaar toe proberen te komen.

Ik pleit voor de plastic bak. Met misschien ook een handdoek onderin (die echt vies gaat worden en daarna weg kan) om wat condens door warmteverschil op te vangen?

Geplaatst:
  • Auteur

Hahaha. Helemaal niet erg dat je nog niet had gereageerd. Dan ga ik voor het zelfbeslissingrecht. En zie je het meteen in de soep lopen

Okay. Ik ga de krat pakken en kijken of dat een beetje wil passen. Maar eerst ff oordoppen zoeken dan...

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Klinkt nogal als gedoe Ben benieuwd of oordoppen helpen, muziek van het feest van de buurjongen classificeer ik als een tandje minder erg dan gillende varkens, maar daar helpen die dingen echt niet tegen..

Is er niet iemand in de buurt die kan 'knippen', zodat je niet met die beestjes hoeft te zeulen?

Geplaatst:

Mijn schaapje werd gebracht in een cementkuip en daar overheen een doos waarin veel gaatjes zaten.

Karton was onder de rand flink dichtgeknoopt met touw.

En natuurlijk stro.

Benches zijn redelijk goedkoop bij www.witjesverzendhuis.nl

Geplaatst:

(koop a.u.b. geen hele goedkope bench, we zijn in China in fabrieken geweest waar ze die o.a. maken (naast het gaas waar we voor kwamen) en de mevrouw die er een paar wou laten zien kreeg er een aantal al niet eens uitgevouwen omdat het troep was wat op alle mogelijke manieren achter elkaar bleef haken enz. Vooral die gekleurde benches van die site komen me erg bekend voor )

Geplaatst:
  • Auteur

Dank voor het meedenken hoor. Maar ben inmiddels voor de grote Hema-bak gegaan. Die had ik nog staan.

De biggen zijn een kleine 30 cm lang. Deze bak is op het smalste punt 30 cm en op het breedste 40. Geen zeeën van ruimte. Maar voor een paar uurtjes moet het te doen zijn hoor. En ze hebben een lekkere groene handdoek om in te snuggelen (of piesen en poepen en allerlei hurrie aan smeren. Dat kan en mag ook )

1128f970589b89de12ef7071db3cd418.jpg

Morgen de bak stevig in de achterbak klemmen, dat ze niet aan het kantelen gaan En ik neem voor de zekerheid mijn oordoppen wel mee hoor. Die zwart witte is (tot dusverre steeds) redelijk kalm, maar dat rooie duiveltje... Poeeeheeee!

Anna, je mag ze wel lenen om in te zetten tegen de buurjongens hoor. (Maar serieus: stekte weer met die buren daaro van je!) Ik laat ze niet in de buurt 'helpen' omdat dat 100 euro per beertje kost. Bij J&J in de buurt 15 euro. En dan zie ik die ook weer eens

Heb niet het idee dat ze bovenmatig gaan lijden in de auto hoor. We doen het allemaal kalmpjes aan.

Geplaatst:

Dat komt vast wel goed.

Succes

P.S. misschien scheelt het als je er een doek overheen gooit, zodat ze denken dat het nacht is?

Alleen wordt het dan wel wat benauwd. Af en toe even wapperen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Lees net je " edit" 15 januari dus...jammmmmerrrr maar ik snap het hoor.

Het stalletje wordt zo gaaf.

Zal even overleggen wanneer we kunnen en dan stem ik dat met je af.

Ik heb de bench voor onze hond. En bevalt prima.

Je maakt toch wel gaatjes in je kist? Ander heb je roast bacon.

Geplaatst:
  • Auteur

Nou jongens, dat was wel een ervaring vandaag. Voor mij, maar zeker ook voor de - inmiddels nog maar halve - heertjes.

Hoewel het karweitje zelf echt tot het minimale beperkt wordt. Voor hen die dat interessant vinden, zal ik een filmpje toevoegen.

Maar goed. Eerst de reis ernaar toe.

3872f669ce299d1ffc069028cb6459ed.jpg

De bak voldeed prima. Ze hebben het eerste kwartiertje wat gemiept (vooral het rode duiveltje) maar daarna waren ze keurig stil.

Bij Joep en Jorieke gingen ze over in een bench en zijn we naar de dierenarts gereden.

Daar pakte Joep vakkundig de big vast in de juiste positie voor de lokale verdoving

0f9d9a4ff5464320e495da16498682ba.jpg

Big zelf heeft er niet veel mee op: "What the hell, man. That's private!"

Na het prikje even wachten tot de verdoving werkt.

En toen weer op schoot: sneetje, floep, sneetje. En dat herhalen bij het andere balletje. Flink wat antibioticaspray erop. En tot slot een prikje achter het oor met ook nog wat antibiotica. Het is zeker geen plezier natuurlijk voor die arme rakkers, maar ging echt heel vakkundig en snel. Het filmpje hieronder duurt nog geen 30 seconden.

Daarna wat versuft tegen elkaar aan gelegen. En na een half uurtje nog een keer sprayen. Inmiddels thuis eten de heren alweer.

Op de foto alleen de zwart/witte. Het duiveltje stond te poepen. Ik denk dat hoef ik niet de illustreren. Dat geloven jullie verder wel...

81a0824b8288b916b99e6b2a4d8541f5.jpg

Na het wegmunchen van behoorlijk wat brood hadden ze het wel gehad voor vandaag hoor en zijn ze tegen elkaar aan in slaap gevallen.

8f5263e08c76d6b77a930d3e7fd148fd.jpg

We gaan om een uur of negen nog een keer sprayen vanavond. En dan zouden ze het verder helemaal op eigen kracht moeten doen. Morgen zijn ze alweer bijna back to normal, als ik het goed begrepen heb. Nou ja. Back to normal, minus een klein stukje...

Geplaatst:

Die snoetjes in die plastic bak Voor volgende avonturen zou ik toch een bench kopen, net wat ruimer en luchtiger. (maar ook meer stank voor de mensen in de auto ) en handig voor van allerlei dieren. Vast via Marktplaats voor een prikkie te scoren. Als je hem dan even mag bekijken en testen qua in-, en uitklappen dan weet je of je een stevige hebt. 2 deurtjes is helemaal ideaal, met goeie stevige sluiting die makkelijk heen en weer schuift (voor jou als opener dan, niet dat de sluiting zelf al open wiebelt als je met de auto een bocht om gaat)

Ze konden flink gillen die Kune's, precies zoals we gewend waren van ze. Dat heeft idd niets met het castreren te maken, ze zetten al een keel op als je ze op tilt. En gaan dan nog even door Tot je ze lekker kroelt en tegen ze gaat praten natuurlijk, dan zijn ze wel snel enigszins stil. En de balletjes waren zelfs op deze leeftijd wat moeilijker te vinden dan wij met onze biggen van 1,5 week oud gewend zijn. Maar de dierenarts wist er toch 4 uit te peuteren (bij 2 biggen dan he..? )

Daarna de biggen en Charly weer achterin de caddy en nog even een lekker kopje thee bij thuiskomst terwijl de biggen nog even een dutje deden om te bekomen voor de terugrit naar het westen.

De binnenkant van je plastic bak zag er vast verschrikkelijk uit, net als die handdoek

Geplaatst:

Toen ik plastic bak zag dacht ik he past daar een varken in, maar ging makkelijk echt

heel leuk om te zien, van wie zijn die 2 bruine met zwarte stipjes, die zijn heel erg leuk.

Charly heb jij ook varkens om op te eten, echt moeilijk na al die leuke avonturen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur

Zo. Net nog even gekeken. Pitbull (de zwart witte) is eigenlijk alweer de oude. Raar want bij hem zat een balletje een beetje dieper dus hij had een wat groter sneetje aan een kant. Het rode duiveltje had wel wat napijn en zat beduusd op zijn kontje. Wilde ook niet echt eten. Morgenochtend hoop ik een stuk beter, maar ik houd hem in de smiezen!

Alleen is Dikkie vanavond in een bijzonder narkerig humeur zeg! We dachten eerst dat het misschien toch de 'ophef' in het nest was, of de geur van de blauwe spray ofzo. Maar daarna merkten we dat het alleen maar bij het drinken was. Dat ze best een beetje uitviel naar de biggen als ze eventjes aan het drinken waren. Zou dat zijn omdat het pijn doet? Door de tandjes? Ik kan me dat wel voorstellen... Zal morgen haar tietjes even proberen te checken en misschien wat vaseline op smeren ofzo? (Of ben ik weer overbezorgd? Ik sluit het niet uit )

In ieder geval was de timing niet erg lekker. Want degene die slecht weg kon komen, kreeg de volle laag van madame. (Een flinke por voor ons duiveltje in dit geval) We hebben even geprobeerd in te grijpen, maar dat gaf alleen meer onrust. Dus we hebben de lampen maar snel uitgedaan en mams met haar zeven dwergen met rust gelaten.

Hopen dat morgen alles weer wat genormaliseerd is.

Tja HansM, het zal niet makkelijk zijn, maar het is inderdaad de bedoeling dat ze op ons bordje komen uiteindelijk. Niet allemaal. Van de zeven blijven er 4 bij ons. De twee heertjes van vandaag, en twee dametjes.

Verder gaat dan een van die rode met vlekjes gaat naar Nasuada, een andere, meer oranje met minder vlekjes gaat naar een kinderboerderij, samen met haar ukkepuk-zusje (heel donker met wit). Als die laatste goed bijtrekt tenminste. Daar lijkt het voorzichtig wel steeds meer op! Duimen maar.

Geplaatst:

Leuk allemaal, wel leuk zo waar ze heen gaan dan kan je zien hoe ze groot zijn.

Wij krijgen binnenkort puppies (van hond he) en dat zal ook wel belevenissen worden zoals jouw

nestje varkens

Geplaatst:

Ik denk dat Dikkie haar biggen überhaupt een beetje zat wordt nu. Maar het kan zeker geen kwaad om even te kijken of ze last heeft van tandjes enz. Ik denk dat gisteren ook meespeelde dat die 2 kereltjes een paar drinkrondes hadden gemist en dus op momenten wouden drinken waarop Dikkie er echt geen zin in had. Op een gegeven moment gaan ze ook elk moment pakken om aan de melkbar te hangen. Terwijl ze al veel voer eten en Dikkie ze ook langzaam steeds minder geeft. En de ene zeug doet dat tactvoller dan de andere. En Dikkie heeft weinig tot geen tact

Geplaatst:
  • Auteur

Mja. Ik had niet het idee dat Dikkie nou zo overbelast werd, maar meer dat het haar pijn deed. Ze ging braaf liggen voor ze, en riep (honk-honk) maar sprong tijdens her drinken echt met irritatie op en joeg ze even na. Tot twee keer toe. Ik ben helaas niet thuis vandaag. Vanmiddag even kijken.

Ons rode duiveltje is nog steeds niet echt lekker. Hij was beter dan gisterenavond, en wilde vanochtend wel een beetje eten, maar zonderde zich snel daarna weer af. Vanavond ook hem even bekijken.

En HansM, zeer off topic hier maar oh wat leuk! Puppies! Ben dol op honden. Wat voor soort heb je? En was het gepland, of een ongelukje? Is het haar eerste keer? Super spannend! Veel succes en heel graag hopen foto's tzt

Geplaatst:

Ah ok, dat ze er voor ging liggen is wel anders dan wat ik dacht in mijn bericht, maar nog steeds niet raar en dat er iets aan de hand zou zijn. (kan wel natuurlijk, maar zeer grote kans dat je niets ziet).

Ze moeten ook opgevoed worden in dat ze rustig om moeten springen met haar tepels En sommige zeugen zijn dan wat lomper. Zoals Dikkie, en ook nieuwe moeder Cookie hier was erg duidelijk in wat ze wel en niet mochten. Ze had er dan ook 11, dus als ze niet een beetje rustig en normaal deden tijdens het drinken ging ze met een overdreven gebaar op haar buik liggen en was het afgelopen. Gaan ze dan nog door dan gaat ze met ze smijten. De 1e weken nog niet, maar vanaf een week of 4 wel. Zodra de biggen ook groter en sterker worden en het altijd een tijdje duurde voordat iedereen weer bij zijn eigen speen lag enzo.

Geplaatst:

O als Jorieke kwaad en helemaal uit haar dak gaat is het mijn schuld, ik ben ook gek op honden heb er 3, 2 grote en 1 heel kleintje en deze laatste krijgt een gepland nestje, volgende week krijgt ze een ego hoeveel puppies ze draagt.

varken varken varken, biggen biggen (nu is het ontopic )

Geplaatst:
  • Auteur

Pitbull wel hoor. Maar ons duiveltje is nog niet echt blij. Eet maar matigjes en is voor zijn doen kalm en wat afzijdig.

Dikkie heeft haar humeur ook nog niet verbeterd. Ze wordt echt behoorlijk link steeds. Zal morgen bij daglicht op nader onderzoek uitgaan en weer eens wat filmpjes maken.

Geplaatst:
  • Auteur

Het valt nog niet mee om goed tietjesonderzoek te doen Ze denkt steeds dat ik eten heb en draait steeds met me mee. Verder vindt ze aaien en krabbetjes halen heerlijk. Maar als ik dan onder haar buik probeer te kijken, mot ze er weinig van hebben. Straks nog maar es een poging.

Duiveltje is nog steeds wat unhappy. Hij doet wel een beetje mee. Maar eet nauwelijks en is er ook weer als eerste klaar mee.

Ik denk bij nader inzien niet dat het door de pijnklachten komt (al helpt dat natuurlijk niet) Omdat zijn broertje echt weer helemaal de oude is. Hij was wat misselijk in de auto en wellicht heeft hem dat een beetje uit balans gebracht met eten? Dikkie was toen ze moest spugen ook een dikke dag lang van slag.

Enfin. De rest, ukkepuk incluis, lijken het allemaal prima naar de zin te hebben. Als mams er tenminste niet tussendoor komt stampen.

Geplaatst:
  • Auteur

Sneetjes zien er echt heel goed uit. Mooi dicht. Niet stinkend (de dingen die ik doe voor onze varks! ) En bij voorzichtig aanraken ook niet pijnlijk ofzo. Dank voor je complimenten. Wij vinden ukkepuk ook echt verbeterd. Kleiner. Maar zeker geen gratenpakhuis meer en praats voor 10!

Geplaatst:

Onze Coco is een stevig dametje aan het worden.

Ze is te herkjenben aan een rood en een zwarte oor toch?

De derde van bovenaf gezien?

Screenshot20171221-17334657841513874182.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic