Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Aha! Een minder luxe shag-shack voor de dame! Nou ja. Ze heeft zich niet erg ladylike gedragen de vorige ronde met haar lompe spelletjes, dus geloof niet dat ze maalt om een hok ‘op stand’ . En met een beetje mazzel heeft ze helemaal geen interesse voor em nu.

Doet me eraan denken. Met Chipp had ze het gepresteerd om samen in zo’n bushokje te kruipen. Dus als er echt een wil is...

Welke van je dames gaat bevallen binnenkort trouwens Jorieke? En George weer de vader? Leuk!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Over die bushokjes gesproken, dat lijken wel Hans kazan hokjes. Ongelooflijk wat ik daar uit zie komen morgens. Een record was toen met die kou alle 5 de varkens. Vraag me niet hoe. Maar blijkbaar kunnen ze stapelen en buikje inhouden en zo.

Geplaatst:

Vlekje (zo 'je' is ze niet... en vlekken zie je ook niet meer ) gaat bevallen, de week na de MTFD.

Dikkie kreeg nog wat aardappels vandaag. Ze had haar berg al op, dus ze had er wel weer zin in.

IMG410071241523301893.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Als aardappelen maar het enige blijft waar ze ‘zin’ in heeft deze week!

Staat Hansi er al bij weer? Spannend hoor.

Ook ontzettend spannend voor Brownie. Zet em op dames! Laat die kerels links liggen!

Ons olijke trio heeft het best naar de zin. Ze eten een beetje veel nu. Maar krijgen het toch voor elkaar om tussendoor een beetje te zeuren als ze me zien hoor. Want er kan altijd nog méér voer bij!

5e2ca5e2c4250c441b65a66d36a3df94.jpg

Filmpje:

Geplaatst:

Zo zeg die zien er goed uit! Groeien mooi hoor!

Ja Hansi loopt weer bij Dikkie, ze loopt dus weer lekker te mopperen en miepen nu hopen dat het een saai uitje is voor hem

Voor wat betreft Brownie ziet het er niet goed uit, ik merk alweer wat berige trekjes

Geplaatst:
  • Auteur

Awww nee toch! Dan valt het doek voor Brownie he? Jammer van alle tijd en energie hoor. Ga je dan een nieuwe fokzeug zoeken?

Ah ja. En hoe oma ineens een bakvis kan worden, als de beer los is

Erg benieuwd hoe ze zich de komende dagen ontwikkelt!

Dank voor de complimenten mbt onze drie kleine kleuters!

Geplaatst:

Leuk om weer eens wat van jouw biggen te zien!

En wat mij opvalt: al die nattigheid op het land. Hier is het inderdaad behoorlijk droog.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

We hebben een dochter van Brownie (uit een vorig huwelijk ) die blijft. Choco, en ze is ook al gedekt en OK bevonden (niet weer berig geworden).

Ja die 3 zien er echt top uit, mooie vacht ook, hoe gaat het nou met de funky-big? Met zijn bewegingen?

Edit: die smoeltjes ook Hoe die onderlipjes net voorbij de bovenlip/neus komen bij Kune's

Geplaatst:
  • Auteur

Zoooo! Weer veilig in het Westen!

Madame was bij J&J zo keurig in de caddy gestapt. Buitengewoon trots op die knapperd. Echter vond ze het zeiltje dat we op de bodem van de laadbak gelegd hadden maar niks. Dus met veel misbaar aan de kant schurken natuurlijk. En een dikke drol draaien zo lekker tussen al die richeltjes en scharnieren. En daar dan met je korte pootjes doorheen pletsen. Dat was allemaal nog voor we de snelweg bereikten. Dus we hadden nog een dikke anderhalf uur te gaan in deze niet-naar-bloemetjes lucht! Hemeltjelief! En dan vervolgens blaten dat je niet lekker kan liggen natuurlijk. En proberen naar buiten te kijken, zo’n raampje is machtig interessant! Ze had ergens een richeltje ofzo gevonden, want ineens zag ik twee puntoren en een mega stopcontact in mijn achteruitkijkspiegel. Ghaaaah! Schrok me een ongeluk! (Gelukkig niet letterlijk! )

Hands free bellen met mijn lief om even over de putlucht te klagen, mocht ook niet, want ze kwekte er de hele tijd tussendoor. Dus hebben we de reis verder in stilte voortgezet.

Bij thuiskomst verzuchtte mijn lief “Jussus wat stink jij”. Nou lekker dan! Madame was gelukkig zo uitgeladen. En wij hebben nog anderhalf uur poep uit de auto staan schrapen. Kleiig goedje hoor! Enfin. De auto moet ook vandaag nog flink luchten hoor!

Maar het is allemaal goed gelukt. Een volgende keer plak ik het zeil vast en leg er wat stro op ofzo.

Het weerzien tussen mams en biggen was niet erg warm. En omdat hij het minst snel is, moest vooral ons scheve ventje Pitbull het ontgelden. Het zonnetje doet hem trouwens goed. Hij rent eigenlijk alweer bijna normaal. Alleen als je heel goed kijkt, zie je nog een lichte afwijking. De biggen liggen vandaag in het uiterste puntje weide aan de achterkant. Dikkie heeft het bushokje opgeëist.

Ik hoop dat de olijke drieling de sociale koppigheid van Nas haar Cocootje ook heeft. En dat het hele spul vannacht weer bij elkaar mag slapen!

Jorieke liet me gisteren trouwens wat luizeneitjes zien achter het oor van Hansi. Hij is wel behandeld. Maar Dikkie volgens mij nog niet. Misschien wel handig om even te doen. Op internet kwam ik alleen het middel Taktic tegen

(https://www.boerenwinkel.nl/nl/product/1527/9141/rund/diergeneesmiddelen/luizen/taktic-reg-nl-9342)

Zouden huis- tuin- en keukenmiddeltjes als verdunde natuurazijn ook werken? Of een vlooienshampoo van een hond?

Wie ‘t weet...

Nou ik ga de tuin weer in!

Geplaatst:

Wat een aventuur weer, dus dat wordt een wunderbaum er volledig in hangen Maar goed, dan heb je ook wat

Geplaatst:

We hebben ons onderweg nog wel even afgevraagd hoe het zou gaan....

Kon je er geen hoge druk opzetten in die caddy van je? Ik kan mij trouwens die anderhalf uur helemaal voor mij zien.... ramen open op snelweg en een varken welke in je oren tettert.....

Geplaatst:

Is de geur er al uit

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

Ik vind vooral de zin De volgende keer leuk

Shampoo lijkt me niet zo'n heel goed idee? al lijkt me een filmpje waarin jij haar aan het wassen bent me dan wel weer leuk

fe83e01d0544bb43235a76d807a7fedc82241524122695.jpg

Waarom neem je niet een spuitbus? Je hebt verschillende merken en soorten maar lijkt mij wel handig voor je?

Geplaatst:
  • Auteur

Ha! Ik loop achter!

Nee nix geen berigheid meer

Ze zou eind volgende week weer moeten worden. Dus ik houd het voor de zekerheid in het snotje. Maar afgelopen keer dus helemaal niets.

Oh en ze slapen inmiddels ook weer samen. Hoewel er soms eentje niet past, en voor het hokje ligt. Gelukkig niet altijd dezelfde. Maar met dit zonnetje, schurken ze het liefste rond de drinkbak. (Of de kuil die ik bij hitte voor ze vul.)

67b801f5952fdbb7de26a09b1aa46ff6.jpg

Het gaat goed met ze! Alleen zijn ze wel op dieet. Grote Zus was bijna vierkant. En da’s knap. Nu krijgen ze in de ochtend driekwart Wortel-emmer en in de avond nog een keer. Daar zit dan wel niet alleen maar groente en fruit in, soms ook pasta of taart. Nu ze minder krijgen, zijn ze ineens geïnteresseerd in het grasveld waarop ze staan. Dat heeft wel wat te lijden nu. Maar daar is het voor!

Ook nemen de kippen vaak een kijkje bij ze. Vooralsnog zonder ongelukken. Ik hoop dat dat zo blijft!

• 3 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

@angela, was nog vergeten te reageren op die foto! Jussus! Wat een monstertje Maar wel een héle schone

Hier alles wel. Afgelopen weekeinde had Dikkie berig moeten worden. Zag geen overdreven tekenen. Wel een beetje een dikker / rossiger floofje. Dat maakt me meteen weer onzeker natuurlijk. Maar ik las in dit topic dat ik de vorige keer zo ongeveer tot aan de geboorte onzeker was of er wel wat in zat. Dus dat is nog onveranderd Ik blijf de komende tijd naarstig floofje staren. Wat nog niet meevalt, want de snuitkant is veel meer op mij gericht natuurlijk. Over s(n)ufferds gesproken: vanochtend hadden we weer even zo'n heerlijk momentje... Dat je op je hurken even "Halloooo" zegt, en dat zij je dan vol in je gezicht niest. Dat slijm in je giechel is al enigzins bwèèèrk , maar het grootste gedoe is die halve Sahara in je ogen. Knipperen of wrijven is kansloos. En dus moet je je half verblind, en zwaar tranend een weg naar de schuur banen, waar gelukkig een kraan met koud water zit. Nou ja. Het was geen opzet he. En mijn lief vond het ontzettend vermakelijk. (Nou ja, ik snap dat het er geestig uitgezien moet hebben hoor - )

Wacht even..... misschien was het toch door wraak ingegeven! De varkentjes staan al een tijdje op dieet. Veel minder eten, en wat ze krijgen bestaat voor een groot deel uit gras, en nog maar weinig koolhydraten. Dat is uiterst blatenswaardig blijkt iedere ochtend en avond. Hoewel ze na de eerste dagen van protest, inmiddels wel het geplukte gras eten, in plaats van er al jengelend doorheen te stampvoeten. Je merkt ook wel dat ze langzaam beginnen af te vallen. Erg goed!

Alleen merk je wel dat ons manneke, die als enige prima op gewicht is, aan het kortse eindje blijft trekken. Recht van de sterkste enzo. En als je dan ook niet al te snugger bent... Zo proberen we stukjes brood recht voor zijn gesnurfte te gooien, ongeveer 5 van de 10 keer heeft hij het dan. Maar in plaats van dat snel naar binnen te werken, gaat hij er als een malloot mee rondrennen, terwijl de rest al het andere voer opeet. Dan heeft hij dus 1 stukje brood op aan het einde van de voederronde. Sukkelaartje.

Van de andere kant, hij lijkt er zelf allemaal weinig last van te hebben en is de grootste kroelkont van het hele stel. Dus zo slecht heeft hij het dan toch nog niet, denk ik?

Tot zover deze kleine update weer!

Geplaatst:
  • Auteur

Ach ik date gewoon weer up. Want had wat leuke fotootjes. Verder stalk ik Jorieke onophoudelijk over verschijnselen van de Dikke. En of die nou wel of juist niet duiden op de komst van kleine krulstaartjes. Maar goed. Dat gaat gelukkig buiten het dit platform om, dus daarmee wordt de rest van jullie niet gepest

Mams lui en vadsig tegen een zandheuveltje. Het gebroed er dartel omheen.

4ff0ce563b644ac5a68260de1c33dd8a.jpg

En van groot naar klein ‘up close and personal’.

Grote zus:

0594cc1501eb3c860a162c4d99447c04.jpg

Zwartpootje:

a6ed2caf8703513f0701ba7b9e4b0f12.jpg

En Pitbull:

c351120b5375c198874a8e05a23c1fa8.jpg

Het blijven leukerds hoor. [emoji173]️

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Choco haar buikje is al mooi dikker aan het worden, nog een paar weken! Dikkie zal op een andere manier uitzakken en dikker worden; het is voor haar de zoveelste keer en voor Choco pas de 1e. Dat scheelt nogal wat in elasticiteit

IMG499662461529755316.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Aha! Choco is wel een mooie mamaatje hoor.

Dikkie is meer een 'tafelmodel-variant'. En idd uitgezakter.

Maar ook zeer zwanger! Vandaag voelde ik zelfs 'gewriemel' in haar buik. Heel bijzonder.

Aan Joriek had ik het al even ge'PBd, maar het kleine tuig heeft zich gisteren aan Dikkie vergrepen. Totaal onverwacht voor ons, moeten ze begrepen hebben wat het betekende dat Dikkies melkmachine weer ging hangen. En dus... hebben ze nogal hardhandig geprobeerd te drinken. En heeft die arme Dik dus wondjes rond haar tepels. We hebben haar gisteren in aller-ijl naar het kraamweitje gezet. Waar ze volgens de boeken in ieder geval nog tot 16 juli moet wachten tot ze bevalt. Ze ligt vandaag in ieder geval heerlijk uit te rusten, weg van het vampierend janhagel. Ik weet dat ze niets te verwijten valt, maar ik vind het zeer onsympathieke etterbakken op dit moment. Ze krijgen voor straf geen aai en ik heb ze ook boos aangekeken (Dát zal ze leren... )

Mijn enige vrees is dat ze Dikkies melkproductie op gang gebracht hebben, en dat die dan nu abrupt stopt en ze opdroogt. Maar Joriek heeft me (redelijk) gerust gesteld door te zeggen dat Dikkie nog geen melk geeft tot vlak voor het moment van geboorte. Dus dat zou betekenen dat de naarlingen het wel driftig geprobeerd hebben, maar bot moeten hebben gevangen. Ik hoop het enorm. Moet er toch niet aan denken dat het nieuwe klein gespuis al meteen soortement van kansloos op de aardbol geslingerd wordt strakjes zeg hee. (Op dit moment kan ik het aardig relativeren, maar vannacht zijn tal van nare scenario's voorbij gekomen hoor. Nasty!)

Nou ja, met Dikkie gaat het goed. Ze staat in tot een meter hoog onkruid lekker te munchen en heeft een rustig stalletje geheel voor zich alleen.

7020481b8ab56a071aff16f364aad458.jpg

2a3cab96845e01a17b68c9008464945c.jpg

Les hieruit is dus wel om de zeug die gaat werpen zeker een maand te voren al te scheiden van andere varkens. Zeker als het biggen uit een eerder nest betreft.

Ach als die kleine stopcontactjes er straks zijn, is het leed allemaal al lang weer vergeten en ga ik jullie allemaal enorm spammen met foto's!

Geplaatst:

Heb je haar al geprobeerd te melken? Is haar buik dik en hard? Net voor de bevalling staat het ding echt ontzettend strak en warm te wezen, weet je nog? Dat je bang bent dat ie knapt zeg maar Of valt dat nog hevig mee?

Geplaatst:
  • Auteur

Stik! Dat ik daar toch zelf niet op kom he! Terwijl je me zoiets bij het vorige nestje toch ook geadviseerd hebt. Dank hoor Joriek.

Net geprobeerd. Beetje buikje kroelen, ze ging er heerlijk lui voor liggen. En toen ff goed geprobeerd: Kwam niets uit!! Super fijn.

105fead034e968c91a1efbe8221eb192.jpg

Buik is wel behoorlijk warm en echt goed vol. Strak gespannen nog niet misschien. Maar enorm bol wel! Phew!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic