Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

How to varken


Charly

Aanbevolen berichten

Tnx Mel en Anna!

En gatsie Angela, dat plaatje!

Gisteren een beetje off the grid hoor. Pfff drie nachten vol varkens, had wallen tot mijn oksels. R E S P E C T voor alle ouders die dat maanden volhouden.

Afgelopen nacht hebben de dreumesen echter zelf mogen kiezen, of ze onder hun warmteplaatje gingen liggen, of bij slagschip mams.

We hebben nl, na wat mooie voorbeelden bestudeerd te hebben, een separaat schuilhokje voor de raddraaiertjes geknutseld waar zij wel, en mams niet kan komen.

 

Zoals je ziet is ie nu bezet (klein rood neusje en zwart kontje)

408610a481a1dd81f483e88bba1257b8.jpg

 

Gisteren begon de nacht ook zo. Maar toen ik vanochtend (om 6.00, want dan was mams met wat geluk nog niet opgestaan) ging kijken, zat zwarte broer te tutten en lag rooie broer slap naast mams hoofd. Ik schrok me lens, en heb hem meteen gegrepen. Hij was echter in diepe slaap, dus vond het nieeet grappig dat ie zo gewekt werd

 

Toen ie toch wakker was, volgde de bekende tietjes-dans...

 

 

Nu keutelt het stel lekker buiten. Zo had ik me dat voorgesteld. Hoe een varkensleventje moet zijn.

 

5097f49e5254e0fcb9198046cf280f2f.jpg

 

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

De mannetjes groeien goed!

We staan versteld over hoe anders ze zijn dan de volbloed Kunes. Die waren in alles zoveel langzamer. Nou was het toen natuurlijk rotweer, waar deze twee flierefluitertjes alleen maar zon lijken mee te pakken. Dus natuurlijk is het dan lekkerder om naar buiten te gaan. Maar dat verklaart hun hang naar avontuur niet alleen hoor. Ze wroeten veel meer, eten al veel sneller mee

 

 

Ravotten als idioten en zijn alerter ofzo. Komen ook al echt een knuffeltje halen.

Heel gezellig in ieder geval

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nasuada, Wat lief van je!

Maar nee. Heb een adresje gevonden op maar een half uurtje van hier. Dat is veel beter voor de ventjes. Dan zijn ze maar een dik uurtje van huis. En kunnen ze - na even ontsuffen - daarna weer bij mams.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De veearts was super druk vandaag met allemaal spoedjes. Het was geen goede dag voor t vee blijkbaar. Maar onze heertjes profiteren daarvan en krijgen mooi respijt. In ieder geval tot woensdag... To be continued!

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Jaha! Ik loop hopeloos achter. Inmiddels bij de veearts geweest, en zoals past bij onze historie, ging het niet vlekkeloos.

 

Rooie broer gedroeg zich keurig en was in een wipje zijn balletjes kwijt.

Zwarte broer echter maakte zo’n leven dat hij zichzelf in shock wist te krijgen. Hij werd echt helemaal slap en rolde zijn oogjes naar boven. We hebben hem toen (was ook een hele hete dag) direct onder de koude kraan gehouden, en geprobeerd te overtuigen van het feit dat het leven te leuk was om er nu al uit te stappen... Na een half uurtje leek hij daar zelf ook van overtuigd. Maar de veearts durfde niet meer te snijden op dat moment. Waardoor zwarte broer dus nog vrolijk mét balletjes door het leven gaat.

Les hieruit is dus: als je braaf bent, verlies je zaakje, dus creëer een crisis en behoud je knikkertjes!

 

Opvallend was dat de veearts geen sneetjes op de balletjes aan de buikzijde maakte, maar aan de achterkant, onder het sterretje zeg maar. En ze door een klein sneetje een voor een naar buiten wipte. In eerste instantie leek me deze optie beter. Immers een kleinere snede. Echter inmiddels zijn we alweer een ervaring rijker. De snede is nl ook dieper en gaapt meer.

 

b68cddce26c8003a84fda11bd8ec0ab0.jpg

 

Waardoor een ontsteking makkelijker ontstaat. Daarom vanochtend rooie broer met zijn gat in een emmer soda gezet, om eea een beetje schoon te trekken. Is heel goed gelukt. Al staan we wel open voor donatie van nieuwe trommelvliezen. Want er weerklonk een luidruchtige, indringende en zeer langdurige niiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeet voor deze actie.

 

Verder maken ze het beide hartstikke goed. Ze eten als bouwvakkers en drijven Dikkie tot wanhoop met hun geklier.

 

 

Ze worden al groot!

80cac6f61ce5198268a5a249ab97edb6.jpg

 

En wroeten al flink! Zo anders dan volbloed Kunes.

65793f09595bc53ad158b69c36c9f7b4.jpg

 

Filmpje! (beetje lang, sorry)

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze groeien inderdaad hard! Ik heb die een na laatste foto ook even doorgedaan naar de 'baasjes' van Hansi

 

Over de balletjes hebben we het al uitgebreid gehad op Facebook Ja die ene heeft maar mooi geluk. Dat zijn ballen mochten blijven omdat hij er zo'n show van maakte Of niet echt geluk, want nu moet ie vast eerder naar de slager omdat hij zich gaat misdragen met die ballen.

 

Ik ben benieuwd hoe snel ze groter worden dan de biggen van de vorige lichting!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook ja! En ballenmans zal idd wel flink lastig worden... Maar ook weer goed om van te leren, zoals je idd al schreef via FB

 

Nog nagedacht over het idee van een mannengroep en een vrouwengroep maken straks, want die mét mag natuurlijk niet op zn halfzusje klauteren. Maar bij nader inzien denk ik niet dat ons gemankeerde manneke (pitbull, uit t vorige nestje) het redt bij deze kleine guitigerds. Hij is nu tov zijn zusjes al zooooo veel langzamer van begrip... Dus dan zouden de groepjes gewoon de twee verschillende tomen zijn, straks. En Dik blijft apart staan, tot ze in okt naar de slager gaat.

 

Idee is dat Zwarte broer en Zwartpootje (volbloed Kune) dan volgen in maart ergens. Dan is zwarte broer 8 maanden en wss stierlijk vervelend en zwartpootje is dan 16 maanden en dus uitgegroeid voor een Kune.

Grote Zus zou rond die tijd dan gedekt moeten worden. Wat denk je, Joriek, zou Hansi voor haar ook kunnen?

 

Echt schreeuwend jammer dat Rooie broer geen zeugje is. Dat is me toch een knap vark aan het worden! Nah ja. Doe je nix aan!

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha. Verkeerde knopje op de app. Sorry! Tnx voor het modificeren

Ja heel graag weer groter model paps, ten einde een medium model bigs te laten knutselen. Dikkie heeft zo’n moeite om haar pootjes goed neer te zetten als de melkmachine zo hangt. We willen wss maar een keer een nestje met Grote zus, en dan met een medium-maatje uit haar nestje verder. Maar goed. Dan plan ik wel weer heel ver vooruit

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rapappaaaa. En we zijn alweer enkele ontwikkelingen verder!

De knappe beer-meneer is gevonden. Hoewel het nu nog maar een klein beermeneertje is...

Het is een Bershire big. Zelfde ras dus als Hansi, sterker nog; van dezelfde fokker. Nu nog maar een paar maanden jong. Dus tegen de tijd dat ie 'er' klaar voor is, mooi groot genoeg voor een Kune-zeug. Of nou, drie Kune dames zelfs! Grote zus bij ons, ergens april. En daarvoor mag hij al bij Nas' haar dames op de koffie. Lekker efficient allemaal zo

 

We zouden hem eerst deze zondag (2 sept) al gaan halen, maar na overleg mocht ik het een weekje uitstellen. 9 sept wordt het nu, dan kan hij meteen bij de andere twee jonge heren die die dag van hun Dikke mams weg gaan. Of eigenlijk andersom dan he: mams bij de biggen weg. Dan hebben we dus drie onthutste heren die zondag. Hopelijk kunnen die zich wat aan elkaar optrekken, en een gezellig triootje vormen - totdat de hormonen echt gaan inkicken, maar dan gaat ons dekbeertje naar Nas, en mag ie daar gaan doen waarvoor ie is aangenomen

Na april mag dekbeermeneer met zwarte broer mee naar de slager. We hopen dat er geen berengeur aan ze zit. Maar als dat wel zo is, dan worden het hammen en droogworsten. Ook lekker!

 

Ik heb nog geen fotootjes van em. (Want moet hem nog uitkiezen) Maar reken maar dat die gaan volgen!

Dit is er eentje uit hetzelfde nest, wie weet kiezen we deze dus wel. (Hoewel er ook zijn met nog meer zwart, ik denk dat we daarvoor gaan)

 

4a74fb083c6cc2ff880f3eb9682dc813.png

 

 

Leuke ontwikkeling weer (gelieve mij hier niet aan te herinneren op t moment dat ik spijt krijg van 2 beren.... )

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Rappapaaaa, dames en heren, hier dan onze Nieuwste aanwinst. De enorm stoere bink, met peperkoeken hartje: Phantom!

 

17d2ae24be5ac7bb0b63d99ac6de0bfa.jpg

Gisteren opgehaald in Putten. Muisstil onderweg. En relaxed. Lag lekker onderuit. Geen centje pijn!

 

Waarom Phantom?

Nou ja hierom:

891dfc6c9df77a3e1b0c33395da41244.jpg

Zijn keurig smalle blesje van de linkerzijde, vormt aan de rechter kant een half witte bakkes. En Joriek vond em op het spook van de opera lijken. Vandaro. Klinkt ook wel vet luxe vond ik ‘Phantom’. Een beetje zoals dat dure automerk, hoe heet t ook weer?

 

Vooralsnog is-tie heel lief naar zijn nieuwe twee kleine broertjes. Die dat dan weer helemaal niet waren tegen hem. Vooral die rooie heeft em een kwartier lang in z’n oor proberen te bijten. En maar om em heen stuiven. Gifkikkertje. En twee keer zo klein he! Phantom negeerde em eerst waardig, probeerde hem toen een aantal maal te blokkeren door hem tegen een muur of hek te squishen, maar op een gegeven moment was ie het zat! (“Gloeiende gloeiende, nou als je ruzie wilt, kan je het krijgen hoor!”) en stoof op Rooie broer af. Die was ineens nog maar een heel klein broertje toen. In 20sec was de strijd beslist, en besloot die kleine Rooie toch dat braaf zijn de beste route voorwaarts was.... Kleine eikel.

 

Gisterennacht sliepen ze nog apart maar zojuist lagen ze als lepeltjes in elkaar.

aed080f3168c4e1267892532e18e30a9.jpg

 

Heel gezellig, ineens weer een vark erbij.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...