Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Rob, heel graag. Roze bes vind ik ook leuk, maar ik zoek eigenlijk de zwarte om bij de fruitbomen te planten..tegen de woelmuis. Vergeten zelf te stekken, het snoeihout is al weg

Heb je zaden voor de tomaten?

ja, ik heb ook zwarte bes stekken, geworteld, 1 jarig, ik neem ze mee

zaden heb ik wel genoeg

Geplaatst:

Nas die foto maak ik voor je als ik weer bij mijn voorraad kan, ergens volgende week! Hou me anders even bij de les

Wortel: ja graag.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik zou graag flink wat compostwormen willen hebben..eventueel van verschillenden mensen voor mijn verschillende compostbakken/Keyhole enz. Ik weet dat de wormen vanzelf zouden moeten komen maar we hebben nu eenmaal erg weinig wormen in de compost..hoe dat komt weten we niet, (mijn theorie is dat al die verschillende beesten ( hazelwormen/muizen/spitsmuiten) die rond en in de compost leven de wormen zelf opvreten..door het eens te enten met wormen kan ik eens kijken of het er dan toch meer worden)

Geplaatst:

Zal een bakje compostwormen meenemen. In een van mijn compostvaten, met hennepstro en valfruit als belangrijkste ingrediënten, krioelt het er op het ogenblik van....weet niet of dat dan nog zo is, maar zal geen probleem zijn om er een 50 a 100 te vangen in een van de vaten. Ik weet alleen niet hoe lang ze overleven in een plastic doosje of zakje met compost.....1 a 2 dagen max. (?), gaat dat lukken?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Kan ook kopen bij hengelsport winkel

Ze overleven week of meer in plastic bakje met beetje compost-zaagsel, die minder dan half rijp is met kleine gaatjes in deksel, zoals deze

10011863aas-b85001485714284.png

Geplaatst:

Jet, ben je nu genoeg voorzien door de peperzaaiers of zal ik ook weer wat voor je zaaien?

Heb de moestuinforumdagtopics nog even gemeden dus daarom nog niet gereageerd.

Geplaatst: (aangepast)

Tja... hopelijk ga ik aanwezig zijn, nog geen idee hoe.

Vorig jaar heb ik de tomaten op 13/4 gezaaid en dat is me goed bevallen. Dus de mtf op 8/4 is daarvoor dit jaar te vroeg.

Paprika's was ik eigenlijk niet van plan, ga wel wat oud zaad proberen (Almapaprika en misschien nog twee) maar geen idee of ze nog gaan kiemen, ging vorig jaar ook al slecht, is hun laatste kans.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik heb wel wat roze en witte ocaknolletjes voor je?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Erny: ok geen tomaten, maar misschien een paprika? Ik kan je ook wat zaad sturen? Ik heb nog oud zaad van Frans buitentomaten.

Wino, graag, een knol of twee is meer dan genoeg. Of één grote!

Geplaatst:

Ha Jet,

Wat onze ruil betreft: elke kruidenthee is welkom zolang de eventuele munt die er in zit maar niet overheerst. Dus als die ochtendmix niet te muntig is... dan graag.

groetjes

Vincent

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...