angela († maart 2025) Geplaatst: 19 maart 2017 Geplaatst: 19 maart 2017 Net geborenNu 3 weken oud. Quote
Ciska Geplaatst: 19 maart 2017 Auteur Geplaatst: 19 maart 2017 Oeeeeeeehhh! wat een schatje...... Quote
Erny Geplaatst: 19 maart 2017 Geplaatst: 19 maart 2017 Hoe kan ze dáár nou nee tegen zeggen... Wat een mooie... Quote
Ciska Geplaatst: 20 maart 2017 Auteur Geplaatst: 20 maart 2017 Ze groeien toch zo gigantisch hard........dat is zooooo jammer...hmmmm laat de thuiskok het maar niet horen...ik hoor hem al weer roepen "nog 1? Heb je er al niet genoeg?!" Trouwens die jij met de hand hebt moeten bijvoeren....die heeft inmiddels een behoorlijk karaktertje nergens bang voor, is er altijd als de kippen bij, laat zich oppakken om vervolgens meteen duidelijk te laten weten dat het madam niet blieft en weer terug gezet wil worden...*auw* Angela, wil jij misschien wat zaadjes van de bonte Landkers?....of zal ik zaaien dat je de zaailingen dan krijgt?...lijkt mij zon leuk plantje en een leuke afwisseling bij de groene salade... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 ok dan schrijf ik de cavia op je lijstje erbij,die kleine is met dat bijvoeren natuurlijk al veel gewend maar ze hebben allemaal een eigen gebruiksaanwijzing. Deze kleine moet ik nu vangen maar als je ze eenmaal vast hebt begint ze meteen tevreden te piepen als je haar kont aait. Op hoeveel zit je nu? Hier met die kleine erbij op 21 en dan nog 30 voor de fok Die landkers wil ik wel eens proberen als het kan een plantje? Quote
Anna3 Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Hoi Ciska, Heb je misschien ook geurende rozen in de aanbieding? Welke kleur? Ik heb wel interesse in zaden citroenbasicilum en zaailingen goudsbloem (gewoon die oranje?) Heb je toevallig jampotjes van Bonne Maman? Ik denk dat ik wel longkruid of astrantia voor je heb. Moet even kijken of ik die laatste kan scheuren. Quote
Ciska Geplaatst: 20 maart 2017 Auteur Geplaatst: 20 maart 2017 @ Angela, ik zaai hem dan even voor je....moet toch ook voor mezelf zaaien...in de bijkeuken zit ik met die kleine erbij op 14.... en 2 in de kamer. @Anna, de rozen zijn allemaal roze en geurend. De een wat meer als de andere...heb jij toevallig al eens een roos van mij gehad? Longkruid hoeft niet, ben ik inmiddels ruim van voorzien...wel graag de astrantia en er was nog iets.... laat ik je nog wel even weten. Zaden citroenbasiel kan ik regelen, zaailingen ook wel... Goudsbloem is inderdaad de gewone oranje (voor zalf etc..) ga ik regelen....en de potjes zijn geen Bonne maman, wel met blauw geblokt deksel en de ander helft met blauw metallic deksel en ik heb echt heul veel....gebruik ze zelf niet meer... Quote
Anna3 Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Nee, ik heb niet eerder rozen van jou gehad. Oh, als je die citroenbasilicum zou willen zaaien? Graag ook wat van die jampotjes Ik ga kijken voor de astrantia, ze komen net op. Ik heb lichtroze en witte. De witte is als ik het mij goed herinner een beetje witgroen, is dat goed? Quote
Ciska Geplaatst: 20 maart 2017 Auteur Geplaatst: 20 maart 2017 Ja prima....ik had hier inderdaad de witte, maar die is vorig jaar niet weer opgekomen. Ik ga een geurende roos voor je regelen... Wil je alle jampotjes? vind ik prima hoor.....ben ik ze eindelijk kwijt Het zijn er nog wel een aantal Ik ga voor je zaaien.. Quote
Anna3 Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Ehm, nou niet alle hoor, ik schreef "wat" Stuk of 10? Dan moet ik al uitkijken dat ik geen ruzie krijg, heb eigenlijk een soort potjesspaarverbod Als je toevallig nog een roze sterk geurende roos over hebt, ik weet nog wel iemand die daar heel blij van wordt. Quote
Ciska Geplaatst: 20 maart 2017 Auteur Geplaatst: 20 maart 2017 Sjips...... echt niet alle 75?....,het zijn maaaaar 2 dozen Wat kun je in hemelsnaam maar met 10 jampotjes??? neem ze gewoon alle 75..... Ik heb ook een "cavia spaar" verbod.....maar de thuiskok is er maar mee opgehouden en schud nu alleen nog maar zijn hoofd. (Heeel verstandig, aangezien ik mij toch niets van een verbod aantrek ) Quote
Anna3 Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 1 cavia extra of 75 potjes is nogal een verschil hoor Elke keer 10 potjes dan ben je er over een paar jaar van af toch? Maar vooruit, doe er maar 20 dan Quote
Ciska Geplaatst: 20 maart 2017 Auteur Geplaatst: 20 maart 2017 Hahahaha ja je hebt gelijk.......20 potjes voor jou Quote
Ciska Geplaatst: 27 maart 2017 Auteur Geplaatst: 27 maart 2017 ------Gevraagd: heeft iemand nog wat kiemkrachtige rettich of rammenas zaden over?-------- Quote
Wortel Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Ik heb de rammenas laatst in een opwelling in de aanbieding bij de hornbach gekocht... weet nog niet wat ik er eigenlijk mee moet, een paar probeer zaadjes is genoeg Dus de rest mag jij wel hebben als je wilt. Nog een vraagje over de roos. Wordt het toevallig een klimroos? Ik zoek er nog eentje voor over onze boog... Quote
Kim Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Ik heb ook nog roze ramenas voor je Ciska Quote
Ciska Geplaatst: 27 maart 2017 Auteur Geplaatst: 27 maart 2017 (aangepast) Ow dames (Kim en wortel)...jullie maken de thuiskok nu erg blij.... @Wortel, ik zag toevallig dat de zephrine Droughin flink aan het uitlopen is....anders heb ik nog een new dawn in de aanbieding...roep maar zijn beide niet echt geurend...maar wel erg mooi. 31 maart 2017 aangepast door Gast Quote
Wortel Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Ik denk dat je mij bedoelde ipv Anna? Dan moet ik kiezen he .. pff moeilijk! Vind ze beide erg mooi. Klopt het dat de zephrine Droughin qua bloem wat meer gevuld is? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Ik heb die New dawn van Ciska is mooi: Quote
Wortel Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Die is inderdaad prachtig! Bedankt Angela voor de foto. New dawn graag Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Hij gaat nog verder open hoor.Al zou je zeggen dat het twee verschillende rozen zijn. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Ik heb gekeken naar die rozen...stond nog een sharifa Asma en een st Cecilia? Klopt dat? En een pilgrim....een gele. Doen ze het eigenlijk? Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Hoi Ciska hoeveel mariadistels wil je? Het zaaien is goed gelukt. Enne inderdaad..na de vraag van Angela..hoe is het met de roosjes?En hoe is het met de NZspinazie..heb je anders misschien enkele zaadjes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 28 maart 2017 Auteur Geplaatst: 28 maart 2017 (aangepast) Angela, de eerste foto is inderdaad de new dawn, de twee duidelijk niet...is echt een andere De sharifa Asma is helaas afgestorven, alle stekken die ik had gemaakt. Het leek voorspoedig te gaan...maar met het warmere weer van de afgelopen twee weken zijn een aantal stekken snel bruin geworden, waaronder de sharifa Asma. Maar goed ik blijf hem gewoon voor jullie stekken....de roos zelf blijft gewoon doorgroeien en bloeien. De pilgrim, wil nog niet aanslaan, zie nog geen wortelontwikkeling. Maar die kun je gewoon meekrijgen. Die blijf ik ook gewoon stekken (ook voor mijzelf) De st Cecilia is aangeslagen en een mooie stek geworden en de andere die van jet (geloof ik) is ook aangeslagen, ga morgen even kijken welke dat was. Zit label bij hoor....dus die kunnen mee. Verder heb ik (zo even uit mijn hoofd) nog de new dawn, die goed lijkt te gaan, de zephrine Droughin, scepter d Ilse, een donker roze struikroos (behoorlijke groeier) waarvan ik de naam even kwijt ben en nog een aantal stekken...die goed lijken te gaan. Morgen ga ik even naar de namen kijken, tis nu te donker. Jet het aantal zaailingen Mariadistel maakt niet uit..1 of 2.....wat je kwijt wil 28 maart 2017 aangepast door Gast Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.