Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Inmiddels de eerste twee Red Cheese paprika's geoogst, planten kwamen laat op gang en kleine paprika's, maar verbazingwekkend dikke wand voor zo'n klein paprikaatje (100 gram), en goed van smaak. Er hangen er nog flink wat te rijpen, dus misschien hou ik deze er volgend jaar wel in.

Hier de omschrijving van Diana (daar komen de zaden ook vandaan):

http://www.mooiemoestuin.nl/Paprika/red-cheese/

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Een goed seizoen geweest voor de paprika's.

Erg blij word ik er van! image95801505064644.jpeg

Geplaatst:

Bijna iedereen weet het, toch maar even noemen:

Nog niet rijpe pepers rijpen binnen prima na (in de pot), ik denk dat zeker de relatief hoge nachttemperatuur (19 a 20 graden) helpt.

Deze Habanero Orange (veel te laat gezaaid) staat nu ruim een week binnen. De eerste drie nakomertjes zijn al mooi verkleurd, en de overige tien zullen ook wel gaan kleuren:

2017091514535660671505487678.jpg

Dat ene kleintje op de voorgrond is waarschijnlijk al ruim voldoende voor een pittig 4p hoofdgerecht.

Geplaatst:

Ik heb de thuispaprika's al dagen binnen staan, maar het blijven achterblijvertjes. Wel lekkere paprikaatjes, maar klein. In de kas vandaag eindelijk de eerste Morgenrot geplukt, prachtig gekleurde grote paprika, maar dus heel laat en met een trieste productie. De enige Dulce d'Espagna die het heeft gered hangt nu echt vol met grote groene paprika's, die is wel aan een inhaalslag bezig. Maar al met al een heel slecht paprikajaar. De totale opbrengst is nauwelijks beter dan vorig jaar, toen ze in de volle grond stonden te verpieteren. Lastige teelt vind ik het.

Geplaatst:

Wat doen jullie met de planten waar niks meer aan hangt? Ze maken weer opnieuw mini pepertjes en paprika's, maar of het nog zin heeft...

Geplaatst:

Bij mijn planten wordt er ook nog volop geproduceerd Kim. Ik laat het vooralsnog gewoon hangen. Als ik Weeronline mag geloven, is vandaag de laatste echt zeer natte dag voor de komende tijd. En komt er vanaf maandag weer zon aan zelfs. In de kas lopen de temperaturen dan toch nog wel op, was mijn beredenering... Maar misschien is dat te optimistisch? Enfin. We gaan het merken.

Overigens oogst ik al een hele tijd van Morgenrot. Was een van de allereersten bij mij zelfs. Bijzonder dat dat zo uiteen loopt he. Gisteren ook weer 4 grote blokpaprika's van ze geplukt. En ik denk er nog zeker 4 af te halen de komende tijd. Ze zijn door hun sappigheid wel gevoeliger voor rot en aantasting door rupsen en dragen zeker minder dan een lipstick of kapia. Maar als je een paprika kan oogsten, heb je wel meteen genoeg voor een heel gerecht.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik ga er ook van uit dat we nog een heerlijke Indian Summer krijgen, dus ik laat alles nog even staan.

Vorig jaar heb ik 1 peper binnengehaald om te overwinteren, maar dat werd niets. Doen we niet weer.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 3 weeks later...
Geplaatst:
F2's kiemen gewoon hoor. Een hybride is gewoon een berekende kruising, niks 'raars' met de zaden, behalve dat hun vruchten de kenmerken van hun ouders in wisselende verhoudingen vertonen.

Ivm de habanada, geen ervaring, maar lang getwijfeld of ik ze zou kopen. Heb ze niet gekocht maar tof moest je laten weten of ze leuk zijn.

Ik vind de Habanada's tof . Het worden redelijk grote struiken die een goede oogst geven. De smaak van deze pepers is wat moeilijker te omschrijven. Ze smaken zoet, maar niet zo als een paprika. Ze zijn dus niet heet enkel een tintelend gevoel in de mond bij sommige van deze pepers. Ik heb vandaag de laatste geoogst:

2017100212102940681506939662.jpg

Geplaatst:

Bij mij lopen de paprika's een beetje op hun einde. De enige die nog vol hangen zijn de bio van de Jumbo en (verrassend!) de enige Dulce d'Espagne die ik heb staan. Plant hangt helemaal vol met grote paprika's, maar ze willen nog niet erg verkleuren, dus ik heb er al wat groen geplukt, prima te eten, niet dat bittere dat sommige paprika's hebben als ze nog groen zijn. Uiteindelijk hebben de Red Cheese en de Morgenrot de beste opbrengst gegeven (en de Morgenrot verdient extra punten omdat het zulke Hele Mooie Paprika's zijn ,bijna te mooi om op te eten, maar als die Dulce nou nog effe zijn best doet komt hij toch op nummer 1. Die hou ik er ook in volgend jaar, en de bio van de Jumbo, want gewoon stikbetrouwbaar, en wellicht ook de Morgenrot, en daarnaast ga ik volgend jaar weer allemaal nieuwe paprika's proberen.

Geplaatst:

Dank je, Bassie. Klinkt goed. Ik heb als niet hete pepers de numex suave en biquinho's. Beide aanraders.

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben voor aankomend voorjaar 2018 van plan om zelf pepers te gaan zaaien. Deze wil ik dan in de volle grond zetten in mijn eigen moestuin.

Hebben jullie ideeën voor goede soorten pepers die:

- smaakvol zijn

- goede oogst

- in volle grond goed groeien en afrijpen

- verwerkt kunnen worden tot sambal

Bedankt vast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic