Geplaatst: 25 september 20232 j Auteur Knakworst en zoetzure pepers! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 november 20232 j Gegrilde paprika en ui voor een paprikasoep. Helaas niet geheel uit eigen tuin, maar de knoflook en rozemarijn weer wel 😀. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 januari 20242 j Kippensoep met kurkuma, citroengras van eigen tuin, sjalotjes, witte kool, winterpeen, kleine koolraap uit eigen tuin. Als we nu nog griep krijgen dan weet ik het ook niet meer. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 11 januari 20242 j Ja dat klinkt als een goed antigriep soepje! Hier ruikt het naar schoonmaakmiddel van ecover. Ik vind het wel lastig een goed biologisch schoonmaakmiddel te vinden ( anders dan azijn of bicarbonaat). Waar maken jullie mee schoon? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 januari 20242 j Groene zeep of anders Marcel's green soap. Prijzig maar ruikt wel erg lekker, helaas niet zo goed voor 't milieu zoals bewezen is in deze uitzending van de keuringsdienst van waarde: https://kro-ncrv.nl/programmas/keuringsdienst-van-waarde/ecologische-schoonmaakmiddelen-bakken-je-een-poets Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 11 januari 20242 j 5 uren geleden, appelvrouw zei: Waar maken jullie mee schoon? Leuke vraag. Ooit heel veel met Ecover schoongemaakt, gewassen enz. Ruikt inderdaad lekker fris. Maar wel duur en ik kan me herinneren dat er ooit een navul-machine bij de ekowinkel was, die vrij snel niet meer werkte, omdat de onderdelen van de machine niet bestand waren tegen de bestanddelen van het ...middel. Tegenwoordig bestaat mijn meeste poetsmiddel gewoon uit wat standaard afwasmiddel (Aldi) en Dasty van de Wibra + veel elbowgrease en in sommige gevallen het metalen schuursponsje. Azijn, soda, groene zeep, St. Marc's staan ook nog in de poetskast en gebruik ik ook regelmatig. Maar ik kijk eerst waarvoor ik iets wil gebruiken. Ramen wassen met groene zeep moet je niet willen. Metalen schuursponsje is geweldig voor badkamerglas en spiegels en rvs en chroom kranen enzo. Hard spul. Geen schoonmaakmiddel nodig, je rost de kalk er zo af, als het heel erg is eerst wat inweken met azijn. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 12 januari 20242 j 12 uren geleden, MSDG zei: helaas niet zo goed voor 't milieu Dat was wel een verhelderende uitzending. Ik leerde dat ook de schoonmaakmiddelen met eco erop geschreven ( niet beschermd en iedereen mag het erop zetten) en met natuurlijke middelen erin ook veel giftige stoffen bevat ( wel uit de natuur gewonnen en via de chemie bewerkt). Maar dat je dat dan nog beter kan nemen dan de andere schoonmaakmiddelen met aardolie als basis waar je door de aankoop dus meewerkt aan het opmaken van onze voorraad fossiele brandstoffen. 9 uren geleden, woldistel zei: rost de kalk er zo af Ik zou eigenlijk wel verwachten dat een stalen schuursponsje op Chrome en staal toch wel krassen geeft? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 januari 20242 j Ik bedoel dit soort sponsjes, geen staalwol. Niet gebruiken op zachte materialen, dus niet op kunstof, aluminium, marmer, natuursteen enzo. Gehard glas, spiegels, chromen kranen, rvs gootsteenbak enzo gaat prima. Niet keihard drukken natuurlijk, want dan krast alles. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 12 januari 20242 j Appeltaart... nog ca 15 min in de oven maar t water loopt al bij manlief uit de mond😂 12 januari 20242 j aangepast door Lia56
Geplaatst: 4 februari 20242 j Wafels! Ik had ze nog nooit gebakken want geen wafelijzer. Vond ik afgelopen week een mini exemplaar bij de kringloop. Hij doet het prima en ze zijn zalig!
Geplaatst: 4 februari 20242 j Perencake. Ik vond nog een zak peren stukjes in de diepvries. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 22 februari 20242 j Er pruttelt hier weer van alles. Voorraadje bolognesesaus en een pan curry met lamsvlees.
Geplaatst: 14 september 20241 j In mijn keuken ruik je de Szechuan peper die ik vanmiddag geoogst heb. Zo'n heerlijke citrus achtige geur!
Geplaatst: 17 september 20241 j Lamsvlees uit de vriezer moet nodig op, dus het ruikt hier naar de curry die lekker staat te pruttelen 😋
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.