Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

komkommer gaat dood

bonnie f

Recommended Posts

Ik heb bij 2 kommkommerplanten (beide in 1 koop gekocht bij tuincentrum) problemen.

De stengel lijkt wat te "verhouten", ik lijk wat schimmel te zien en de stengel breekt (bijna).

Duidelijk is dat de doorstroming niet goed is want te plant groeit niet meer en de blaadjes gaan verschrompelen en gaan hangen.

Foto-NMRKXYZN.jpg

Foto-7GW4ZQWC.jpg

Wie weet wat het is?

Ik heb niet de illusie dat ik ze nog kan redden.

Zou je nog nieuwe komkommerplantjes kunnen kopen?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Kan niet missen, verwelkingsziekte. Toch maar een babbeltje maken met het tuincentrum waar ik dit gekocht heb.

Grrrr, kan ik op zoek naar nieuwe plantjes. Hoop dat de andere plant het niet krijgt. (impulsaankoop bij de albert h )

Ik ga ze zo uit de grond rukken en in het bos smijten. Ik vloek een paar engelen naar beneden en ga op zoek naar nieuwe.....

Ik pink natuurlijk wel een traantje weg. Er is koffie met cake. (de nl variatie op de brood met hesp)

Ik heb ook een komkommerplantje wat er zo uit ziet..een bijna witte houtachtige steel. Ziet er iel uit, maar hij groeit gewoon en er zitten nu bloemen in. Ik kreeg het plantje, heb hem in een bak gezet, en dacht ik zie wel....ik wacht dus af..

oohh..waren dat engelen die ik net naar beneden zag vallen...

Heilige Conceptie is al bezig... maar ik heb zo'n idee dat jij aan een adoptieplan zit te denken. Kindjes op iets oudere leeftijd, in plaats van een paar delende cellen...

Nou ja, mocht je adoptieplan niet lukken (logisch, zo'n vloekend mens, dat laat je toch niet onbeschermd los op een komkommerkind), houdt maar even in je achterhoofd dat ik gisteren (!) Broumana F1 en True Lemon heb gezaaid... en water gegeven...

Normaal ben ik van het principe: every sperm is sacred, en zaai alleen zoveel als ik denk nodig te hebben, maar ik had een bestelling gedaan bij dat Tuincentrum met Uitverkoopkorting, en ik zaai momenteel iets meer van diverse dingen... kennuh wu wat ruiluh op de Moestuindag... en ik wist van jouw komkommerdrama, dus met die gedachte heb ik ook een potje met drie zaden voor jou bedacht... maar je kan natuurlijk nog steeds én/én doen... een grotere plant zoeken, en er nog een baby naast nemen...

Jouw autootje kon geloof ik wel wat potjes vervoeren, toch?? Lekkere achterbak... ik heb hier en daar wat dingen beloofd aan mensen... ik ga zo even inventaris opmaken...

Je gaat daar toch voor de juridische kant een waterdicht contract voor opmaken.

Het is in de toekomst al gebleken dat achteraf als de baby er is meestal discusie is, zie maar de zaak baby D.

En dan er nog maar aan te denken dat de baby's levend worden opgevroten

Je gaat daar toch voor de juridische kant een waterdicht contract voor opmaken.

Het is in de toekomst al gebleken dat achteraf als de baby er is meestal discusie is, zie maar de zaak baby D.

En dan er nog maar aan te denken dat de baby's levend worden opgevroten

Ik eet ze pas op als ze volwassen zijn! (behalve als de slakken me voor zijn )

Maar het is een goed idee: je collega-forummers aansprakelijk stellen voor zieke plantjes en verkeerde adviezen.

Ik zie een gat in de markt als forum-advocaat!

Ik ga op de moestuindag contracten verkopen!

Lijfstraffen: we beginnen met zeep op hun buik......

Lijfstraffen: we beginnen met zeep op hun buik......

Hé, waar ken ik dat van.

Moet je niet tegen je collegae zeggen, dan denken ze dat je ze een oneerbaar voorstel doet.......

Kom kom, das geen lijfstraf he met zeep, grof zeezout met kapotte schelpen erdoor gemengd

Seg, hoeveel % voor mij schuift dat die contracten?

We tellen onze oogsten bij elkaar op en dan krijg jij 50 %.

Deal?

Ja lap, doe weer geen voordeel

60%, meer niet hoor....anders houd ik niets over.....

Vandaag heb ik bijvoorbeeld een kwart van mijn brocoli opgegeten. Ik heb nog 4 planten over.