Jorg Geplaatst: 26 maart 2017 Auteur Geplaatst: 26 maart 2017 Hardlopers zijn ... Hier liggen de zaadjes sinds gisteren in een warm zaaibedje. Quote
Thijs206 Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 hmmmm, moet misschien ook nog maar een nieuw warm zaaibedje maken.Gisteren is mijn zaaitray met 50 tomaten op onverklaarbare wijze van de tafel gevallen waarop hij stond. Gevolg; alles overhoop.De meeste zaailingen hebben het gelukkig denk ik wel overleefd, maar alle naamkaartjes en plantjes lagen door elkaar. Heb geen idee meer welke tomaat wat is.Wordt een grote verrassing dit jaar wat er aan de planten gaat groeien. Gelukkig is de Noire de crimee redelijk herkenbaar als er eenmaal (hele zware ) vruchten aanhangen! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Ik heb de 2 plantjes in grotere potjes gezet. Lekker diep, al waren ze niet zo hoog. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
ADOPEG Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Gisteren gezaaid. De buitencategorie, dus met alle vertrouwen. Quote ~ Vita rosa est ~
Leah-Jessica Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 [img-rotate=][/img-rotate]Begin maart 6 tomatenzaadjes gezaaid. Vandaag weer als proef of dit verschil maakt Foto is van één van de tomaten van begin maart. Quote
Bit Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Ik heb de 2 plantjes in grotere potjes gezet. Lekker diep, al waren ze niet zo hoog. Neem je me vast niet serieus nu in dit topic ( en inderdaad vind ik dit geen serieus topic ) Maar nu wél even serieus dus : Zijn dat echt zaailingen van de Crimée ?? Echt zeker weten ? Ze lijken voor geen meter en ook geen centimeter op mijn zaailingen hoor, en eerlijk gezegd maar heel vaag op tomaat überhaubt. Zúlke ronde zaadlobben ?? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Dat komt door mijn speciale ingrediënt Bit, dat heb ik net voor het kiemen toegediend. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 stijfkoppig als ik ben ( behalve in dit topic ). Tomaat de Crimée zijn het in ieder geval niet. fopneus Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Wacht maar af Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
roeier Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Mogelijk dat het perspectief Jorieke's zaailingetjes wat vertekent. Ik heb nog altijd niet gezaaid, maar dat laatste bericht met foto van Leah-Jessica laat wel mooi zien hoe snel ze groeien. Niet supersnel, ik ga de eerste zaadjes er begin April ook maar instoppen. Voor later buiten. Quote
HuubvG Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Ik heb ook nog niets gezaaid (nog geen een soort tomaat), hoop komend weekend e.e.a. te gaan zaaien. Quote
henkg Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Pas door de reacties van Huub en Bit had ik door dat op Joriekes foto zekergeen tomaat te zien is. Leuk!Een wedstrijd binnen een wedstrijd: is het iets als watermeloen? (raar vroege zaai dan) Nog drie dagen tot mijn grootse tomatenzaai ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Ze staan nu, samen met alle andere tomaten, onder de Ikea-lamp. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Cheela1982 Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Eén van de zaailingen... Quote https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Bit Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Vanavond de tomaten van p6 naar p9 verpot. Zaadlobben verwijderd; lekker diep kunnen overpotten.Volgende week wellicht naar de koude kas ? Quote
Anna3 Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Hier zijn net 3 zaden ontkiemd! Is het nog mogelijk toch ook in de 'Binnen'-categorie mee te doen? Heb - als het weer in elkaar zetten ook goed gaat - een kleine kas op de kop kunnen tikken Quote
HuubvG Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Ja dat kan, ik zal het noteren op #2.Succes met de kas! Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Vandaag opnieuw een paar zaadjes in de pot gedaanDe andere was verpieterdNieuwe zaadjes nieuwe kansen Quote
Wortel Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Hier gisteren op de gok de tomaten in de kas gezet. Er staat nog wel een reserve serie in de vensterbank.Vannacht was het net boven de grond op het koudste moment 10 graden in de kas.Links achteraan staat mijn kampioen Quote
HuubvG Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Optimist!Ik heb gisteren pas gezaaid en wacht met uitplanten tot > ½ mei.Maar het kan zijn dat jij mij met een noodvaart voorbij gaat - het zij zo. Quote
Bit Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Neeeeeheeee. Dat zij niet zo, Huub. Nee. nee nee. Dit is een wedstrijd !! Quote
HuubvG Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Haha! Ik denk laat hem lekker zijn kasplantjes doodvriezen (ohhhh!) 1e de beste nachtvorst > kassie wijlen...Lol toch? maar ik zeg: het zij zo. Snappie? Quote
Wortel Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Ik ga voor 100% beginnersgeluk En ja optimistme is wel een karakter trekje Quote
HuubvG Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Houwen zo, daar kom je (wellicht) een heel end (niet dus) mee! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.