Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd 2017: tomaat Noire de Crimée


Jorg

Aanbevolen berichten

Laat ze maar lekker bevriezen Bit. Er komt vast nog wel een nachtvorstje.

 

Ik zet ze liever 'gecontroleerd' buiten. En wat doe je dan met potentiële kampioenen op zo'n prachtige dag als deze ? Je laat ze volpompen met zonne-energie.

 

De plantjes op de voorgrond zijn voor de vollegrond bestemde tomaten. Op 27 maart gezaaid en voor het overgrote deel bestemd voor familie en vrienden die jaarlijks hun tomatenplanten van me krijgen.

NdeC460771491735894.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn plantjes zijn nog niet zo groot en staan alleen overdag buiten (met aangenaam weer dan). 's Nachts vriest het hier nog gewoon, heb gisterochtend nog de auto moeten krabben. Vandaar dat mijn schatten 's nachts nog binnen staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, we deden toch wie de kleinste heeft?

 

DSCN227834521491838613.JPG

Dat was gisteren, 1 van de 8 zaailingen staat erboven. Ze zijn rechts gezaaid, 2 rijtjes van 4.

Vandaag staan er twee bij en eentje begint door te breken.

Volgens mij geheel kansloos, maar ik houd de moed er nog maar in.

 

DSCN227662401491839449.JPG

En zo staat het erbij, even voor de foto zónder deksel.

Op de digitenne ontvanger staat de bak en vlak boven de deksel hangt de ronde TL lamp,

Temp min 20° max 26° wanneer de lamp aan staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stand van zaken hier:

 

2 maart gezaaid

6 maart stonden ze boven ( 5 van de 6 )

12 maart opgepot in p7

30 maart omgepot van p7 naar p9

8 april in de koude kas geplaatst en water gegeven.

13 april 1e keer gaan kijken en wat water gegeven. Het is best koud geweest een paar nachten, maar ze staan er prima bij en groeien gestaag.

 

2017-04-13-1245601492104853.42

Link naar reactie
Delen op andere sites

het 2e rijtje is de Noire de Crimee

 

ze groeien heerlijk onder de tl verlichting, maar moeten natuurlijk worden overgepot. Ruimtegebrek.....met de weersvoorspelling van volgende week moeten ze nog maar even wachten.

 

tomaten-tl91941492154009.jpg

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...