windindewilgen Geplaatst: 2 maart 2017 Geplaatst: 2 maart 2017 Wat een misère. Maar moeten we behalve naar de fabrikanten/leveranciers ook niet bij onszelf te raden gaan? Als ik zie hoe goedkoop deze kasjes zijn. We willen voor een Hollands dubbeltje [ dit ivb met vele belgische tuiniers ] op de eerste rang zitten. Althans ik betrap mezelf erop.Jaren gelden kocht ik en tuinbankje van de praxis voor een abnormaal laag bedrag, ik blij als een kind voor deze kans.Thuis in elkaar gezet en samen met mijn kleine broertje plaats genomen op dit buitenkansje. Samen wogen wij toen ongeveer 200kg.Amper gezeten of het arme bankje zakte kreunend en krakend in elkaar.Ik heb de resten in de kachel op gestookt, gaf nog wat plezier. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Jeroen76 Geplaatst: 2 maart 2017 Geplaatst: 2 maart 2017 Samen 200 kilo, met alle respect hoor maar heb het bankje denk ik voor ogen hehehehe. Je hebt helemaal gelijk dat we ook bij ons zelf te raden moeten gaan. Ik zag onlangs ook een koude bak. Van een afstandje prachtig spul maar van dichtbij had ik er zeer weinig vertrouwen in dus maar laten staan. Bedenk wel dat degene de het in elkaar zetten in zo'n winkel het vaak veel te snel doen en niet alles goed vast draaien omdat het ook weer een keer verzet moet worden of uit elkaar moet. Dit resulteert vaak in een gammel showmodel die meestal ook gewoon los op de vloer staan. Daar moet je wel een beetje doorheen kijken natuurlijk. Gr. Jeroen Quote
windindewilgen Geplaatst: 2 maart 2017 Geplaatst: 2 maart 2017 Een aantal mensen kunnen er letterlijk doorheen kijken of nog erger: er valt niks meer doorheen te kijken. Het lijkt mij een grote teleurstelling. Ikzelf ben zeer gehecht aan mijn kas, is een soort kindje van me geworden. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
kockie Geplaatst: 2 maart 2017 Geplaatst: 2 maart 2017 Nadat van mijn kas 2 keer de polycarbonaatplaten tot 400 meter afstand opgehaald moesten worden heb ik er normaal glas in gezet. Was even werk, maar dan heb je ook wat. Het dak werd te zwaar en moest met een balk ondersteund worden. Voor en achter steunt ie op de wand, in het midden een paal. De achterwand en de dakramen had ik nog niet gedaan, maar die moeten nu wel. Wat een troep die platen. Voor mij nooit meer zo'n goedkoop ding. Met de glasplaten is de kas meteen veel steviger geworden. Quote Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> EcologieforumKockie speelt, zingt en "danst" mee in de musical Sweeney Todd op 19 en 20 mei in schouwburg Amphion in Doetinchem.
Tikketim Geplaatst: 3 maart 2017 Geplaatst: 3 maart 2017 Als ik dit zie ben ik toch blij dat ik geinvesteerd heb in een tunnelkas. Tweedehands weliswaar met een nieuwe folie erover. Kost wel wat maar zolang er geen bomen op vallen is die wel 100 procent stormproof. Quote Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
Gerada Geplaatst: 14 maart 2017 Geplaatst: 14 maart 2017 @tikketim,Hoe is jouw kas georiënteerd? zuid-noord of oost-west. Dit vraag ik ivm de wind. Wij zitten open en op een heuvel. Krijgen regelmatig stevig de wind om de oren en op 6 maart een orkaan van jewelste. (Bretagne) Onze tunnel die ervoor al een storm van 140 km pu had doorstaan, ging nu praktisch ten onder met een windkracht 150-160 kmp u . Dit was een echte storm dus!We hebben een tunnel, met van dat overdoek eroverheen. hij staat west- oost georiënteerd en krijgt die wind dus vanuit het westen op zijn voordeur.dank Gerada www.lacloture.org Quote Chambre d'Hôtes La Clôture. https://lacloture.org
Tikketim Geplaatst: 14 maart 2017 Geplaatst: 14 maart 2017 De nok is noord-oost -> zuid-west georienteerd. Aan die noordoost kant staat nu wel een bos op 3-4 meter van de ingang. Langs die kant heeft de wind dan ook minder invloed. Quote Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
Elizabet Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 Wat een misère. Maar moeten we behalve naar de fabrikanten/leveranciers ook niet bij onszelf te raden gaan? Als ik zie hoe goedkoop deze kasjes zijn. We willen voor een Hollands dubbeltje [ dit ivb met vele belgische tuiniers ] op de eerste rang zitten. Althans ik betrap mezelf erop. Absoluut waar hoor, daarom ga ik verder ook niet enorm mijn best doen om de fabrikant achter de vodden te zetten of wat dan ook. Ik had van het begin af aan mijn twijfels wegens de prijs, maar je hoopt dat toch dat het wél kan, voor een dubbeltje op de eerste rang... Niet dus. Afgelopen maandag is hier een handige meneer langs geweest, en die gaat een offerte maken voor het verplaatsen en herbeglazen van het oude glazen kasje dat hier in de schaduw van de notenboom staat. Zal wel net iets meer kosten dan de polycarbonaat kas, maar dan weet ik wel zeker dat het niet stuk gaat waaien. Quote elizabet.nl
Elizabet Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Hier nog even een vrolijke update: Ik had een oude glazen kas in de tuin staan, op een heel verkeerde plek (in de schaduw van de notenboom) en er waren meer ruiten van stuk dan heel. Na de teleurstelling met de kunststof kas heb ik wat rondgevraagd hier op het dorp, en een meneer gevonden die mijn oude kas wel wilde verplaatsen en opknappen. Sinds vandaag staat-ie op de plek van de kunststof kas, met alle ruiten weer heel. Dat worden toch nog tomaten en aubergines voor mij dit jaar Quote elizabet.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.