Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe overleeft je kas de storm?


Ryan-1988

Aanbevolen berichten

Ik zou dat héél vervelende vinden als het bestuur mijn ramen open zou zetten. Vind dat toch echt de verantwoordelijkheid en keuze van de eigenaar.

 

Bij ons zijn de kassen eigendom van de vereniging, zij draaien ook op voor de kosten van de schade, dus dan ligt het wel iets anders, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat héél vervelende vinden als het bestuur mijn ramen open zou zetten. Vind dat toch echt de verantwoordelijkheid en keuze van de eigenaar.

 

Bij ons zijn de kassen eigendom van de vereniging, zij draaien ook op voor de kosten van de schade, dus dan ligt het wel iets anders, denk ik.

Dan wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog zo'n soort kasje, de platen waren er al 2 keer uitgewaaid (ondanks extra versteviging) en ik was een vorstvrije, droge dag aan het afwachten om 'm toch maar helemaal te gaan kitten. Helaas kwam de storm eerder..

 

kasje298231488018124.jpg

 

kasje165431488018313.jpg

 

Kan echt wel janken, had me zo verheugd op mijn eerste seizoen met kas. Ik denk dat-ie wel behoorlijk beyond reparatie is, en dan nog, ik denk eigenlijk niet dat-ie zodanig te verstevigen is dat-ie stormbestendig is. Natuurlijk weet je wel dat je voor een dubbeltje op de eerste rang probeert te zitten als je voor €250 een kas koopt, maar ik had toch in elk geval wel verwacht dat ik er een paar jaar plezier van zou hebben..

elizabet.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tuin buurvrouw heeft vorig jaar ook zo een gezet die stond maar een paar dagen of hij lag overal op het complex.

Zij heeft toen van het bedrijf een gedeelte vergoed gekregen, maar van de week met die storm waren er toch nog wat stukken gaan vliegen.

Zij kocht deze omdat ze een glaze te duur vond maar ik vind deze dus te duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn verzekering gebeld en er was een eigen risico van €300. Dus dat gaat niet op.

Nu we een paar dagen verder zijn ben ik redelijk gekalmeerd na het verlies van mijn kas:(.

 

Als het nu gaat waaien heb ik.in ieder geval een stuk minder zorgen om de kas. Elke keer als de windkracht boven de 3-4 kwam begon ik me zorgen te maken en was het toch altijd maar afwachten wat je aantreft. Dat zorgde er ook deels voor dat je niet de nodige tijd en moeite aan kas planten steekt. Puur omdat je weet dat het zo allemaal voor niks kan zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gaan jullie niet klagen bij de fabrikant? En noem eens wat namen van merken van de kassen zodat anderen deze niet meer gaan kopen en dit een waarschuwing is.

 

Zo te zien zijn deze kassen totaal niet bestand voor waar ze voor gemaakt zijn: buiten staan.

Dus geld terug!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow! Als ik dit zo zie heb ik toch nog wel heel erg geluk gehad, al was de wind in zuid-limburg sowieso iets lager geloof ik. Ik heb gelukkig 0,0 schade aan de kas. Wel hoorde ik hem piepen en kraken, maja dat deden de deuren in huis ook haha. Ik weet jammer genoeg niet het merk van de mijne, hij is al jaren oud.

 

Vooral die van Elizabet, die is gewoon omgeduwd terwijl hij zo toch wel nog de sterkste kant was leek het zo. Al heb ik sowieso wel duidelijk een ander model.

 

Zonde! En ik zou inderdaad bij een nieuwe kas ook de fabrikant benaderen. Dit kan echt niet! Hij is gewoon dubbel gevouwen.

 

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, Harbor freight is een bekend merk tuinkas in dit model. Op youtube staan heel veel filmpjes om deze kassen te verbeteren met behulp van hout. Zoek eens op "Harbor Freight improvements" bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kas heb ik tweedehands en dit is een Halls Popular 86. Toen alleen het frame al stond vond ik hem al erg stevig. Heb zelf een verhoogde fundering gemaakt waar hij op vast geschroefd is. Deze kassen zie ik regelmatig aangeboden op de bekende veilingsite en onderdelen en bijvoorbeeld extra schroeven koop je bij de Boerenbond gewoon bij. Ik heb er 1 met glas en heb enkel een paar ruitjes bij gehaald en op maat gesneden.

 

Ze zijn er ook met polycarbonaat platen maar om een of andere reden vind ik glas toch mooier en leuker.

 

Vind het echt rot te zien dat hier forumleden zo het seizoen tegemoet moeten gaan.

 

Ik heb even gekeken en een beetje kas kun je rond de 300 euro wel vinden op Marktplaats vaak met een (dure) zaaitafel, regenwater/goot adapters en zo er meteen bij. Wel tweede hands maar uiteindelijk is het nieuwe er toch vaak al snel af.

 

Hoop binnenkort hier toch weer vrolijke postings tegen te komen van gedupeerden die het er op hebben gewaagd toch weer een kas te zetten.

 

Gr. Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gaan jullie niet klagen bij de fabrikant? En noem eens wat namen van merken van de kassen zodat anderen deze niet meer gaan kopen en dit een waarschuwing is.

 

Zo te zien zijn deze kassen totaal niet bestand voor waar ze voor gemaakt zijn: buiten staan.

Dus geld terug!!

 

Het gaat hier om een kas van deuba, een duitse webwinkel. Het zijn alluminium kassen met plastic platen die met clipjes zitten. Absoluut niet aanschaffen!!

 

Er zijn meerdere webwinkels die dezelfde kassen aanbieden onder andere namen.

 

Www.deuba24online.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik het nu verstevigd.

 

IMG2017022613162145021488114097.jpg

 

IMG2017022613162886901488114106.jpg

 

IMG2017022613163541651488114115.jpg

 

Alleen de zijkanten zijn gedaan. Ik had ergens gelezen dat als de zijkanten erin blijven, dan worden de daken niet eruit geblazen.

 

Het hout heb ik bij een plaatselijke kringloop/houtsloop gehaald. Voor een euro mocht ik een bedden ledikant meenemen die met linnen aan elkaar vastzat.

 

Met de elektrische zaag op maat gezaagd en alles zit vast op de platen. Het aluminium frame houdt het op plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Wat een trieste foto's van de storm. Bij ons op het complexs staan dit sort kastjes in een palen vreem. Over de lengte en over de achterzijde met extra palen en balken in de grond geankerd. Dan heeft 1 tuinder nog extra schuinen stormbeleining gemaakt zo dat het freem niet kan dansen. En het freem op zijn plaats blijft.

 

Als ik op de tuin ben zal ik foto's maken. En deze kas heeft de storm echt door staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet ook heel veel helpen als je met stevig draad, of staaldraad, kruisverbanden aanlegt? Dus vanuit een hoek bovenin, diagonaal langs de wand een draad spannen naar de tegenoverliggende hoek onderin. En dat voor alle wanden, zodat je een solide frame krijgt. Ik wil dat bij mijn foliekas gaan proberen (deze moet ik nog opbouwen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben echt gepast geschokt door deze rampenfoto's.

Eigenlijk zou er één of ander tv program op gezet moeten worden. Als dit het beeld is in geheel Nederland (en België) is het ronduit schandalig dat dit soort kassen zo verkocht worden.

Op z'n minst zou er dan een waarschuwing bij geleverd moeten worden dat hij niet bestendig is tegen Nederlands (en Belgisch) onstuimig weer en een beschrijving hoe je de kas zélf kan verstevigen.

 

Misschien wat voor Kassa of KDvW... Kunnen zij ook inspringen op de moestuintrend.

 

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik niet in de verleiding ben gekomen zo'n ding te kopen want zou dan nu ook erg teleurgesteld zijn. Voor hetzelfde geld koop je 5 van die Lidldingen en die van mij staat nu voor het derde jaar (tenminste als ie de laatste storm overleefd heeft, heb nog niet kunnen checken... ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn vorige polycarbonaat had ik over de lengte 2 panlatten geklemd, en daar alle platen vanuit de buitenkant op vast geschroefd.

Zodoende wordt et frame sterker, en waaien de platen niet meer weg.

Een beetje het idee wat je op de vorige pagina zit.

 

Prima idee, en je kas zal daardoor nog wat jaren mee kunnen.

Ik heb het dak toen ook op die zelfde manier vast gezet, want die wilde toch nog wel eens wegwaaien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze kassen moet er standaard extra verstevigd worden. Helemaal als het in een open veld staat. Voor een open veld zou ik zo'n kas ook niet kopen. Te fragiel daarvoor.

 

Ik denk dat houten latten de beste oplossing is, zoals op de foto's van de vorige pagina. Het liefst 2 latjes per paneel. En de daken ook. Dan kan het veel beter tegen een stootje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben echt gepast geschokt door deze rampenfoto's.

Eigenlijk zou er één of ander tv program op gezet moeten worden. Als dit het beeld is in geheel Nederland (en België) is het ronduit schandalig dat dit soort kassen zo verkocht worden.

Op z'n minst zou er dan een waarschuwing bij geleverd moeten worden dat hij niet bestendig is tegen Nederlands (en Belgisch) onstuimig weer en een beschrijving hoe je de kas zélf kan verstevigen.

 

Misschien wat voor Kassa of KDvW... Kunnen zij ook inspringen op de moestuintrend.

 

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik niet in de verleiding ben gekomen zo'n ding te kopen want zou dan nu ook erg teleurgesteld zijn. Voor hetzelfde geld koop je 5 van die Lidldingen en die van mij staat nu voor het derde jaar (tenminste als ie de laatste storm overleefd heeft, heb nog niet kunnen checken... ).

 

 

Ik zat ook gelijk aan kassa te denken. Het lijkt erop dat de meeste producenten in Duitsland gevestigd zitten, niet?

https://www.cheelaschiliseeds.be/

 

Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”

https://www.facebook.com/groups/1761232384178475

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb natuurlijk meteen de fabrikant gemaild, of nee, de verkoper dus (hettuinpaleis.nl). Overigens staan daar op de site een rij eisen en maatregelen met betrekking tot het indienen van klachten waar je koud van wordt (t/m €35 betalen als klant als je een ongegronde klacht indient en het zelf terug moeten sturen van het kapotte product etc, allemaal in het geheel niet wettig volgens mij) Boeven dus. Ik heb wel een mail gestuurd, knappe jongen die me daar €35 voor in rekening gaat brengen. Ik heb medegedeeld dat de kas finaal uit elkaar geblazen was en dat ik een passende oplossing verwachtte. De reactie was dat-ie ze nog nooit zo had gezien, dat het wel een zware storm geweest was en dat ik maar moest kijken of de verzekering wat voor me kon doen. Lekker makkelijk natuurlijk.

 

Ik weet nog niet zo goed wat ik hier verder mee ga doen. Wil natuurlijk niet dat ze er zo maar mee weg komen, maar ik heb ook geen zin om vreselijk veel energie te gaan steken in een vervanging krijgen voor een product wat ik toch niet meer vertrouw. Heb op het terrein ook nog het frame voor een glazen kas staan, denk ik die ga (laten) verplaatsen en repareren. Dus het zou wel de mooiste oplossing zijn als ik wat van de verzekering terug zou krijgen. Al ben ik bang dat die de bal weer terug gaan kaatsen naar de fabrikant/verkoper..

elizabet.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat aanspraak op garantie zeker na een dergelijke storm niet gaat lukken. Vaak staat in de handleiding iets in de trant van: plaats de kas niet in een gebied waar de volle wind op straat. (Letterlijke tekst uit een handleiding van een kas van hettuinpaleis.nl)

 

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Groet,

 

Geert-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...