Jorieke123 Geplaatst: 27 maart 2018 Auteur Geplaatst: 27 maart 2018 Ik kan niet meer zien welk kuiken zijn snaveltje kapot had. Dat is supersnel gegaan, het is dus blijkbaar helemaal netjes geheeld.Ze lopen sinds vandaag in een grotere bak, hun vorige (toch ook wel grote) bak was ontzettend zwaar van al het water en poep... ik deed er steeds een laagje schoon hooi bovenop, zodat ze lekker droog en schoon konden zitten. Maar een paar uur later was dan alles alweer onder gescheten en gesmeerd. Ze zuipen echt ontzettend veel water. Zodra je hun fles vult, komen ze aanrennen alsof ze een hele dag niets hebben gehad. En dan drinken ze in no-time een halve liter! En dat dan zeker 3 maal per dag. Ze hebben nu dus ook een grotere fles gekregen. En ze zitten nu minder dicht op de warmtelamp. Smeerpoetsen: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 1 april 2018 Auteur Geplaatst: 1 april 2018 Joehoe! Naar buiten! En een groter nachthok ook. EN een poedelbak! En na het poedelen moet je poetsen: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 1 april 2018 Auteur Geplaatst: 1 april 2018 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 Ach ja, die kleine spetteraars met die machtig grote platvoetjes! Prachtig gezicht Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 2 april 2018 Auteur Geplaatst: 2 april 2018 Ze waren vanmorgen uit zichzelf al buiten! (nadat Joep het luikje open had gedaan natuurlijk, die is 's nachts dicht). Dat heeft toen met die vleeskippen zoooo lang geduurd! Dat ze echt uit zichzelf naar buiten gingen zeg maar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 ze zien er goed uit. Gezellig zo al dat nieuw leven om je huis. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Ohh, zo leuk, dat eerste watergespetter. loopeenden zitten er natuurlijk meteen met zijn allen in..met 1 dag al.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Wat een leuk gezicht al die donsjes. Het worden nu al serieus eendjes. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 april 2018 Auteur Geplaatst: 2 april 2018 Ze zijn zo heerlijk de hele dag buiten geweest! Van de waterbak naar de voerbak en nog een paar keer. Dan tegen een bult met oude en verdroogde brandnetelstengels lekker liggen pitten en dan alles weer opnieuw. Geweldig om te zien Ze hebben ook voor het eerst aardappeltjes gegeten, met kruiden en in kleine stukjes gesneden. We konden ze zelf niet meer op Nou dat ging schoon op hoor! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2018 Auteur Geplaatst: 9 april 2018 Ze lopen nu nog dicht bij huis, in een vervallen ren (qua uiterlijk vervallen, de beestjes IN de ren zijn nog wel veilig hoor ) die we in de afgelopen jaren steeds zouden afbreken maar dan komt het er niet van en kunnen er nog best kuikens in We hebben er een bankje bij staan, dus als we even wat zitten te drinken met dit warme weer dan worden we vermaakt door eendjes. Foto van 3 april: Bij hun voerbak: En een foto van vandaag, met iets ander licht dus ze lijken witter. Als de zon schijnt dan zijn ze nog wat geler. Maar de kleur veranderd nu wel. Op deze foto hebben ze net gebadderd en hebben ze door het natte zand rond de waterbak gestampt. Als ze zo wat poetsen en opdrogen dan zijn ze weer schoner hoor Badderen: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gwen Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 Ha, Wat een gave ontwikkelingen en best een groot toom. Houd je een paar dames en een heer aan om mee te fokken? Gwen Quote
donaldk Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 Yummie Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2018 Auteur Geplaatst: 9 april 2018 Nee ik wil er eigenlijk niet mee fokken nee. Dat doen we al met de loopeenden en dat zijn me echt teveel eenden zo de hele herfst en winter door. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 wat groeien ze snel zeg, het hele schattige is er alweer af, ze gaan nu richting "het lelijke eendje" Wel mooi zo'n heel clubbi bij elkaar. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2018 Auteur Geplaatst: 10 april 2018 De kuikens zijn ineens in een bange bui de afgelopen 2 dagen. Ze rennen er bij elke mus (die vliegen in en uit hun ren voor voer...) keihard vandoor. En ook als wij langskomen met een kruiwagen o.i.d. dan vluchten ze naar binnen. Daarvoor maakte het niet uit wat je deed! Als je er op je hurken bij gaat zitten komen ze wel weer terug en gaan ze weer staan eten en badderen. Tot je weer een (voor hun) onverwachte beweging maakt.... Apart hoor. Het zal er misschien mee te maken hebben dat ze nu zo groot zijn dat ze in de natuur van hun moeder geen bescherming meer kunnen verwachten, en ze zelf op moeten letten? En dus ook ineens meer/verder zien? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 april 2018 Geplaatst: 10 april 2018 Of ze zijn ergens van geschrokken? Quote
speets Geplaatst: 10 april 2018 Geplaatst: 10 april 2018 Dat dacht ik ook, Angela. Mijn kips hebben een ren van 10 m2, maar toch zitten ze het grootste deel van de dag in dat hokje Ik denk dat ze zich veiliger voelen onder dat dak: er vliegt wel eens een buizerd over. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2018 Auteur Geplaatst: 10 april 2018 Nou hiervoor zagen ze wel eens iets overvliegen, een duif ofzo, maar schrokken daar nooit van. Ja het kan natuurlijk zijn dat 1 of ander roofdier een poging heeft gedaan tot inbreken o.i.d. Maar dat zou dan s'nachts moeten zijn gebeurd en dan zou ik denken dat ze het binnenhok niet meer veilig vinden want daar zitten ze 's nachts. Kippenkuikens hebben ook zo'n fase, dan schrikken ze steeds als je de schuur in komt of hun voerbak bijvult. Dat gaat weer over... dan komen ze juist op je af fladderen... Ik kan het me van die eenden van vorig jaar niet meer herinneren. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 13 april 2018 Auteur Geplaatst: 13 april 2018 Nou de fase lijkt alweer voorbij. Ze zijn gewoon weer razendsnel uit hun nachthok 's ochtends, gaan er overdag amper tot niet meer heen, en ze schrikken niet meer van elke mus of hond of kruiwagen die langskomt. We hebben de waterbak iets verplaatst, omdat het op de oude plek, pal langs het gaas, wel heel modderig werd. Maar dat giet nu wat lastig met een gieter, dus Joep heeft er een buis naartoe gemaakt En ik heb houtsnippers langs de 'kade' gestrooid, zo blijven ze wat schoner Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Terrasje op de kade..en de hele dag in bad. Ze zien er best leuk uit, hoe is het met het kwaken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 13 april 2018 Auteur Geplaatst: 13 april 2018 Ze piepen er nog op los. Voorlopig geen gekwaak Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2018 Auteur Geplaatst: 14 april 2018 1 van de kuikens heeft een evenwicht probleempje, hij kan zich moeilijk poetsen omdat ie steeds iets achterover kukelt. Zijn knietjes gaan de verkeerde kant op ofzo Verder doet ie vrolijk met alles mee, alleen het krabben met zijn flipper langs zijn kop gaat niet, en het poetsen onderop zijn borst ook niet. Dus hij is best goor steeds. Even in de gaten houden... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 20 april 2018 Auteur Geplaatst: 20 april 2018 De eenden vandaag: Het zijn er nu nog maar 14, want hebben de kukel-eend geslacht. Of nou ja.... gedood omdat hij niet meer goed kon staan en achterbleef in groei. Hij kon zich niet meer goed schoon maken na het eten en badderen, en eerst kukelde hij alleen nog achterover maar de laatste dagen ging ie ook vóórover. En we hebben hem daarna gegeten. Dus dan is het slachten... Er zat dus amper vlees aan, zoals verwacht. Het karkas met (nek en) iets bevleesde poten maar eigenlijk-geen-filet woog 278 gram. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.