Jeanne heijmans Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 Ja echt,mijn eerste jaar in Frankrijk. En weet niet wat ik moet doen.kan het eerder!!! Vrijdag 22graden.met zon, denk toch dat ik vrijdag wat ga poten.dieren ja heel veel,dassen,vossen, marters,vogels, veldmuizen,o o wat wordt het. Quote
Claudia69 Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 Dat klinkt al een stuk warmer dan hier. Overdag dan toch. Hoe koud wordt het bij jullie nog in de vroege ochtend? Is er nog kans op nachtvorst? Quote
Heylane Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Ga je ons op de hoogte houden in "moestuinseizoen" met foto's enzo?Ben erg benieuwd Quote
henkg Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Misschien eens een praatje maken met buren die ook een potager hebben, voor tips, trucs en meer? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jeanne heijmans Geplaatst: 7 maart 2017 Auteur Geplaatst: 7 maart 2017 ja hoor eerdaags zal ik wat foto's zetten in mijn voorstel topic. en ik heb eigenlijk geen buren.de dichtbij zijn de is aan t verbouwen. en dan nog mijn Frans ha ha.zover ik kan zien krijgen we 14dagen geen vorst meerMaar ga toch wat proberen, kan altijd nog opnieuw. Quote
annaelizabeth Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 Misschien heb je wat aan deze website http://www.jardiner-malin.fr/fiche/calendrier-plantation-potager-region-pour-optimiser-son-potager.html waaronder ook dit http://www.jardiner-malin.fr/calendrier-lunaire Ook bij Rustica vind je veel info over tuinieren in verschillende delen van Frankrijk https://www.rustica.fr/Succes. Quote
Bit Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Zie ik nu tóch een foto verschijnen van een stukje grond ? : terug-van-weggeweest-t21677-20.html Lijkt me kalkrijke leem. Is maar een inschatting hoor, maar herken het wel een beetje. Dichterbij zou beter zijn. Gewoon een paar verschillende foto's De grond zelf van dichterbij. een handje grond op straat gelegd en daar een foto van enzo. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Dit is het topic over de onbekende grond: wat-voor-grond-t21856.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Flup Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Ik zou gewoon beginnen met voorzaaien en zaaien zoals je het in Nederland ook zou doen. Niet alles tegelijkertijd, maar gewoon een beetje van de zaden die je normaal ook nu zou zaaien. Ja, het klimaat is anders, maar door te proberen kom je er ook snel achter wat werkt en wat niet. En natuurlijk goed kijken wat er aan groente & fruit op de lokale markten aangeboden wordt, dan heb je een beetje een idee wat het goed doet in jouw regio. Zelf woon ik ook niet in Nederland en heb ook veel geprobeerd en geleerd. Nu probeer ik ook nog steeds nieuwe dingen, want alleen zo weet je snel genoeg wat werkt en wat niet. Wat je nu al zou kunnen voorzaaien (als je dat nog niet hebt gedaan) zijn:- Tomaten- Tomatillo (om te proberen, is familie van de tomaat)- Paprika (is wat laat voor in Nederland, maar ik denk dat het klimaat bij jou die "schade" wel inhaalt)- Kool- Tuinbonen Gewoon kijken naar de zaaikalender hier op het forum. Als je veel last hebt van ongewenste knaagdieren, dan zou ik veel voorzaaien en zodra de zaailingen redelijke plantjes worden pas uitplanten in de tuin. Dan zijn ze minder kwetsbaar, vandaar. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 12 maart 2017 Auteur Geplaatst: 12 maart 2017 Bedankt voor je lange antwoord.ja heb al voor gezaaid hoor.inderdaad. eerste jaar gewoon proberen,door schade en schande wordt ik ook wijs. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.