Pitmaster Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Ik lees net op nu.nl dat er meer mensen gaan tuinieren. We gaan het dus nog druk krijgen hier.Zie het bericht hier. Pit Quote
Bit Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Ik merk het ook bij mijn klanten. Tuinen die ik aanleg / ontwerp en waar ik dus samen met de klant een wensenlijst opstel. Juist jonge gezinnen in Vinexwijken, De Meern, IJburg, hartje Amsterdam, daktuinen in de oude binnenstad van Utrecht of Haarlem. Iedereen ( nou ja ... 'iedereen' ) wil een hoekje groenten, aardbeien of wat bessenstruiken. En een composthoop of bak. Allemaal leuk en goed. De klant is koning en vaak kan je er ook wel aan voldoen, maar er zijn toch ook wel echt veel mensen die dingen wensen die dus echt niet slim zijn te willen ( zoete druiven wensen in volle schaduw ) 1e ding wat vaak opvalt is, dat mensen denken dat alles vanzelf gaat, totaal zonder moeite, zonder kennis zonder wat dan ook. Zaadje in de grond. klaar. Maar zeker merkbaar ja. Quote
ADOPEG Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 En als het niet vanzelf gaat, dan valt het tegen en stoppen we? Oftewel: is dit maar een hype, of is dit blijvend? Quote ~ Vita rosa est ~
roeier Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 In Groot Brittannie zijn tuiniers als Alan Titchmarsh en Monty Don nationale helden. Ik zie zoiets niet zo snel in Nederland gebeuren. Er is wel meer belangstelling voor lokaal geproduceerd en eko, maar er is nog veel ruimte op de volkstuintjes, en de mensen die ik er zie zijn gepensioneerde oude mannetjes.Dit is ook wel het voorjaar, hè. Het hoort bij de tijd, net zoals de sportscholen even een hype hebben na de kerst- en nieuwjaar, als mensen met goede voornemens zich massaal opgeven bij de sportschool... Even is het druk in de oefenruimtes, na een paar maanden is alles weer normaal. Gebeurt ieder jaar. Quote
Wortel Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 En de moestuintjes van de AH helpen natuurlijk ook mee. Kinderen worden zo ook aangestoken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.